گزارش و عكس‌هاي جشن سال كانون فرهنگي چوك سال 93

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 جشن نهمین سال فعالیت کانون فرهنگی چوک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کانون فرهنگی چوک: جشن نهمین سال فعالیت این کانون، پنجم مهرماه با حضور اعضای کانون و جمعی از مدعوین برگزار شد.

مهدی رضایی دبیرکانون در شروع مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: هر سال بعد از انتشار گزارش جشن سال چوک، دوستان و علاقمندان بسیاری به ما معترض می شوند که چرا به جشن سال چوک دعوت نشده اند و چرا فقط عده ای خاص در این مراسم حضور می یابند. در جواب این دوستان باید بگویم که ما هرساله در فضایی محدود این مراسم را برگزار می کنیم و از دوستان و اعضای فعال، تقدیر می کنیم و امسال هم قصد داشتیم جشن خود را در سالنی فرهنگی و بزرگ تر برگزار کنیم که هیچ کدام از فرهنگسراها و مکان های فرهنگی تهران بدون دریافت هزینه های کلان، تمایل به همکاری نداشتند و از آنجایی که این کانون پولی هم از جیب ما بیرون می کشد و عایدی هم ندارد، باز هم مجبور شدیم که در جمعی کوچک و صمیمی مراسم خود را برگزار کنیم که این مکان هم بیش از 40 نفر فضا ندارد پس بنابراین باری دیگر شرمنده دوستان هستیم و امیدواریم این مسئله را درک کنند. و از آقای بابک اباذری مدیر نشر نصیرا و کافه کتاب نصیرا برای در اختیار قرار دادن این مکان برای برگزاری این مراسم تشکر می کنم.

مهدی رضایی در ادامه گزارش فعالیت های سال چوک را قرائت کرد و مراسم و فعالیت های انجام گرفته مورد ارزیابی اعضا قرار گرفت. بخش دیگر این مراسم اختصاص داشت به رونمایی مجموعه داستان گروهی چوک 2 که توسط نشر نصیرا به بازار کتاب روانه شده است.

مهدی رضایی در این باره گفت: خوشحالیم که دومین مجموعه داستان چوک هم به ثمر نشست و باید قدردان زحمات آقای بابک اباذری باشیم که در دوره ای که با بی مهری ناشران نسبت به شاعران و نویسندگان روبه رو هستیم ایشان از اعضای کانون حمایت کرده و با هزینه انتشارات، چاپ این مجموعه داستان را به عهده گرفتند.

مهدی رضایی به نمایندگی از اعضای کانون فرهنگی چوک، تقدیر نامه و هدیه فرهنگی به پاس زحمات بابک اباذری در عرصه فرهنگ و هنر به وی تقدیم کرد.

بعد از صحبت های مهدی رضایی، طیبه تیموری نیا ناظر فنی فصلنامه چوک در رابطه با فعالیت انجمن شعرچوک و فصلنامه چوک، هدف ها و چشم اندازهای این بخش را بیان کردند و سپس جمعی از دوستان حاضر به شعر خوانی و داستان خوانی پرداختند.

در انتهای جلسه مهدی رضایی گفت: خوشحالیم که توانسته ایم در فضایی صمیمی باری دیگر دور هم باشیم. چوک مثل همیشه فضایی برای همه است. همه به معنای واقعی و با همان هدف همیشگی که «چوک تریبون همه هنرمندان است» و این هدف ما را نه خود ما که دیگران بارها و بارها مهر تائید زده اند. و همچنان به این راه خود ادامه خواهیم داد به امید آن که شما دوستان و یاران، همیشه ما را همراهی کنید.

 


 

جشن هشتمين سال فعاليت كانون فرهنگي چوك برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاري كانون فرهنگي چوك: جشن هشتمين سال فعاليت كانون فرهنگي چوك 14 شهريور با حضور اعضاي كانون برگزار شد. در اين جلسه اعضا از شهرهاي تهران، خرم آباد، قم، ساري، ساوه، مشهد، كرج، شهريار، شهركرد، كرمانشاه حضور به هم رساندند.

 

در بخش اول برنامه «مهدي رضايي» دبيركانون فرهنگي چوك ضمن خير مقدم به حاضران به تشريح فعاليت ها و ارائه آمار سال گذشته كانون پرداخت و سپس برنامه چشم انداز هشتمين سال كانون را ارائه كرد. در ادامه تشريح بخش‌هاي جديد در سايت كانون فرهنگي چوك به همراه معرفي دبيران صورت گرفت.

 

بخش دوم برنامه  به رونمايي و معرفي كتاب اختصاص داشت. در اين بخش مجموعه داستان«گرامافون» اثر تازه منتشر شده سركار خانم «مژده الفت» براي حضار معرفي شد و اين نويسنده بعد از ارائه بيوگرافي مختصري از خود داستاني از اين مجموعه را با نام «روزي كه ماهي شدم» را براي حضار خواند. اين اثر از سوي انتشارات همشهري به تازگي به بازار كتاب عرضه شده است.


 

بخش سوم برنامه به رسم هرساله به اهدا تقديرنامه و هديه به اعضاي فعال كانون اختصاص داشت. هرساله كانون فرهنگي چوك به اعضايي كه يك سال فعاليت مداوم داشته‌اند، تقدير‌نامه و هدايايي اهدا مي‌كند. در اين مراسم از سركاران خانم غزال مرادي، نيكي مرادي، بهاره ارشدرياحي، مرضيه مقدم و آقايان كيوان عابدي، اميرآقاجاني، اميرشيرپور و علي‌قلي نامي تقدير به عمل آمد.

 

بخش چهارم برنامه به پرسش و پاسخ بين اعضاي كانون و دبيركانون و شوراي فرهنگي كانون اختصاص داشت. كه سوالات با توضيحات اعضاي شوراي فرهنگي حاضر در جلسه آقايان حسين بركتي و عباس رضواني پاسخ داده شد.

 

بخش پنجم و پاياني برنامه با داستاني از «هاينريش بل» به نام «مردي كه مي خندد» با خوانش مهدي رضايي پايان يافت و جلسه با پذيرايي و اهدا كتاب به اعضا و مهمانان پايان يافت.

 

 

 


گزارش و عكس هاي جشن هفتمين سال فعاليت كانون فرهنگي چوك

سي‌ام شهريورماه به ياري همه دوستان و اعضاي كانون فرهنگي چوك جشن هفتمين سال فعاليت اين كانون برگزار شد. در اين مراسم افتخار ميزباني مهماناني از شهرهاي انديمشك، كرج، شهريار، رشت، اصفهان، بروجرد و ... را داشتيم. دربخش اول اين مراسم، گزارش ساليانه فعاليت‌هاي كانون را به سمع و نظر اعضا رسانديم و نسبت به فعاليت هاي سال گذشته نظر خواهي شد و با توجه به رضايت عمومي از بخش هاي مختلف سايت، دبيران بخش ها براي يك سال ديگر در پست خود ابقا شدند.

 بخش دوم اين مراسم به رونمايي از مجموعه شعر«روزنامه صبح» اثر سركارخانم«طيبه تيموري‌نيا» اختصاص داشت كه صابر ساده مسئوليت اين بخش را به عهده داشت و دقايقي درباره سبك شعر اين شاعر به صحبت پرداخت.

 بخش سوم اين مراسم با داستان‌خواني و شعر خواني اعضا و مهمانان جلسه تا پاسي از شب ادامه داشت و بحث هاي ادبي بعد از كسلي و خسته كنندگي فراوان اين روزها، حال و هوايي بس پرازعشق و محبت به ما تزريق كرد. به هرحال سالي ديگر از فعاليت هاي ما گذشت و وارد هفتمين سال فعاليت كانون شده ايم. از تمامي دوستاني كه در اين مراسم حضور داشتند سپاسگزارم كه مايه دلگرمي ما بودند.

حاضران دراين جلسه ليلي مسلمي، شادي شريفيان، زهره نعيمي،حسين بركتي، حسام‌خسروي، مهشيد‌تقدسي، طيبه تيموري‌نيا، حسين دانش‌پژوه، عباس رضواني، صابر ساده، آرمان شرفي، بهاره ارشد‌رياحي، راضيه تيموري‌نيا، رضا يوسف زاده‌تهراني، مهدي رضايي، رضا امير، بهشتي ، محمد‌علي حسنلو، نعمت مرادي، محمد رضا ربيعيان،خليل رشنوي، پوريا فلاح، روح‌الله احمدي، زهرا تيموريِ‌نيا، نوشين خدابنده،شيرين اعرابي، مانا مهدي‌زاده، آيدا پارس‌پور، بهروز انوار، وآقاي حسن تيموري‌نيا


 

 

دیدگاه‌ها   

#9 عابد 1392-06-27 06:05
با سلام
واقعیت این است که اولین بار بود که در جشن سالگرد کانون شرکت می کردم.
قبل از آن، سایت برایم یک مسئله عادی بود چون عضو فعال سایتهای زیادی هستم و به راحتی مطالبم را ثبت و نمایش می دهند. تصورم از کانون در همان حد بود نه بیشتر.
اما وقتی در جریان کامل جریانات قرار گرفتم متوجه شدم دیدگاه و کارکرد کانون متفاوت با آن چیزی ست که تا کنون فکر میکردم.
بعد از این سعی می کنم کانون وسایت را جدی بگیرم و فعالیت بیشتری داشته باشم.
البته این بار دوم است که در این باب می نویسم ولی فکر میکنم حتی برای چندمین بارهم باشد بازهم جای پرداختن به آن را دارد.
انشا الله
#8 عابد 1392-06-27 06:03
با سلام
واقعیت این است که اولین بار بود که در جشن سالگرد کانون شرکت می کردم.
قبل از آن، سایت برایم یک مسئله عادی بود چون عضو فعال سایتهای زیادی هستم و به راحتی مطالبم را ثبت و نمایش می دهند. تصورم از کانون در همان حد بود نه بیشتر.
اما وقتی در جریان کامل جریانات قرار گرفتم متوجه شدم دیدگاه و کارکرد کانون متفاوت با آن چیزی ست که تا کنون فکر میکردم.
بعد از این سعی می کنم کانون وسایت را جدی بگیرم و فعالیت بیشتری داشته باشم.
البته این بار دوم است که در این باب می نویسم ولی فکر میکنم حتی برای چندمین بارهم باشد بازهم جای پرداختن به آن را دارد.
انشا الله
#7 عابد 1392-06-19 02:56
با سلام
برای اولین بار بود که در جشن سالگرد کانون شرکت می کردم.
علاوه بر اشنایی با اعضای کانون از نزدیک، مطالب زیادی بود که قبل از آن برایم گنگ بود که با شرکت در این جلسه برایم شکاقته شدند.
عکسها هم جالب هستند و خاطره انگیز.
امید وارم در مسیر اهداف موفق و پیروز باشید و ماهم در کنارتان باشیم. انشاالله
#6 رضوانی 1392-06-18 18:35
سپاس خدای را عز و جل که لطفش سالهاست بر انجمن چوک سایه افکنده.
و سپاس از مهدی عزیز بابت تلاش های بی مزد و منتش.
امید که چوک مانا باشد و موفق تر.
#5 علی شاه علی 1392-06-18 14:23
پیروز و سلامت باشید
#4 فرحناز پرتوى نژاد 1391-07-07 14:26
با سلام
خسته نباشيد ميگم واسه يك سال تلاش و تكاپو در عرصه ادب و هنر و تبريك براى جوانه هايى كه زده شده تا يك سال ديگه شاهد شكوفايى بيشتر اين كانون باشيم ، قلمتون سبز ...
#3 عباس عابد 1391-07-06 04:42
با سلام وعرض تبریک
متاسفانه شرایط به گونه ای شد که نتوانستم به موقع خود را برسانم به اجبار وبر خلاف میل باطنی از آمدن منصرف شدم. امید که عذر مرا بپذیرید.
قربان شما.
#2 نيكي مرادي 1391-07-03 14:02
زيبا دوستان ماهم كه هستن همگي.جاي ما خالي
#1 م. ج 1391-07-03 00:21
چقد دوس داشتم من هم زمان و مکان بم اجازه ی حضور می داد....

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692