«عجایب الخلایق» در گالری ساربان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

«عجایب الخلایق» در گالری ساربانگالری ساربان از دهم تا بیستم دی ماه 95 میزبان نمایشگاهی از جدید ترین آثار قدرت الله عاقلی خواهد بود.

این نمایشگاه شامل 20 مجسمه با تکنیک برنز و پتینه در اندازه های متفاوت است که با عنوان عجایب الخلایق دهم دی ماه از ساعت 16 افتتاح می شود. قدرت الله عاقلی در سال 1347 هجری شمسی در جلفای آذربایجان چشم به جهان گشود. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه، نزد استادان طراحی و نقاشی میرک تبریز، فراگیری جدی هنر را آغاز کرد. به دلیل علاقه فراوانی که به هنر و نقاشی داشت به تهران مهاجرت کرده و در مرکز هنرهای تجسمی به مدت چهار سال به آموختن هنر مجسمه سازی مشغول بوده و از آن زمان تاکنون به صورت پیوسته و حرفه ای در این زمینه فعالیت می کند.

در طی این مدت، عاقلی بیش از بیست و پنج نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در شصت و پنج نمایشگاه گروهی، بینال و اکسپوهای هنری، درایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، اتریش، اوکراین، مراکش، دبی و قطر شرکت داشته و آثار اخیر وی در ششمین دو سالانه بین المللی هنر پکن در چین و پنجاه و ششمین دو سالانه بین المللی ونیز ایتالیا در پاویون ایران به نمایش درآمده است.

ساخت و تعبیه حدود چهل اثر حجمی مونومنتال هنری، نقش برجسته و یادمان های شهری، پرونده کاری این هنرمند پر تلاش را تشکیل می دهد. آثار  حجمی وی را می توان در مجموعه کلکسیون های موزه های هنری کشور و در مجموعه های خصوصی مشاهده کرد.

مجموعه «ونوس در سرزمین مصائب» در سال 91 و مجموعه«مرگ تدریجی یک لبخند» در سال 92 در گالری طراحان آزاد و مجموعه آثار مجسمه «خاورمیانه» در نمایشگاهی با موضوع « نفت» در گالری شیرین به سال 1393 به نمایش درآمده است. آخرین مجموعه آثار او در بیست و ششمین نمایشگاه انفرادی، با عنوان «عجایب الخلایق» روز جمعه دهم دی ماه 95 در گالری ساربان به نمایش درمی آید.

در قسمتی از استیتمنت این نمایشگاه به قلم زروان روح­بخشان آمده است:

با درگونی های سیاسی و اجتماعی، در اغلب جوامع، تغییراتی در مناسبات و کنش و واکنش جناح های پیشین شکل می گیرد و این امر بر گفتار و رفتار مردم آن جامعه تاثیر گذاشته و در طول زمان و طی یک یا چند نسل تبدیل به تحولات گسترده اجتماعی می شود. در پی این امر برخی نشانه ها دلالت های متفاوتی پیدا کرده و مضامین و مفاهیم هم دگرگون و گاه واژگون می شوند؛ شفقت و عداوت، قرابت و فراق، غرایب و بدیهیات و امثال آن جای یکدیگر نشسته و وضع موجود را بر وفق مناسبات خود عادی جلوه می دهند. هر آن چه هست عادی است و ما نیز به آن عادت می کنیم.عجایب الخلایق قدرت الله عاقلی نمایش همین امر است؛ عادت به عادات.

نمایشگاه «عجایب الخلایق» دهم تا بیستم دی ماه 95 برقرار بوده و گالری ساربان همه روزه به جز سه شنبه ها، از ساعت 16 تا 20 ، پذیرای هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692