• خانه
  • منشور اخلاقی کانون

منشور اخلاقی و شرایط عضویت در کانون فرهنگی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به نام خداوند جان و خرد

توجه: هدف اصلی کانون فرهنگی چوک این است که آثار همه نویسندگان و شاعران و هنرمندان را در سایت منتشر کند و برای انتشار آثار، نیازی به عضویت در کانون نیست. برای نحوه ارسال آثار به بخش ارتباط با ما مراجعه فرمایید.

  • نحوه عضویت در هیئت تحریریه ماهنامه ادبیات داستانی چوک: نویسندگانی که تمایل به عضویت دارند، باید توانایی همکاری با ماهنامه (PDF) ادبیات داستانی چوک در زمینه‌های ارائه مقاله، نقد، یادداشت، نقد فیلم و تئاتر، تحلیل و بررسی داستان، ترجمه داستان یا ترجمه مقاله را به صورت ماهیانه داشته باشند و همکاری به صورت دائمی باشد. کافی است در یکی از این موارد کانون را همراهی کنید.
  • توجه داشته باشید ما تا به حال دوازده سال این کانون را مدیریت کرده ایم، 87 ماهنامه منتشر کرده ایم و 12 فصلنامه شعر و فعالیت های گسترده دیگری از جمله همایش های روز جهانی داستان و روز جهانی ترجمه را داشته ایم و برای تمامی فعالیت های خود حتی یک ریال درآمد نداشته ایم. فعالیت های این کانون مردمی و رایگان است. پس با نگاه کسب درآمد به هیچ وجه به ما نزدیک نشوید. اینجا یک اتحاد و همدلی است. یک اعتبار ادبی است.
  • شرایط مقالات ومطالب ارسالی:  مقالات و مطالب ارسالی برای ماهنامه نباید قبلا در جایی منتشر شده باشد. تمامی مقالاتی که در ماهنامه منتشر شده است، همگی دست اول هستند. ارسال مقالات شما پس از انتشار در ماهنامه و سایت چوک برای دیگر سایت ها و نشریات مانعی ندارد. اگر هم قبلا در جایی مطالب و مقالات خود را منتشر کرده اید و می خواهید دوباره در سایت چوک بازنشر بدهید هم اشکالی ندارد اما باید اعلام کنید که مقاله قبلا در کجا منتشر شده تا با اشاره به آدرس قبلی منتشر شود و از این دست مقالات در ماهنامه استفاده نمی کنیم.

 

تعهدات «کانون فرهنگی چوک» به ازای فعالیت اعضا

1- کانون فرهنگی چوک درقبال اعضا موظف است که آثارشان را در سایت‌، نشریه الکترونیک ادبیات‌داستانی و دیگر نشریات در صورت امکان منتشر کند و در جهت معرفی اعضا کوشا باشد.

2- چوک حمایت کامل خبری و تبلیغاتی از فعالیت‌های هنری اعضا را به عهده خواهد داشت و در نشر و نقد و معرفی آثار اعضا کوشا خواهد بود.

3- کانون نسبت به برگزاری جلسات رونمایی آثار اعضا در جشن سال چوک یا دیگر مراسم‌ تلاش خود را خواهد کرد.

4- آثار منتشر شده اعضا به مدت یک ماه در سایت به صورت رایگان جهت تبلیغ به نمایش گذاشته می‌شود.

 

تاریخچه و منشور اخلاقی «کانون فرهنگی چوک»

«کانون فرهنگی چوک» درسال 85 ابتدا با نام «انجمن داستانی چوک» توسط عده‌ای جوان فعال شروع به کار کرد و در شهریورماه سال 89 اولین نشریه الکترونیک پی‌دی‌اف داستانی ایران را منتشر کرد که  این فعالیت، مستمر ادامه دارد و علاوه بر آن فصلنامه شعر چوک از سال 93 فعالیت خود را شروع کرده که این ماهنامه‌ها و فصلنامه‌ها به 100/000 مخاطب فارسی زبان در سراسر دنیا ایمیل می‌شود. از شهریور ماه سال 90 این انجمن فعالیت خود را به صورت گسترده‌تر و با عنوان «کانون فرهنگی» آغاز کرده است. در طی این سال‌ها، اعضای انجمن نزدیک به 50 اثر منتشرکرده و در بیش از 40 جشنواره و جایزه ادبی حائز مقام شده‌اند. برای اطلاع از کلیه فعالیت‌های کانون فرهنگی چوک اینجا را کلیک کنید. تمام فعالیت این انجمن به دوراز سیاست، باندبازی و رفیق‌بازی بوده و هست و همه چیز با مفهوم واقعی ادبیات و فرهنگ و هنر همراه خواهد بود.

کانون فرهنگی چوک تشکیلاتی «مجازی و حقیقی» است. گرد‌همایی مجازی توسط سایت صورت می‌گیرد. جلسات آکادمی کانون فرهنگی چوک به صورت اینترنتی و برای اعضایی که توانایی حضور داشته باشند به صورت حضوری می‌باشد. جلساتی به صورت تفریحی و ادبی در روزهای تعطیل درمکان‌های تفریحی تهران برگزار می‌کنیم که مکان و زمان این گردهمایی نیز درسایت اطلاع رسانی می‌شود. در سال دو جشن همگانی برگزار می­شود، اول جشن سال چوک و روز جهانی ترجمه که در شهریور برگزار می‌شود و همایش دوم روز جهانی داستان کوتاه که در بهمن ماه برگزار می­شود. و درضمن در خانه داستان چوک نیز دوشنبه ها پذیرای همه علاقمندان به ادبیات در خانه داستان چوک هستیم. درصورت موافقت با شرایط زیر، پذایرای شما هستیم.

1- «کانون فرهنگی چوک» متعلق به هیچ سازمان، دسته، نهاد، گروه ویا حزبی نیست و برخاسته از تلاش عده‌ای جوان دوستدار ادبیات است که قصد دارند برای اعتلای فرهنگ و ادبیات کشور تلاش کنند و انگیزه‌ای برای اعضا و دیگران بیافرینند. این کانون خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات ملی می‌داند. در این کانون هیچ­کس حق توهین به کسی را ندارد. عقاید ادبی و فرهنگی همه قابل احترام است. عنوان کردن عقاید مذهبی و ملی و حزبی و کنش‌های تبلیغاتی غیرادبی و غیرفرهنگی در این کانون ممنوع است و شما فقط می‌توانید عقاید خود در رابطه با ادبیات و فرهنگ را عنوان نمایید. باهر حرکتی خارج از فضای فرهنگ و هنر و ادبیات به شدت برخورد می‌شود.

2-    در مقوله نقد وبررسی آثار، هنرمند باید به نقد دیگران احترام بگذارد. هرکس ازمنظری به نقد و بررسی اثر می‌پردازد. درست یا غلط، به عهده هنرمند است که بپذیرد یا رد کند. هنرمندی که اثرش در سایت به نمایش درمی‌آید حق دفاع از اثرش را ندارد. دبیر هر انجمن درصورت لزوم از اثر دفاع خواهد کرد.

3- کلیه نقدها و نظرات و اعتراض‌های خود در رابطه با مدیریت و عملکرد دبیران را می‌توانید به صورت تلفنی، ‌ایمیل یا کامنت با مدیر سایت در میان بگذارید. کانون در قبال مسائل شخصی، خانوادگی و رفاقتی اعضا و هرچیزی درخارج ازحوزه هنر و فرهنگ و ادبیات، هیچ وظیفه و مسئولیتی ندارد و هیچ‌گاه پاسخ‌گوی چنین مسائلی نخواهد بود.

4- عضویت شما در این کانون یک تعهد ادبی- اخلاقی به خودتان و دیگران می‌باشد. وقتی اثری در سایت قرار می‌گیرد، هنرمند از تمامی اعضای کانون انتظار نقد ونظر دارد تا نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بهتر بشناسد.

5- درصورتی که با توجه به موارد بالا قصد عضویت در این کانون را دارید و می‌توانید مسئولیت بخش یا صفحه خاصی را در ماهنامه ادبیات داستانی چوک به عهده بگیرید، طی ارسال ایمیلی به دبیر کانون به آدرس  تمایل به همکاری خود را اعلام بفرمایید. دوست گرامی برای قبول و یا رد شرایط، شما مختار هستید و در صورتی که شرایط را قبول کردید ملزم به رعایت آن می‌باشید. این شرایط جهت جلوگیری از هرگونه شبهه خدمتتان ارائه می‌شود. درصورتی که با توجه به موارد بالا توانایی همراهی و همکاری با ما را دارید از همکاری با شما بسیار خوشحال خواهیم شد.

پیشرفت شما هدف اصلی این کانون است.

باتشکر

مهدی رضایی- دبیرکانون فرهنگی چوک

09352156692

دیدگاه‌ها   

#4 بهزاد گرانمایه (طائر) 1395-04-13 12:38
شاعرم ؛ از قبیله ی عشق ...
#3 علی عبداللهی 1392-11-01 22:51
همین فردا
یا
پس فردا
اسبم را
زین خواهم کرد
برای دویدن
آخر
پاییز
دخترکِ همسایه
سرما خورده است
سرما

ز92/اصفهان
#2 مرضیه عابد 1391-10-14 18:56
بسیار عالی
سپاس
#1 نادیا میرسنبل 1391-02-14 04:44
نظرم اوکیِ

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692