«عجایب الخلایق» در گالری ساربان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

گالری ساربان از دهم تا بیستم دی ماه 95 میزبان نمایشگاهی از جدید ترین آثار قدرت الله عاقلی خواهد بود.

این نمایشگاه شامل 20 مجسمه با تکنیک برنز و پتینه در اندازه های متفاوت است که با عنوان عجایب الخلایق دهم دی ماه از ساعت 16 افتتاح می شود. قدرت الله عاقلی در سال 1347 هجری شمسی در جلفای آذربایجان چشم به جهان گشود. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه، نزد استادان طراحی و نقاشی میرک تبریز، فراگیری جدی هنر را آغاز کرد. به دلیل علاقه فراوانی که به هنر و نقاشی داشت به تهران مهاجرت کرده و در مرکز هنرهای تجسمی به مدت چهار سال به آموختن هنر مجسمه سازی مشغول بوده و از آن زمان تاکنون به صورت پیوسته و حرفه ای در این زمینه فعالیت می کند.

در آستانه شب یلدا صورت گررفت: انتشار الگوهای جادویی «کلود مونه» در ایران

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

انتشارات آرادمان مجموعه‌ای از الگوهای امپرسیونیستی «اوسکار کلود مونه» را در قالب کتابی از سری کارهای نقاشی خلاق و آرامش‌بخش منتشر کرد.

«باغ مونه» نام کتابی است شامل 30 الگوی رنگ‌آمیزی از مهم‌ترین و مشهورترین آثار این نقاش سرشناس سبک امپرسیونیسم که با الگوی رنگی اصل آثار، در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های آرت‌ تراپی قرار گرفته است. در فصل دوم این کتاب اما علاقه‌مندان این امکان را دارند که گزیده‌ای از این آثار را با ایده‌ی هنرمند درون خود رنگ آمیزی کنند و پیشنهادهای جدیدی را به استادِ سرشناس امپرسیونیست پیشنهاد کنند.

حمایت روزنامه‌نگاران فرهنگی هنری از طرح کتاب برای کودکان معلول

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

یکی از روزنامه‌نگاران حوزه‌ی فرهنگی هنری، هدیه‌ی نقدی خود را از یک رویداد ملی، به طرح هدیه‌ی کتاب به نفع کودکان معلول اختصاص داد.

پیش‌تر نیز تعداد دیگری از خبرنگاران فرهنگی هنری رسانه‌های مختلف، در طرح «عشق و آینه» انتشارات آرادمان – طرح عیدی کتاب به نفع کودکان معلول – مشارکت کرده بودند.

اخیرا نیز یکی از دبیران سرویس رسانه‌ها، هدیه‌ی نقدی خود را شامل نیم سکه بهار آزادی، از یکی از جشنواره‌های فرهنگی هنری، به این طرح اختصاص داد.

هدیه‌ی یادشده، در قالب اقلام خوراکی مورد نیاز اعلام شده، درآستانه میلاد پیامبر اسلام (ص) به آسایشگاه بهزیستی نارمک تهران تحویل داده شد.

www.aradman.ir

telegram & instagream: @aradmanpub

ترجمه‌ی انگلیسی مجموعه داستان «قدم‌بخیر مادربزرگ من بود» توسط انتشارات بین‌المللی «شمع ومه» منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ترجمه‌ی انگلیسی مجموعه داستان «قدم‌بخیر مادربزرگ من بود» توسط انتشارات بین‌المللی «شمع ومه» منتشر شد. این مجموعه داستان را خانم ماندانا داورکیا به زبان انگلیسی ترجمه و خانم النور اوکلاهان، ویراستار معروف ایرلندی، ویرایش کرده است.
برگردان فارسی نام انتخاب شده برای این کتاب «جن‌زده‌ در میلک» است. در صورت تمایل به تهیه این کتاب با شماره های 9352536280 و 09102009478 تماس بگیرید.

شب دکتر سعید حمیدیان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب دکتر سعید حمیدیان با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار ، کانون زبان فارسی و مجله بخارا در ساعت پنج بعد از ظهر سه شنبه 23اذر ماه در محل کانون زبان فارسی برگزار می شود. در این مراسم استادان: نصرالله پور جوادی .بها الدین خرمشاهی. اصغر دادبه . کامران فانی. محمد امیر جلالی و علی دهباشی درباره اثار ایشان سخنرانی خواهند کرد.

مارینا تسوتایوا در دهمین شماره کاروان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دهمین شماره کاروان مهر با ویژه‎نامه‎ای برای مارینا تسوتایوا، شاعر نامدار روس، منتشر شد. از جمله مطالب منتشر شده در این ویژه نامه: بررسی موشکافانه زندگی و اشعار مارینا تسوتایوا با ترجمه آبتین گلکار، ده شعر با ترجمه احمد پوری، نامه مارینا تسوتایوا به آنا آخماتووا با ترجمه از زبان روسی توسط نسترن زندی، نامه تسوتایو به ژوزف استالین با ترجمه نعیم بزاز عطایی و مقدمه سوزان سانتاگ بر نامه‎های تسوتایوا، ریلکه و پاسترناک با ترجمه خجسته کیهان و....

در بخش دوم شماره ده کاروان درباره داستایوسکی جوزف فرانک می‎خوانیم و اشعاری از گیتانجالی رابیندرانات تاگور از دیگر مطالب این بخش است.

دیدار و گفتگو با شاعر آلمانی یان واگنر

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جلسه دیدار و گفتگو پنجشنبه بیست و پنجم آذر ماه کتابفروشی آینده اختصاص دارد به یان واگنر شاعری از کشور آلمان . در این نشست که با حضور دکتر سعید فیروز ابادی برگزار می شود . ضمن شعر خوانی واگنر مباحث شعر معاصر آلمان مورد بحث قرار خواهد گرفت. همچنین وقتی هم برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات آلمانی در نظر گرفته شده است که یان واگنر به پرسش های انان پاسخ خواهند داد.

یان واگنر، متولد 1971 در هامبورگ است و در برلین زندگی می¬کند. در سال 2001 اولین مجموعه شعر واگنر با عنوان حفاری آزمایشی در آسمان منتشر شد. پس از این مجموعه در سال 2004 مجموعه گنجشک گریکه، در سال 2007 هجده پاته، 2012 مجموعه شعر استرالیا و در سال 2012 مجموعه شعر متنفران از جغد در معابد دالانی شکل از واگنر به چاپ رسیده است. آخرین اثر او که با عنوان تصویر نقاش از خود با دستۀ زنبورها در سال 2016 منتشر شده است. واگنر برای سروده¬های خود چندین جایزه ادبی دریافت کرده است. به مناسبت انتشار مجموعه شعر واگنر با عنوان انواع مخازن گردآوری باران در سال 2016 به این شاعر جایزۀ نمایشگاه کتاب لایپزیگ اهدا شد. دیدار و گفتگو با یان واگنر از سوی کتابفروشی اینده و مجله بخارا در ساعت نه صبح روز پنجشنبه ۲۵ آذر در محل کانون زبان فارسی برگزار میشود. 

خیابان ولی عصر . سه راه زعفرانیه. خیابان عارف نسب پلاک دوازده

شب مارینا تسوتایوا برگزار می شود.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب مارینا تسوتایوا یکشنبه ۲۱ ‌‌آذر ماه، ساعت ۵ عصر، با سخنرانی: احمد پوری، فرزانه قوجلو، نسترن زندی، نعیم بزاز عطایی و علی دهباشی به همراه پخش فیلمی مستند از زندگی تسوتایوا و رونمایی از مجله کاروان ویژه مارینا تسوتایوا در محل کانون زبان فارسی با همکاری انتشارات گاندی و مجله بخارا برگزار می شود.

مارینا تسوتایوا که شعرش را در زمره بزرگترین آثار معاصر ادبیات روس میدانند در ۸ اکتبر ۱۸۹۲ در مسکو به دنیا آمد. در اشعارش از انقلاب ۱۹۱۷ سخن گفت و از قحطی نوشت که روسیه بعد از انقلاب گرفتارش شد. در ۱۹۱۹ در تلاش برای نجات جان دخترش، ایرینا، از قحطی او را به یتیمخانه دولتی سپرد که در همان جا نیز از گرسنگی جان داد. تسوتایوا در ۱۹۲۲ مسکو را ترک کرد و سالهایی را به همراه خانوادهاش در فقر مطلق در پاریس، برلین و پراگ گذارند و سرانجام در ۱۹۳۹ به مسکو برگشت. در ۱۹۴۱نظام استالینی همسرش، سرگئی افرون، و دخترش، آریادنا افرون را به جرم جاسوسی دستگیر و محاکمه کرد و همسرش  اعدام شد. تسوتایوا نیز در آگوست همان سال در اوج ناامیدی به زندگی خود پایان داد.

مارینا تسوتایوا که شاعری غنایی است در زبانشناسی نیز به تجربیات جسورانهای دست زده است. او راوی روزگار دهشتباری است که بر سرزمینش حاکم بود و سراینده عمیقترین شرایط انسانی است.

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ساعت ۵ عصر

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی

هوشنگ مرادی کرمانی دوشنبه 22 آذر مهمان جهرمی‌هاست

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اعلام این خبر می‌گوید: جهرم همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس چندین برنامه فرهنگی نیز در این شهرستان برگزار خواهد شد. «محسن نعمت‌اللهی» با اشاره به اینکه تالار فردوسی در روز دوشنبه ساعت 18:30 میزبان هوشنگ مرادی کرمانی خالق آثاری چون بچه‌های قالیباف‌خانه،قصه‌های مجید، مهمان مامان، مربای شیرین، نخل، چکمه و .. خواهد بود می‌افزاید: قرار است در این مراسم برنامه‌های متنوع دیگری نیز برگزار شود.

وی اضافه می‌کند: البته قبل از این برنامه نیز جناب آقای مرادی کرمانی ساعت 17:30 دقیقه با حضور در نمایشگاه بزرگ کتاب فارس برنامه جشن امضا خواهد داشت که علاقه‌مندان به خرید آثار این نویسنده می‌توانند با حضور در آن برنامه ازاین فرصت استفاده کنند. وی از همه علاقه‌مندان دعوت می‌کند با حضور در این برنامه لحظات خوشی را تجربه کنند.

رونمایی کتاب "در پس کوچه های پاریس با برادرم صادق هدایت "

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

این کتاب که توسط نشر پوینده منتشر شده خاطرات عیسی هدایت برادر بزرگتر صادق هدایت ،درباره ایامی است که دو برادر در فرانسه به تحصیل اشتغال داشتند .عیسی هدایت ارتشی بود و در فرانسه درس نظامی می خواند . سال اول در شهر پواتیه اقامت داشت ولی سال دوم به "فونتن بلو " نزدیک پاریس انتقال یافت .
دو برادر در این ایام بوسیله کارت پستال با هم قرار می گذاشتند ، ملاقات می کردند و گشت و گذار داشتند .این کتاب آیینه تمام نمایی است از زندگی صادق هدایت در پاریس که خاطره ها ، عکس ها و کارت پستال ها شرح می دهند .
مراسم رونمایی و دیدار و امضا کتاب توسط جهانگیر هدایت روز سه شنبه 2 آذر 1395 از ساعت 17  تا 19 در کتابفروشی "بوک لَند " در مجتمع پالادیم برگزار می شود .حضور برای عموم آزاد است .

آدرس :
خیابان ولی عصر – خیابان مقدس اردبیلی – مرکز خرید پالادیوم  - طبقه سوم - کتابفروشی بوک لَند تلفن : 22667714

مجموعه داستان«ترنج قالی» نوشته‌ی«فریبا حاج‌دایی» از سوی نشر«فراسخن» به طبع رسید.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجموعه داستان«ترنج قالی» نوشته‌ی«فریبا حاج‌دایی» از سوی نشر«فراسخن» به طبع رسید. این مجموعه داستان که ۱۹داستان و داستانک را شامل می‌شود قرار بود فرزند بهار ۹۵باشد و به نمایشگاه کتاب برسد که به دلائلی میسر نشد و پاییز پا به بازار نشر گذاشت. از فریبا حاج‌دایی قبلاً مجموعه داستان«با شیرینی وارد می‌شویم» را خوانده‌ایم که آن را هم فراسخن روانه بازار نشر کرده بود. حاج‌دایی دانش‌آموخته‌ی ادبیات انگلیسی است و مدت‌ها و به طور مرتب در مجله گلستانه و دیگر مجلات می‌نوشته. او از مخاطبان جدی و خوانندگان خوب رمان و داستان است و نقدها و مرورهای او گواه این ادعا هستند.

انتشار صد و پانزدهمین شماره مجله بخارا

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

بخارای صد و پانزده با تصویری از بهرام فره وشی بر روی جلد خود و مقالاتی از محمدعلی موحد،محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدرضا باطنی، جلال خالقی مطلق،داریوش شایگان، مصطفی ملکیان، ژاله آموزگار و ... منتشر شد. ویژه نامه بهرام فره وشی از دیگر بخشهای بخارای پاییزی است که از صبح شنبه 22 آبان ماه بر روی دکه‌ ها و کتابفروشی  ها در دسترس علاقمندان قرار دارد.

با هم مروری داریم بر فهرست بخارای پاییزی:

شب مرتضی نی داود برگزار می شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

چهارشنبه ۱۹ آبان ساعت ۵ عصر کانون زبان فارسی به همت مجله بخارا شب «مرتضی نی داود» را برگزار می کند.مرتضی نی‌داود که در ۱۲۷۹ در اصفهان زاده شد و در خانواده ای دوستدار موسیقی پرورش یافت از نوازندگان برجسته ایرانی بود.در کودکی استعداد موسیقی وی آشکار شد و پدرش «بالا خان» که خود اهل موسیقی بوده و با تار و تنبک آشنایی داشت، او را به درس آقا حسینقلی استاد تار برد.

اطلاعیه جایزه کتاب سال شعر

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر، منتخب خبرنگاران، مهلت شرکت در دور یازدهم این جایزه را تا 28 آبان 95 تمدید کرد.این دبیرخانه اعلام کرد: از آنجا که آثار دریافتی تعدادی از علاقه مندان به شرکت در یازدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر،منتخب خبرنگاران، از نظر ضوابط آیین نامه ای و مندرج در فراخوان، نقصی هایی داشته است، به این دسته از شرکت کنندگان تا 28 آبان ماه فرصت داده می شود تا نسبت به رفع نقص آثار خود اقدام کنند.

انتشار ایالات متحده بانو سروده ی عباس رضوانی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

انتشارات آرادمان کتابی منتشر کرده است با نام «ایالات متحده بانو؛ خرده‌روایت‌های ناتمام شاعرانه در خیابان‌های عشق و آزادی».در این کتاب به قلم «عباس رضوانی» 32 شعر با درونمایه‌های عشق و آزادی منتشر شده است. در شعر نخست مجموعه آمده است:

«...میخواهم

غزل غزل اتفاق

سپید سپید اشتیاق

و موج در موج      توالی عشق و رهایی

همه را بریزم در همین چند خط

خط بکشم دور تو      دور من

یک موج را بپاشم

                    روی  بی‌رنگی بومت...»

مجموعه شعر آزاد «ایالات متحده بانو» در 60 صفحه و شمارگان هزار نسخه، به‌بهای هفت هزار تومان، توسط نشر آرادمان به بازار کتاب عرضه شده است. در پشت جلد کتاب، با طراحی سهیل حسینی، آمده است:

«گذشته

سرگردانِ میدان آزادی

حالت

در بهدرِ خیابان جمهوری.

آخر قصه همینجاست

تاریخ را

آویخته‌ای دور گردنم»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692