کارگاه بازیگری حرفه‌ای در جهرم برگزار می‌شود.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با اعلام خبر برگزاری کارگاه بازیگری حرفه‌ای در جهرم با همکاری آموزشگاه آزاد سینمایی ظهور و انجمن فیلم و عکس شهرستان جهرم می‌گوید: قرار است این دوره با حضور استاد «حسن اسدی» و دستیاری «زهره رشیدی» و «مجتبی برادران» برگزار شود.

استاد ایدین اغداشلو مهمان این پنجشنبه ششم ابان در کتابفروشی اینده

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

استاد ایدین اغداشلو مهمان این پنجشنبه ششم ابان در کتابفروشی اینده است. استاد که چند روزی است از سفری طولانی به وطن بازگشتند و در این دیدار از جمله با دوستداران خود از دیدارها و سخنرانی ها و اخاطرات خود سخن خواهند گفت و به سئوالات حضار پاسخ خواهند داد. همچنین درپایان جلسه مراسم امضا کتابهای استاد برای خوانندگان اثار ایشان برگزار می شود.

دیدار و گفتگو با استاد ایدین آغداشلو پنجشنبه ششم ابان ساعت نه صبح در کتابفروشی اینده واقع در خیابان ولیعصر .سه راه زعفرانیه خیابان عارف نسب شماره 12 برگزار می شود

شب آموزه های گاندی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

در این شب سائوراب کومار،(سفیر هند در تهران)، دکتر سید مصطفی محقق داماد،فرزانه قوجلو، رحیم پرنیا و علی دهباشی سخن خواهند گفت 
همچنین در این مراسم از تمبر نقش برجسته از پرتره مهاتما گاندی از جنس طلا و نقره که توسط صنایع دستی پرنیا طراحی شده رونمایی می شود
در بخش دیگری از این مراسم از زنده یاد مسعود برزین، مترجم خاطرات مهاتما گاندی تجلیل به عمل خواهد آمد. و در پایان جلسه کتاب زندگینامه مصور مهاتما گاندی ترجمه فرزانه قوجلو که توسط انتشارات گاندی آماده انتشار شده است رونمایی خواهد شد. نمایش فیلم مستند از زندگی مهاتما گاندی از دیگر بخشهای این شب است 
شب «آموزه های گاندی» با همکاری سفارت هند در تهران، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، صنایع دستی پرنیا، انتشارات گاندی و مجله بخارا برگزار می شود 
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، ساعت ۵ عصر
خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی

جهاد مهربانی» برای ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل اجرا می‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

م دیریت فرهنگی و هنری منطقه 22 تهران گفت: شناسایی و ساماندهی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل در قالب طرح «جهاد مهربانی» در محلات منطقه 22 به اجرا در می‌آید.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای تهران ، امیر حسین قربانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22منطقه گفت: طرح جهاد مهربانی، از سوی قرارگاه جهاد مهربانی در همه مراکز وابسته به شهرداری تهران با شعار «تهران، مدرسه ای برای همه» اجرا می شود.
قربانی رویکرد طرح جهاد مهربانی را شناسایی، سازمان دهی و آموزش برشمرد و در تبیین مراحل این طرح گفت: فاز اول این طرح که با عنوان «آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل» اجرا می شود در سه بخش، آموزش تحصیلی، آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی و توانمند سازی جهت اشتغال آنهاست.
قربانی گفت :مخاطبان این طرح را کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، حامیان، همیاران، موسسات و گروه‌های خیر مردمی عنوان کردکه شهروندان با اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی که مشارکت در تدریس، مددکاری، نذر فرهنگی، رسیدگی به خانواده‌های نیازمند می‌توانند در این طرح سهیم شوند.
وی کمک‌های نقدی، حمایت غیرنقدی مثل خوراکی، میوه، پوشاک، لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی، همچنین آموزش و مددکاری و معرفی کردن نیازمندان و حمایت قراردادن گروهی کودکان نیازمند به تحصیل توسط موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد را از جمله مشارکت شهروندان در این طرح عنوان کرد.
به گفته قربانی ، مطابق هماهنگی انجام شده فرهنگسرای تهران  و تمامی خانه‌های فرهنگ سازمانی و مشارکتی و کتابخانه های تابعه به مدت دو هفته ضمن اطلاع رسانی در مراکز فرهنگی و پذیرش مشارکت شهروندان در زمینه‌های مختلف در این طرح، با حضور در اماکنی که این عزیزان حضور دارند نسبت به ثبت نام آنها اقدام می‌کنند.
فرهنگسرای تهران : به نشانی سه راه دهکده ف خیابان ساحل ، بوستان باغ نو ،tehran.farahnagsara.ir , و تلفن 44143777 پاسخگوی شهروندان خواهد بود

شب دکتر بهرام فره‌ وشی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب دکتر بهرام فره‌ وشی یکشنبه دوم آبان ساعت پنج بعد از ظهر در محل کانون زبان پارسی و با حضور استادان و دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و همکاران پژوهشی ایشان و همچنین ریاست مرکز دایره‌ المعارف بزرگ اسلامی (سیدکاظم موسوی بجنوردی) و استادان: ژاله آموزگار، داریوش شایگان، کتایون مزداپور، زهره زرشناس، نادره نفیسی و هما گرامی برگزار می‌شود.
دکتر بهرام فره‌ وشی (۱۳۷۱ ـ ۱۳۰۴) استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و از همکاران زنده‌ یاد ابراهیم پورداوود بودند و در محضر استادان: «دومناش» و «بنونیست» کار کردند و در رشته «تمدن و زبانها و ادیان ایرانی» دکتری خود را دریافت کردند.
از آثار دکتر بهرام فره‌ وشی، «فرهنگ فارسی به پهلوی»، «ایرانویچ» (شامل ۲۹ مقاله درباره ایران باستان)، «کارنامه اردشیر بابکان»، «واژه‌نامه خوری»، ترجمه کتاب «هنر ایران» از پروفسور گیرشمن و... را می‌توان نام برد.
در شب بهرام فره‌ وشی همچنین فیلم کوتاهی از تصاویر و صدای باقی‌مانده از ایشان به همراه نمایشگاهی از کتابهای ایشان برپا می‌ شود.
شب دکتر بهرام فره‌ وشی با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، مرکز دایره‌ المعارف بزرگ اسلامی و گنجینه پژوهشی ایرج افشار برگزار می‌ شود

دیدار و گفتگو با مریم مافی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

کتابفروشی آینده پنجشنبه ۲۹ مهر ماه ساعت ۹ صبح دیدار و گفتگو با مریم مافی را برگزار میکند.

خانم مریم مافی از دوران تحصیلات اولیه خود به شعر و ادبیات علاقه داشته است و برای ادامه تحصیلاتش به آمریکا میرود و در رشته جامعهشناسی لیسانس میگیرد و در ادامه مطالعاتش در زمینه ارتباطات بینالملل از دانشگاه آمریکن و جرج تاون فارغالتحصیل میشود.

در زمینه فعالیتهای ادبی، مجموعهای از داستانهای سیمین دانشور را به عنوان«صورت خانه» به انگلیسی ترجمه کرد که در واشنگتن توسط انتشارات میج منتشر شد. سپس کار چندین ساله برای ترجمه آثار مولانا را آغاز کرد که هنوز ادامه دارد. از جمله«رباعیات مولانا» و چند مجموعه دیگر از آثا مولانا که با ترجمه ایشان به انگلیسی منتشر شد.

دیگر کتاب های مریم مافی از آثار مولانا با عناوین:«نوای نهانی» (که در سال ۲۰۰۸ به همین نام در تهران به انگلیسی و فارسی منتشر شد). سپس کتاب «باغ های یار»(بازتاب کتاب عشق رومی) و «روزهای رومی».

به تازگی مریم مافی کتابی درباره شمس تبریزی به زبان انگلیسی داشته است که برای چاپ در دست ناشر است.

در جلسه پنجشنبه ۲۹ مهر خانم مافی درباره تجربه ترجمه در زمینه ادبیات معاصر به ویژه آثار سیمین دانشور و ترجمه آثار مولانا صحبت خواهد کرد و سپس به سئوالات پاسخ میدهد.

خیابان ولیعصر،سه راه زعفرانیه،خیابان عارف نسب، شماره 12

انتشار نهمین شماره مجله کاروان مهر

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

این شمارهی کاروان با تصویری از «آنا آخماتووا»  بر روی جلد، بخش «یک نگاه، یک زندگی» خود را به شاعر بلندآوازه‎ی روس اختصاص داده است و در مقالاتی با ترجمه عبدالله کوثری، سیما سلطانی، گلبرگ برزین و...و نیز دو شعر از وی ـ که تا کنون منتشر نشده ـ با ترجمه احمد پوری، کوشیده تا این چهره‎ی درخشان شعر جهان را به نسل شاعران جوان ایران بهتر بشناساند.

فروش «جغرافیای اموات» به نفع کودکان بیمار

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جشن امضا و فروش مجموعه داستان «جغرافیای اموات» نوشته‏ محسن فرجی روز چهارشنبه 14 مهرماه برگزار می‎شود.

این برنامه با حضور محمود حسینی‏زاد، هیوا مسیح، کامران محمدی و جمعی از اهالی هنر و ادبیات از ساعت 18 تا 20 در کتابفروشی نشر چشمه (شعبه‏ مجتمع کورش) شکل می‎گیرد. تمام عواید فروش این کتاب برای کودکان بیمار تحت حمایت بنیاد همدلان کودک و نوجوان هزینه خواهد شد.

جشن امضا و فروش کتاب «جغرافیای اموات» از سوی بنیاد همدلان کودک و نوجوان با همکاری نشر آموت و کتابفروشی چشمه (شعبه‏ مجتمع کورش) برپا خواهد شد. این کتابفروشی در بزرگراه ستاری شمال، خیابان پیامبر مرکزی، مجتمع تجاری کورش، طبقه‌ 5 واقع شده است.

«جغرافیای اموات» مهرماه سال جاری توسط نشر آموت در 96 صفحه و با بهای 7 هزار تومان به چاپ رسیده است.

نمایشگاه عکس‎های ژان بودريار، فیلسوف فرانسوی، در گالری گذار

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

عصر جمعه نهم مهر ماه 1395، نمایشگاه عکس‎های ژان بودريار افتتاح شد. در این مراسم که با حضور دانشجویان عکاسی و فلسفه و با حضور رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، آقای جمال اوبشو، Jamel OUBECHOU، افتتاح شد در ابتدا دکتر علی شیر ژیان، عکاس و سازمانده این نمایشگاه خیرمقدم گفت و سپس دکتر داریوش شایگان سخنرانی خود را به زبان فرانسه ایراد کرد و پس از آن علی دهباشی متن ترجمه سخنرانی ایشان را که در سطور بعد خواهید خواند قرائت کرد.

مجموعه شعر «شاعری که نمی‌دانست مرده است» سروده «شهرزاد خادم» منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

منتشر شد:شاعری که نمی‌دانست مرده است

مجموعه شعر «شاعری که نمی‌دانست مرده است» سروده «شهرزاد خادم» منتشر شد.

این مجموعه، با حدود 80 شعر سپید (آزاد)، با زبانی آهنگین و مضمون‌های اجتماعی و استعاری، در 108 صفحه منتشر شده است.

( مجموعه شعر (عاشقانه هایی برای یک تروریست توسط نشر مایا منتشر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

از آسیه حیدری شاهی سرایی
( مجموعه شعر (عاشقانه هایی برای یک تروریست
توسط نشر مایا منتشر شد
آسیه حیدری، شاعر و مترجم آثار ادبیی زبان فرانسه است و تا کنون ده اثر
تالیف و ترجمه از وی به بازار عرضه شده و پنج اثر در دست چاپ دارد

فراخوان یازدهمین جایزه کتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

فراخوان یازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران»، منتشر شد.

یازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر، منتخب «خبرنگاران»، به روال همیشگی، در سه بخش کتاب سال، ویژه شاعران بدون کتاب و تجلیل از یک عمر فعالیت شعری، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه شعر و ادبیات، برگزار می‌شود.

دبیرخانه‌ی این دوره از جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران نیز با دبیری علیرضا بهرامی، از شاعران و ناشرانی که در سال 1394 مجموعه شعر منتشر کرده‌اند، دعوت کرده است تا با توجه به این شرایط، در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند:

کتاب در سال 1394 منتشر و در شناسنامه‌ی آن درج شده باشد.

چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

برگزیده‌ اشعار یا مجموعه‌ی گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش، باید چهار نسخه از اثر خود را تا 14 آبان‌ماه 1395 به نشانی تهران، صندوق پستی 187 - 13355 ، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر - خبرنگاران، بفرستند.

در بخش ویژه هم که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که در هر سنی، تاکنون مجموعه‌ی شعر منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر - تنها - از طریق نشانی پست الکترونیکی و نه پرینت‌شده، می‌توانند بفرستند.

شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب مجموعه‌ی شعر در ایران منتشر کرده یا در نوبت نشر داشته باشند.

البته شرکت علاقه‌مندانی که قبلا کتابی غیر از مجموعه شعر منتشر کرده‌اند یا در دست انتشار دارند، در این بخش، بلامانع است.

مجموعه‌ی شعرها باید به زبان فارسی باشد.

تعداد شعرها بین ‌40 تا ‌50 قطعه بوده، در صورت نرسیدن به این تعداد، لازم است تعداد صفحه‌های مجموعه‌ی شعرها بین 80 تا ‌100 صفحه باشد.

همگی در قالب یک فایل وُرد، باشند. از فرستادن اثر در قالب فایل پی‌دی‌اف یا پرینت کاغذی از طریق پُست، جدا پرهیز شود.

حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور، با هر ملیتی، آزاد است.

در این بخش نیز علاقه‌مندان تا 14 آبان‌ماه 1395 فرصت دارند که شعرهای خود را به نشانی پست الکترونیکی جایزه بفرستند:

رونمایی از کتاب «با هم بنشینیم کمی در باران» در تالار فردوسی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

تالار فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم شامگاه دوشنبه 28 شهریورماه شاهد رونمایی از کتاب «با هم بنشینیم کمی در باران» سروده «ضیاءالدین مصباحی» بود.

در مراسم رو نمایی از این کتاب که دومین مجموعه شعر این شاعر جهرمی پس از کتاب «مرا در شهرهایم جستجو کن» است علاوه بر سایر علاقه‌مندان و دوستداران شعر و شاعران مطرحی چون عبدالرضا کوهمال، ایوب پرندآور، فروغ تنگاب و مریم حقیقت، تعداد اندکی از مسئولان جهرمی مانند وحید رضا مردانی، حسن خوش‌نیت و عبدالرحیم خداجو نیز حضور داشتند.

در این مراسم ساده که نزدیک به 150 دقیقه طول کشید علاوه بر سخنرانی ضیاءالدین مصباحی، صمد فرزین‌نیا، شفیعیان و حسن خوش‌نیت، گروه موسیقی 4 نفره نیز به اجرای برنامه پرداختند.

گفتنی است چند روز پیش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم نیز با خرید 125 جلد از این کتاب، از این شاعر خوب جهرمی حمایت کرده بود.

صد و چهاردهمین شماره مجله بخارا منتشر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

صد و چهاردهمین شماره مجله بخارا با مقالاتی از ژاله آموزگار، محمدعلی موحد، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدرضا باطنی، نصرالله پورجوادی، بهاءالدین خرمشاهی  و... منتشر شد. یادنامه حبیب یغمایی با مقالاتی از احمد مهدوی دامغانی، ایرج افشار، ابراهیم گلستان، محمدعلی اسلامی ندوشن، ترانه یغمایی و ... بخشی دیگر از شماره 114 مجله بخاراست که در کتابفروشی‎ ها و دکه های روزنامه فروشی در دسترس علاقمندان قرار دارد.

با هم مروری داریم بر این شماره مجله بخارا :

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692