جستار «اندر احوالات کار حرفه‌ای» نویسنده «زویا قلی پور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zoya gholipoorr

دیکشنری وبستر حرفه‌ای‌گری را این‌طور تعریف می‌کند: «رفتار، اهداف، یا ویژگی‌هایی که معرف یا نشانگر حرفه یا فرد حرفه‌ای است»؛ و حرفه را «شغلی که مستلزم دانش تخصصی و اغلب آمادگی آکادمیک در درازمدت و به صورت فشرده است.» تعریف می‌کند.

نگاهی به نمایشنامه «مرگ فروشنده» نویسنده «آرتور میلر»؛ «فرامرز قنبری»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

faramarz ghanbari

کتاب «مرگ فروشنده» نوشته­ی آرتور میلر را می­توان به عنوان یک نمایشنامه­ی اخلاقی با مضمون بسیار معاصر خواند. از یک لحاظ، «ویلی لومان»، سمبل همه در یک جامعه­ی سرمایه‌داری است. زیرا صرف‌نظر از افراطش، تقریباً همه می‌توانند در شخصیت اصلی «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر، کمی از خودشان را بیابند.

یادداشتی بر فیلم «مسیح در ابولی توقف کرد» کارگردان «فرانچسکو رزی»؛ «محمد محمدی‌زاده»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

mohamad mohamadizadeh

همیشه آثار فرانچسکو رزی جای بحث و گفتگوی بسیار داشته آنچنان که او را از بزرگترین کارگردانان تاریخ ایتالیا می‌دانند. کارگردانی که از جوایز طلایی و نقره‌ای در کارنامه‌اش کم ندارد و همیشه در چهارچوب قوانین فیلمسازی خودش تجربه‌های جدیدی برای مخاطب به وجود می‌آورد.

جستار «همه علامۀ دهریم!» «اکرم جلوداری»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

akram jelodari

در گذشتۀ نه چندان دور که وسایل و شرایط ارتباط جمعی به شکل امروز، اینقدر زیاد نبود و از آن مهم‌تر تعداد افراد با سواد کم‌تر بود؛ بیشتر مردم، چشم و گوش‌شان به دهان افرادی بود که سواد و حوصلۀ خواندن کتاب، روزنامه و مجلات را داشتند. و در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تاریخی، اعتقادی و ...، اگر فرد را قابل می‌دانستند؛ حرف‌هایش را قبول می‌کردند. حتی به قدرت تحلیل آن‌ها اعتماد می‌کردند.

مثل و تمثیل‌های ایرانی «موش» نویسنده «سیما میرهادی‌زاده»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

sima mirhadizadeh

موش و وضع هوا

اگر موش زمین را عمیق بکند دلیل بر خرابی هوا در زمستان است. و اگر موش از سوراخ خود چیزهایی را که به ذخیره نهاده بیرون اندازد علامت بارندگی است، خاصه در اول و در آخر ماه. همچنین اگر موش‌های صحرایی بیرون لانه‌هایشان سراسیمه به هر طرف بدوند باران خواهد آمد.

ناداستان «کمی نزدیک شو!» «کوثر عابدینی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

kosar abedini

به نظر شما خانواده چه قدر در ازدواج مهم است؟ آیا به ویژگی‌های خانوادۀ طرف مقابل هم توجه می‌کنید؟ تصور کنید پسری که خانواده‌ای با ارتباطات زیاد دارد به خواستگاری دختری با ارتباطات کم آمده است. آیا باید جواب مثبت بدهد؟ برای آنکه مفهوم ارتباط، زیاد و کم را متوجه بشوید، لازم است قدری بیشتر تصور کنید!

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692