زنانگی در مجموعه شعر«قرمز همیشه انار نیست» شاعر «رویا شاه‌حسین‌زاده»؛ «یاسمن آرنگ»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مسلم است که زنان و مردان، دنیا را از دو دریچه‌ی متفاوت می‌نگرند و در همین راستا برای بیان دیده‌ها و شنیده‌ها و احساسات خود از واژه‌ها، زبان و ترکیبات متفاوت بهره می‌برند و برخورداری از محیط و جایگاه‌های اجتماعی متفاوت نیز این فاصله و اختلاف را دو چندان می‌کند.

حافظ و زلف یار «محمد برشان»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

تعبیر و تفسیر غزلیات حافظ دانایی گسترده‌یی را می‌طلبد. گسترش دامنه‌ی آگاهی باید قلمرو اسطوره، تاریخ، دیوان اشعار پیشینیان و سایر موارد را در برگیرد. غزلسرایان بزرگی همچون حافظ را رسم بر این است که در توصیف معشوق و بیان مظا هر جمال او از الفاظ و تعابیر مجازی مددجویند حافظ در دیوان خود در 175 غزل واژه‌های زلف را به کار برده است 24 بار نیز از واژه‌ی گیسو الهام گرفته و 26 بار طره را بکار برده است.

گفتگوی اختصاصی چوک با «محمدعلی علومی» «آیدا مجید آبادی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

از آشنایی‌تان با عمران صلاحی برایمان بگویید؟

متأسفانه من در اواخر عمر استاد افتخار آشنایی با ایشان را پیدا کردم، ولی سایه‌ی لطف‌شان همیشه بر سر من بود. من به توصیه و امر ایشان نوشتن نقد را شروع کردم و به بررسی عنصر طنز در متونی چون بوستان، گلستان، مثنوی و ... پرداختم.

عمران آدم بود «اسدالله امرایی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

«مرگ، از پنجره‌ی بسته به من می‌نگرد

زندگی از دم در

قصد رفتن دارد»

سی و چهار پنج سال پیش بود که برای اولین بار به‌طور زنده با نویسنده‌ها و شاعرها چهره به چهره و روبه‌رو آشنا می‌شدم با توصیه چندتایی از دوستان تصمیم گرفتیم برای شب‌های شعر کانون برویم که خبرش را یکی از معلم‌های مدرسه داده بود. یک وانت گرفتیم و رفتیم برای شب‌های شعر کانون. با چند نفری از دوستان دنیای تازه‌ای کشف کردیم. دنیای نویسنده‌ها. یکی‌شان هم بچه جوادیه بود.

گفتگوی اختصاصی چوک با «یاشار صلاحی» «آیدا مجیدآبادی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به نظر شما یک هنرمند همان‌قدر که بر جامعه تأثیر می‌گذارد، می‌تواند در خانواده‌ی خود نیز تأثیرگذار باشد؟

وقتی هنرمندی به دور از رفتارهای نمایشی و ادا و اطوارهای رایج، در همه حال تنها خود خودش باشد و نقش بازی نکند، خود به خود تاثیرگذار خواهد بود، چه در خانه و چه در اجتماع. و تنها تفاوت، میزان تاثیر است.

به یاد عمران صلاحی/ «محمود معتقدی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مرا به نام کوچکم صدا بزن!

«درخت را به نام برگ / بهار را به نام گل / ستاره را به‌نام نور / کوه را به نام سنگ / دل شکفته‌ی مرا به نام عشق / عشق را به نام درد / مرا به نام کوچکم صدا بزن» (عمران صلاحی)

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692