پیام اختصاصی وسن الجبوری، رئیس اتحادیه بین‌المللی حقوق هنرمندان، روزنامه‌نگاران وخبرنگاران/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

باسمه تعالی...

در زمانی که مشکلات مادی واقتصادی وجنگ های سرد وقطع رابطه‌ها تمام جهان را فرا گرفته‌اند. دو وطن ما، عراق وایران، در ساختن بهترین روابط برادرانه پیش می‌روند. چرا که از گذشته دیرین، قصه‌هایی بین دو کشور از شخصیت‌هایی که ارتباط شبه اسطوره‌ای بین آنان سرشار از عشق وعزت متقابل است، ما را با هم مرتبط می‌سازد. حتی در زمان جنگ میان دو کشور، و با وجود ترس از حکومتی ستمگر که از تفکر واندیشه می‌هراسید، آن قصه‌ها نه در کتاب‌ها بلکه بر زبان‌ها، داستان‌سرایی می‌شدند. پس آن قصه‌ها سرچشمه عشق و سرچشمه اندیشه و سازندگی است، و اغراق نمی‌کنیم اگر بگوییم که در قلب هر فردی از ما قصه‌ای وجود دارد که به او ساختن زندگی و آینده مشترک خودمان را الهام کرده است. پس بیاییم همه قصه‌ای رسا و هدفمند برای ساختن روابطی محبت‌آمیز و سرشار از احترام طرف مقابل ودفاع از او بگوییم. خوشا همسایه‌ای چون شما.

از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم که ما و شما و همه را در عشق او و عشق وطن متحد سازد تا قصه‌ای جدید بسازیم که به همگان نشان دهد که، علیرغم نقشه جغرافیایی، ما یکی هستیم و دل‌هایمان یکی است و علی رغم آنچکه نقشه می‌کشند. امید است که سرمشقی باشیم برای دیگران در قصه‌ای که نقیض‌ها را با عشق و احترام و ایستادگی متحد ساخته است. خداوند به شما برکت دهد وما را با شما در خیر گرد هم آورد.

و این قصه‌ایست که جز با عشق پایان نمی‌پذیرد.

 

پیام اختصاصی وسن الجبوری، رئیس اتحادیه بینالمللی حقوق هنرمندان، روزنامه‌نگاران وخبرنگاران؛ بغداد، 11 ژون 2016

گزارش و عکس‌های روز جهانی داستان و بزرگداشت قباد آذرآیین اینجا

 

پیام اختصاصی دکتر علاجبار مشکور، داستان‌نویس کشور مصر، برای کانون فرهنگی چوک به مناسبت روز جهانی داستان کوتاه

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

در روزی که به نام روز جهانی داستان کوتاه نام گذاری شده است؛ با یک داستان کوتاه در کنار شما خواهم بود و از هر گونه اضافه گویی و ... دوری می‌کنم که داستان خود معرف داستان است. علیرغم داشتن همه‌ی حواس‌ها اما او هرگز احساس مالکیت بر آن‌ها را ندارد... همچنان دستان رویاهای خود را می‌گیرد... وبا صدایی بغض آلود تکرار می‌کند: مگر فراتر از سقوط چه هست؟؟.... رویاها از او سبقت می‌گیرند.... وشب از او عقب می‌افتد... صدای ضرب قطره‌های باران روی شیشه پنجره‌اش را شنید... در را باز کرد تا بیرون آید وبه خود وعده رقص آخر با باران را داد... اما او ناگاه متوجه شد که آسمان صاف است!!

گزارش و عکس‌های روز جهانی داستان و بزرگداشت قباد آذرآیین اینجا

پیام اختصاصی زهیر مطیری؛ مدیر شعبه اتحادیه بین‌المللی حقوق هنرمندان، روزنامه‌نگاران وخبرنگاران، فرات اوسط در بابل

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

این پیام اختصاصی از سوی زهیر مطیری برای کانون فرهنگی چوک ارسال شد که در همایش روز جهانی داستان سال 94 خوانده شد

گزارش و عکس‌های روز جهانی داستان و بزرگداشت قباد آذرآیین اینجا

3 دسامبر 2016

باعث خوشبختی است که در مناسبت روز جهانی داستان کوتاه صحبتی داشته باشیم. بدین مناسبت، لازم است به اهمیت داستان کوتاه ومیزان تأثیر آن در فعالیت‌های ادبی واجتماعی اشاره گردد. چنان که ملاحظه می‌شود اقبال شدیدی نسبت به داستان کوتاه وجود دارد چرا که در آن خلاصه ای مفید از حادثه‌های اجتماعی، انسانی وسیاسی ارائه می‌گردد آن هم با استفاده از شیوه ای که از تعویق واطاله ماجراها همانطور که در بقیه داستان‌ها به وضوح دیده می‌شود، دوری می‌کند. بزرگداشت روزی متعلق به داستان کوتاه دلیل بر آگاهی انسانی از نقش مهم آن است. درود واحترام فراوان بنده را به مسؤولان برگزاری این مناسبت ادبی مهم ابلاغ کرده وهمچنین آرزوی موفقیت دائمی برای آنان مسئلت می‌نمایم.

زهیر مطیری؛ مدیر شعبه اتحادیه بین المللی حقوق هنرمندان، روزنامه نگاران وخبرنگاران، فرات اوسط در بابل

پیام اختصاصی مصطفی بالعل به مناسبت روزجهانی داستان کوتاه، ترجمه: صابر مقدمی/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

این پیام و بیانیه اختصاصی مصطفی بالعل نویسنده پیشکستوت ترکیه است که برای کانون فرهنگی چوک به مناسبت روز جهانی داستان ارسال شد و در همایش روز جهانی داستان کوتاه سال 94 توسط مهدی رضایی خوانده شد.

گزارش و عکس‌های روز جهانی داستان و بزرگداشت قباد آذرآیین اینجا

دوستان ایرانی سلام

داستان آنگونه که از هزارتوهای قرون و هزاره‌های گذشته عبور کرده و همچون میراث ارزشمندی به دست ما رسیده در سایه تلاش و کوشش مجدانه ما می‌تواند مسیر خود به سوی آیندگان را طی کرده و به دست آیندگان برسد. از اینکه در یک چنین روز مهم و ارزشمندی که به نام روز داستان نامگذاری شده و به مدد کلمات در کنار شما هستم بی نهایت خوشحالم. عرض سلام و احترام خدمت شما عزیزانم که دلتان برای داستان و داستان نویسی می‌تپد احساس وصف ناپذیری است. نوشتن پیام برای روزی که به نظر من سنت ارزشمند قصه نویسی در آن نهادینه شده، احساس بی‌مانندی است.

پیام اختصاصی آقای «اوزجان قره بولوت» بنیانگذار روز جهانی داستان به ادبیات دوستان ایرانی / ترجمه صابر مقدمی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

این پیام اختصاصی از سوی اوزجان قره بولوت برای کانون فرهنگی چوک ارسال شد که از توسط مهدی رضایی در دبیرکانون فرهنگی چوک در همایش روز جهانی داستان سال 94 خوانده شد. 

گزارش و عکس‌های روز جهانی داستان و بزرگداشت قباد آذرآیین

دوستان و مشتاقان خوب ادبیات در ایران

قبل از هر چیز اجازه می‌خواهم از فرصت استفاده کرده و چهاردهم فوریه روز جهانی داستان را به همه شما تبریک و شادباش عرض کنم و از شهر آنکارا احترام قلبی و علاقه صمیمانه‌ام را نثار شما کنم.

نقد روان‌شناختی فیلم «بسیار بلند و فوق‌العاده نزدیک» کارگردان «استفن دالدری»؛ «مولود سلیمانی» دانشجوی روان‌شناسی بالینی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

سوگ در روایت

با وجود این که در فیلم "فوق العاده بلند و بسیار نزدیک" با کارگردانی استفن دالدری نام‌هایی مثل ماکس فون سیدو، جان گودمن و ویولا دیویس، (تام هنکس و ساندرا بولاک نیز به عنوان تهیه کننده و بازیگر) به چشم می‌خورد اما نه با فروش خوبی مواجه شد و نه با اقبال چندان خوبی در نقد. در حقیقت فروش فیلم بیست میلیون دلار از هزینه‌ی فیلم کم تر بود و منتقدان هم یا آن را بسیار ستودند و یا بسیار تحقیر کردند. اما فیلم از جهاتی بسیار عالی و قابل ستایش است. که سعی شده در این نقد به انها پرداخته شود.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692