«ضیاء موحد» شنبه تجلیل می‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مراسم اختتامیه یازدهمین جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران» شنبه در تهران با تجلیل از «ضیاء موحد» برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور شاعرانی از نسل‌های مختلف و علاقه‌مندان به شعر معاصر فارسی، شنبه 21 اسفندماه جاری از ساعت 16:30 در مرکز تبادل کتاب تهران، واقع در چهارراه ولیعصر، ابتدای خیابان صبای شمالی (برادران مظفر) برگزار خواهد شد.

جایزه‌ی شعر خبرنگاران هرساله در روزهای پایانی سال، برگزیدگان خود را در سه سطح: «کتاب سال»، «ویژه‌» (مختص شاعران فارسی‌زبان سراسر دنیا که تاکنون در ایران کتاب مجموعه شعر منتشر نکرده‌ یا زیر چاپ ندارند اما به‌اندازه‌ی یک مجموعه، شعر دارند) و «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری»، اعطاء می‌کند.

دبیرخانه‌ی یازدهمین دوره‌ی این جایزه، نامزدهای این دوره را در بحش کتاب سال، به شرح زیر معرفی کرده است:

احمدرضا احمدی (با کتاب‌های «روبان قرمز» و «زنی در کنار ویترین‌ها» / نشر چشمه)، روزبه سوهانی («از نامت چند حرف کبود به دهانمان پس دادند» / مروارید)، محمدصابر شریفی («جزا» / فصل پنجم)، علیرضا طالبی‌پور («زندگی خانه‌ای اجاره‌ایست» / بوتیمار)، عطیه عطارزاده («اسب را در نیمه‌ی دیگرت برمان» / چشمه)، آیدا عمیدی («لشگر شکست‌خورده‌ی کلمات» / مروارید)، فرزانه قوامی («کاترینا توفان مورد علاقه‌ی من است» / چشمه)، عبدالصابر کاکایی («جزیرة 63 متری» / نیماژ) و جواد مجابی («در این اتاق‌ها» / چشمه).

همچنین نامزدهای بخش ویژه‌ی شاعران بدون کتاب (شاعران فارسی‌زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان که تاکنون در ایران مجموعه شعر منتشر نکرده‌اند یا زیر چاپ ندارند اما به‌اندازه‌ی یک مجموعه، شعر دارند) از میان مجموعه‌های دریافتی، به‌ترتیب حروف الفباء، به این شرح معرفی شده‌اند:

سهیلا اظهری، امیر بختیاری، ونوس بیات، آریس پراچا، سعید پوریوسف، صادق تابان، مصطفی توفیقی، مانی چهکندی‌نژاد، بهنام مؤمنی، مرضیه معصومی، آرزو نوری و امین یوسفی.

اختتامیه جایزه «خبرنگاران» شنبه برگزار می‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مراسم اختتامیه یازدهمین جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران» شنبه در تهران برگزار می‌شود.این مراسم با حضور شاعرانی از نسل‌های مختلف و علاقه‌مندان به شعر معاصر فارسی، شنبه 21 اسفندماه جاری از ساعت 16:30 در مرکز تبادل کتاب تهران، واقع در چهارراه ولیعصر، ابتدای خیابان صبای شمالی (برادران مظفر) برگزار خواهد شد.

جایزه‌ی شعر خبرنگاران هرساله در روزهای پایانی سال، برگزیدگان خود را در سه سطح: «کتاب سال»، «ویژه‌» (مختص شاعران فارسی‌زبان سراسر دنیا که تاکنون در ایران کتاب مجموعه شعر منتشر نکرده‌ یا زیر چاپ ندارند اما به‌اندازه‌ی یک مجموعه، شعر دارند) و «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری»، اعطاء می‌کند.

دبیرخانه‌ی یازدهمین دوره‌ی این جایزه، نامزدهای این دوره را در بحش کتاب سال، به شرح زیر معرفی کرده است:

احمدرضا احمدی (با کتاب‌های «روبان قرمز» و «زنی در کنار ویترین‌ها» / نشر چشمه)، روزبه سوهانی («از نامت چند حرف کبود به دهانمان پس دادند» / مروارید)، محمدصابر شریفی («جزا» / فصل پنجم)، علیرضا طالبی‌پور («زندگی خانه‌ای اجاره‌ایست» / بوتیمار)، عطیه عطارزاده («اسب را در نیمه‌ی دیگرت برمان» / چشمه)، آیدا عمیدی («لشگر شکست‌خورده‌ی کلمات» / مروارید)، فرزانه قوامی («کاترینا توفان مورد علاقه‌ی من است» / چشمه)، عبدالصابر کاکایی («جزیرة 63 متری» / نیماژ) و جواد مجابی («در این اتاق‌ها» / چشمه).

همچنین نامزدهای بخش ویژه‌ی شاعران بدون کتاب (شاعران فارسی‌زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان که تاکنون در ایران مجموعه شعر منتشر نکرده‌اند یا زیر چاپ ندارند اما به‌اندازه‌ی یک مجموعه، شعر دارند) از میان مجموعه‌های دریافتی، به‌ترتیب حروف الفباء، به این شرح معرفی شده‌اند:

سهیلا اظهری، امیر بختیاری، ونوس بیات، آریس پراچا، سعید پوریوسف، صادق تابان، مصطفی توفیقی، مانی چهکندی‌نژاد، بهنام مؤمنی، مرضیه معصومی، آرزو نوری و امین یوسفی.

دیدار و گفتگو با همایون کاتوزیان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به مناسبت انتشار کتاب  " عاشقی های سعدی " اثر دکتر محمد علی همایون کاتوزیان  کتابفروشی اینده نشست پنجشنبه  نوزدهم اسفند ماه را به دیدار و گفتگو با دکتر کاتوزیان اختصاص داده است. دراین نشست به کتابهای دیگر استاد کاتوزیان در باره سعدی و اثار دیگر ایشان در زمینه ادبیات پرداخته خواهد شد.

مجموعه داستان «صید قرل آلا در پالنگان با ریچارد براتیگان» منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

عیدانه «محمدرضا کلهر» و «نشر داستان» برای نوروز 1396 خورشیدی

مجموعه داستان «صید قزل‌آلا در پالنگان با ریچارد براتیگان»

تازه ترین اثر «محمدرضا کلهر» کتاب داستانی «صید قزل‌آلا در پالنگان با ریچارد براتیگان» » شامل پنجاه داستان و در 100 صفحه، 15 اسفند ماه توسط «نشر داستان» منتشر شد. همزمان در آخرین شماره مجله شرق شناسی لهستان، مترجم شهیر لهستانی «ایونا نویسکا» تعدادی از داستان‌ها این مجموعه را به زبان زیبای لهستانی ترجمه کرده است. بیش از این آثار کلهر به زبان‌های کردی، عربی و انگلیسی منتشر شده بود. داستان‌ ها بسیار کوتاه و به سبک و سیاق «فلش فیکشن» Flashfictionو با رویکرد «»مینیمالیستی» نوشته شده و در طول سی سال داستان نویسی «کلهر» گردآوری شده است. از ویژگی های مشخص این کتاب بن مایه‌های متفاوت و بسیار متنوع فلسفی و طنز، اجتماعی و... است. در واقع وجه مشترک تم theme همه داستان‌ها ‌درد مشترکانسان امروز است و از زوایایی پرداخت شده که کمتر مورد توجه و واکاوی قرار گرفته است.

http://kurdpress.com/Fa/NSite/FullStory/News/?Id=125504#Title=%0A%09%09%09%09%09%09%09%09%D8%B9%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%20%C2%AB%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7%20%DA%A9%D9%84%D9%87%D8%B1%C2%BB%D9%88%20%C2%AB%D9%86%D8%B4%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%C2%BB%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2%201396%20%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF%DB%8C%0A%09%09%09%09%09%09%09

شب دکتر مسلم بهادری

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجله بخارا با همکاری انتشارات گاندی و نشر میرماه در ساعت پنج بعد از ظهر سه شنبه هفدهم اسفند ماه، مراسمی برای تجلیل از خدمات علمی دکتر مسلم بهادری در طول چندین دهه با حضور استادان دانشکده پزشکی ، سه نسل از دانشجویان ایشان ، و اعضای فرهنگستان علو پزشکی برگزار می کند .

در این مراسم شخصیتهای علمی همچون: دکتر ایرج فاضل ، دکتر احمد جلیلی ، دکتر منصور گتمیری، دکتر محمد حسین عزیزی، دکتر مریم زاهدی درباره آثار و زندگی علمی استاد دکتر مسلم بهادری سخنرانی خواهند کرد و در ساعت پایانی این نشست استاد با دوستداران خود سخن خواهند گفت. و همچنین پیام سیروس علی نژاد قرائت می شود با هم مروری داریم بر زندگی علمی استاد دکتر مسلم بهادری:

فارغ‌التحصيل از: دانشكده پزشكي دانشگاه تهران 1333

تخصص:  پاتولوژي دانشگاه تهران، 1333؛ فوق تخصص پاتولوژي قلب و ريه دانشگاه ويلز كارديف انگليس، 1338سمت‌ها: استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه علوم پزشكي تهران؛ رئيس افتخاري آزمايشگاه آسيب‌شناسي مركزي؛ استاد مدعو دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي؛ رئيس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشكي تهران؛ رئيس گروه علوم پايه فرهنگستان علوم پزشكي

سوابق علمی و اجرایی: مدير آموزش آسيب‌شناسي دانشگاه تهران؛ معاون دانشكده پزشكي دانشگاه تهران؛ مؤسس آزمايشگاه‌هاي‌آسيب‌شناسي بيمارستان‌هاي دانشكده پزشكي و رياست آزمايشگاه بيمارستان سينا؛ رئيس سازمان‌ سنجش آموزش كشور؛ دبيرشوراي آموزش پزشكي و تخصصي؛ معاون وزير علوم و آموزش عالي؛ عضو شوراي‌عالي و شوراي علمي مركز تحقيقات سل و بيماريهاي ريوي؛ سرپرست آزمايشگاه مركزي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران؛ عضو هيئت ممتحنه امتحانات و ارزشيابي دانشنامه و گواهينامه رشته آسيب‌شناسي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي؛ مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران و رئيس دانشكده پزشكي؛ عضو كميته ايجاد شبكه تندرستي و تربيت بهورز (1352تا 1354)؛ عضو كميته‌هاي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي سلامت در وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت؛ رئيس كميته بازنگري برنامه‌هاي تخصصي آسيب‌شناسي؛ معاون كميته تخصصي شوراي آموزش پزشكي در تدوين برنامه‌هاي رشته‌هاي تخصصي پزشكي؛ عضوشوراي تعيين قطب‌هاي علمي و پژوهشي وزارت بهداشت؛ عضو شوراي‌عالي اخلاق پزشكي وزارت بهداشت، عضو شوراي سياستگذاري دوره‌هاي تخصصي تكميلي وزارت بهداشت؛ عضو هيئت تحريريه چندين مجله علمي داخلي و خارجي؛ عضو شوراي سياست‌گذاري دوره‌هاي تخصصي تكميلي وزارت بهداشت؛ دبير كميته سياستگذاري رشته آسيب‌شناسي وزارت بهداشت.

و آثار علمی و تالیفات: تأليف 15 و ترجمه 70 كتاب ،نگارش70 مقاله در نشريات فارسي‌و50 مقاله در نشريات بين‌المللي

سه شنبه 17 اسفند 1395، ساعت 5 عصر

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12، کانون زبان فارسی

طرح عیدی کتاب به‌نفع کودکان معلول نوبت دوم

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

طرح خرید و هدیه‌ی بسته‌های فرهنگی کتاب در آستانه‌ی نوروز باستانی، به نفع آسایشگاه کودکان معلول، برای دومین سال اجرا می‌شود.

«عشق و آینه»، نام طرح خرید و هدیه‌ی کتاب انتشارات آرادمان در حوزه‌ی فرهنگ، هنر و روان‌شناسی بود که سال گذشته در آستانه‌ی نوروز، با همراهی جامعه‌ی فرهنگی، شهروندان علاقه‌مند، حامیان اقتصادی و روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مکتوب، دیجیتال و صوتی و تصویری کشور، به شکل چشمیگیر و موفقی اجرا شد.

معرفی نامزدهای بخش ویژه جایزه خبرنگاران

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

نامزدهای بخش ویژه‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» معرفی شدند.

دبیرخانه‌ی یازدهمین دوره‌ی این جایزه، نامزدهای بخش ویژه‌ی شاعران بدون کتاب (شاعران فارسی‌زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان که تاکنون در ایران مجموعه شعر منتشر نکرده‌اند اما به‌اندازه‌ی یک مجموعه، شعر دارند) را از میان مجموعه‌های دریافتی، به‌ترتیب حروف الفباء، به این شرح اعلام کرد:

شب خسرو حکیم رابط

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجله بخارا با همکاری نشر گاندی و نشر روزبهان،عصر سه شنبه دهم اسفند ۱۳۹۵،شب خسرو حکیم رابط را در کانون زبان فارسی برگزار می‎‎کند خسرو حکیم رابط . متولد ۱۳۰۹ شیراز و فارغ التحصیل دانشسرای مقدماتی شیراز است که چندین سال در کازرون معلم بوده است و پس از فارغالتحصیلی از دانشکده هنرهای دراماتیک به تدریس در دانشگاه تبریز مشغول شد و پس از آن به تدریس در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران و دیگر دانشگاهها و مراکز آموزشی پرداخت و گفتنی است سابقه تدریس وی در دانشگاهها به حدود ۵۰ سال میرسد.

فرزان سجودی، یدالله آقاعباسی و علی دهباشی در شب خسرو حکیم رابط سخن خواهند گفت و از مجموعه پنج جلدی آثار وی که توسط انتشارات روزبهان منتشر شده در همین شب رونمایی خواهد شد و فیلمی مستند نیز به نمایش درخواهد آمد. سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ساعت ۵ عصر

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی

گزارش نقد کتاب " خانم لطفا شناسنامه تان را بیاورید"

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

کتاب "خانم لطفا شناسنامه تان را بیاورید "اثرنویسنده شاهرودی خانم عشرت السادات میرحسینی مورخه دوم اسفند ماه 95 به همت بنیاد فرهنگی عروه الوثقی و انجمن اهل قلم شاهرود در محل بنیاد به بوته نقد رفت .

جلسه با حضور منتقدین رامبد خانلری و عماد عبادی ، نویسنده اثر و جمعی از نویسندگان و فرهیختگان ادبی و سینمایی برگزار گردید .

جلسه اول از سلسله نشست های خوانش انتقادی شعر امروز ایران

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جلسه اول از سلسله نشست های خوانش انتقادی شعر امروز ایران در دانشگاه شهرکرد برگزار شد این جلسه از ساعت ده ونیم صبح روز چهارشنبه بیست و هفتم  بهمن ماه شروع و تا ساعت پنج عصر  ادامه یافت جلسه مذکور با سخنرانی دکتر فخرالدین سعیدی در خصوص جریان شناسی شعر معاصر و سپس سخنرانی حافظ موسوی راجع به واکاوی جریانت شعر معاصر شروع وپس از شعر خوانی شاعران حاضر در جلسه با سخنرانی هرمز علیپور وسپس دکتر مسعود آلگونه و هوشنگ چالنگی ادامه یافت و دوساعت پایانی جلسه به پرسش وپاسخ اختصاص داشت که سوالات بسیاری از طرف حاضرین در جلسه که تعدادی از شعرا ی اصفهان و شاعران چهارمحال وبختیاری  ودانشجویان ارشد ودکتری دانشگاه شهرکردو اساتید گروه ادبیات دانشگاه شهرکردطرح وتوسط شاعران مدعو به آنها پاسخ داده شد که مجری کارشناس جلسه پرسش وپاسخ دکتر فخرالدین سعیدی بود

نمایشنامه خوانی در کتابخانه امیرکبیر

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

انجمن نویسندگان کاوک در فصل جدید برای دوستداران تئاتر و نمایشنامه ؛هرفصل یک نمایشنامه خوانی دارد. که نمایشنامه توسط اعضا خوانده شده و سپس نقدو بررسی می شود.نمایشنامه فصل زمستان ؛آنتیگونه ی سوفوکول بود که روز چهارشنبه 13بهمن 1395اجراشد.جلسه ساعت 16 با هماهنگی خسروعباسی خودلان ریاست انجمن کاوک و مدیرعامل انجمن نویسندگان وفاکشاورزی؛و با اجرای تعدادی ازاعضای این انجمن منصوره عصری؛امیرعلی آقامحمدی؛سالومه شریفی؛محدثه حاجی شمسعلی؛نیلوفر بلالی دهکردی اجرا شدومورد نقد و بررسی قرارگرفت. درانتهای جلسه ازاعضا پذیرایی صورت گرفت. بینندگان حاضردر جلسه حدود بیست نفر بودند که از آن جمله میتوان اعضای هیت مدیره کاوکنسیم بذرافشان؛بهناز قره داغی ؛ژاله معینی ونعمت یزدانی را نام برد.

 

درباره ی نمایش آنتیگونه : آنتیگونه اثر سوفوکل در اسطوره های یونان ؛ دختر ادیپ و یوکاسته است. برادرانش پولونیکس و اتئوکلس در جنگ مخالفان هفتگانه تب هم دیگررا کشتند و کرئون دایی شان

 

وپدر پادشاه تب پولونیکس را به جرم خیانت ممنوع کرد.آنتیگون ازاین فرمان سرپیچی می کند ومی گوید که (از قلب فرمان می برد.)او برادر را به خاک می سپاردو به دستورکرئون زنده در گورمی شود.

گزارش همایش روز جهانی داستان کوتاه و مراسم تقدیر از فریبا وفی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به همت کانون فرهنگی چوک و همکاری کانون ادبیات ایران 26 بهمن ماه سال 1395 برابر با روز 14 فوریه همایش روز جهانی داستان و مراسم تقدیر از فریبا وفی برگزار شد. مائده مرتضوی مجری این برنامه بود که به حضار خوش آمد گفت و از مهدی رضایی دبیر کانون فرهنگی چوک دعوت کرد که جهت سخنرانی درباره فلسفه روز جهانی داستان و فضای عمومی ادبیات داستانی روز صحبت کند.

دیدار و گفتگو با ویلم فلور

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

پنجشنبه این هفته، ۲۸ بهمن، ساعت ۹ تا ۳۰/۱۱ صبح کتابفروشی آینده میزبان ویلم فلور، ایرانشناس و متخصص تاریخ ایران است.

پروفسور ویلم فلور پژوهشگری هلندی است که در ۱۹۴۲ به دنیا آمده است. وی  تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوترخت و دانشگاه لیدن در رشته‌های اقتصاد توسعه‌یافته و جامعه‌شناسی غیر‌غربی و اسلام‌شناسی به اتمام رسانده و زبان‌های فارسی و عربی را آموخته و در ۱۹۷۱ درجه دکترایش را در دانشگاه لیدن گرفته است پروفسور فلور از سال‌۱۹۶۵ به بعد به عنوان پژوهشگر مستقل کار کرده  شده است که بیش از ۲۶۰ مقاله و کتاب در زمینه تاریخ اجتماعی ـ اقتصادی ایران نوشته است.

از این مجموعه آثار میتوان به عناوین زیر اشاره کرد:

کشاورزی در ایران دوره قاجار

بهداشت عمومی در ایران دوره قاجار

خلیج فارس: تاریخ سیاسی و اقتصادی پنج شهر بندری از ۱۵۰۰ تا ۱۷۳۰

برآمدن عرب‌های خلیج فارس از ۱۷۴۷ تا ۱۷۹۲

القاب و عناوین در ایران دوره صفوی

سفرها در شمال ایران از ۱۷۷۰ تا ۱۷۷۴

تاریخ نمایش در ایرانمایش در ایران

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ساعت ۹ تا ۳۰/۱۱ صبح

خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692