کیارستمی با یک طرح جلد در بازار کتاب

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

چاپ جدید کتابی با مقدمه محمدعلی سپانلو و طرح جلد عباس کیارستمی، توسط انتشارات آرادمان در بازار نشر عرضه شد.

اجتماع سپانلو و کیارستمی با همراهی فرشید مثقالی، در مجموعه شعری با عنوان «زیبایی نگرانم می‌کند» از علی شفیعی، شاعر ایرانی مقیم اروپا واقع شده است.

این کتاب پیش‌تر در سال 89 در نشر دیگری منتشر شده بود و اکنون چاپ جدید آن با همان طرح جلد که طراحی عنوان آن‌را مثقالی برعهده داشته، منتشر شده است.

از این شاعر مجموعه شعر دیگری هم قبلا با نام «بگذار از پهلویم گلی بروید» منتشر شده بود و مجموعه‌ «زیبایی نگرانم می‌کند» درواقع گزیده‌ای از شعرهای دهه هشتادی اوست.شاعر پیش‌تر درباره‌ شعرهای این کتاب گفته بود: «در اين مجموعه در جست‌وجو‌ي ساختن يك دوست بودم و نگاه‌داشتن كسي در كنارم و اين بسيار سخت و ناممكن بود؛ پس با شعر حرف زدم تا شايد بر ذهني كه مدام به دور ‌شدن از من فكر مي‌كرد، تأثيري بگذارم. اين مجموعه رد‌ پاي خودم است در مقطعي از زمانه‌ي تلخ».

«زیبایی نگرانم می‌کند» را انتشارات آرادمان به‌بهای 10 هزار تومان منتشر کرده است.

مجموعه شعر ( مثلاً من ) اولین مجموعه شعر رسول رضایی منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجموعه شعر ( مثلاً من ) اولین مجموعه شعر شاعر جوان کشورمان رسول رضایی می باشد که در اوایل بهار امسال از سوی نشر مایا چاپ و منتشر شد. این کتاب که در قالب آزاد و در 60 صفحه نگاشته شده است، در نمایشگاه کتاب امسال نیز در ردیف پرفروشترین کتاب های نشر مایا قرار گرفت.

دو شعر از این مجموعه را با هم می خوانیم:

دیدار و گفتگو با علی قیصری در کتابفروشی آینده

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

تاریخ: پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ساعت ۹ تا ۱۱/۳۰ صبح
نشانی : خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲
دکتر علی قیصری – استاد تاریخ در دانشگاه سان دیاگو در کالیفرنیا هستند – زمینه پژوهشی کار ایشان بیشتر بر جریانات فکری در دوره قاجار و همچنین بر مباحث نظری مربوط به تاریخ اندیشه متمرکز است.
ایشان فارغ التحصیل از دبیرستان البرز و سپس دانشکده حقوق دانشگاه تهران (در رشته علوم سیاسی) و نیز دارای فوق لیسانس جامعه شناسی معرفت از دانشگاه اِسِکس انگلستان و دکترای تاریخ از کالج سنت آنتونی از دانشگاه آکسفورد هستند – شادروان حمید عنایت استاد راهنمای ایشان بودند.

فاضل نظری 20خرداد در مرکز تبادل کتاب شعر می خواند

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

فاضل نظری شاعر و مولف پرفروش ترین کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر پنجشنبه 20 خرداد در مرکز تبادل کتاب تهران به شعرخوانی خواهد پرداخت به گزارش روابط عمومی مرکز تبادل کتاب این نشست صمیمی از ساعت 17 تا 18 در مرکز تبادل کتاب تهران واقع در چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفر شمالی برگزار خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است.

مجموعه داستان کوتاهِ "مادر عروسک‌های پارچه‌ای"، نوشته ریحانه ظهیری چاپ و پخش شده است

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به تازگی مجموعه داستان کوتاهِ "مادر عروسک‌های پارچه‌ای"، نوشته ریحانه ظهیری چاپ و پخش شده است. این کتاب شامل ١٢ داستان کوتاه (مینی‎مال) به زبان فارسی است و آن را انتشارات اچ اند اس مِدیا، در ژانویه ٢٠١٦  در لندن، چاپ و منتشر کرده است.

دیدار و گفتگو با نوری شمشکلر با حضور دکتر توفیق سبحانی و فروزنده اربابی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

پنجشنبه 13 خرداد 1395
ساعت 9 تا 11/30 صبح
نوري شمشكلر ، متولد ١٩٦٤ميلادي در شهر قونيه .
دوره دبستان و دبيرستان را در قونيه تمام و در سال ١٩٨٣ در دانشكده زبان و ادبيات فارسي دانشگاه آنكارا در رشته تاريخ و جغرافي و زبان فارسي مشغول به تحصيل شد در ١٩٨٧ ليسانس گرفت ، او مدتي بعد از ليسانس به كار خبرنگاري پرداخت از ١٩٨٨ الي ١٩٩١ به سربازي رفته و بعنوان مترجم زبان فارسي دوره سربازي را تمام كرد ، پس از اتمام دوره سربازي در دانشكده زبان و ادبيات فارسي دانشگاه سلجوق ، به عنوان پژوهشگر زبان و ادبيات فارسي كار آكادميك خود را شروع كرد و

انتشار صد و دوازدهمین شماره مجله بخارا

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

بخارای صد و دوازده با مقالاتی از محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی موحد، محمدرضا باطنی،داریوش شایگان، آیدین آغداشلو، بهاءالدین خرمشاهی، فریده رهنما، شکوفه شهیدی، نازی عظیما، آربی آوانسیان ، حورا یاوری، ترانه مسکوب، مینو مشیری، نصرالله پورجوادی و ... به همراه ویژه نامه‎ ای از فریدون رهنما منتشر شد. گزارش کنفرانس «هشتاد سالگی آوای بوف کور» که در هند برگزار شد از دیگر مطالب این شماره بخاراست.

با رونمایی از کتاب "یک داوودی سپید، فقط یکی" شب هایکو-ذن در مشهد برگزار می‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مراسم رونمایی از کتاب «یک داوودی سپید، فقط یکی» (مجموعه هایکوهای غیر ژاپنی)، در شب هایکو_ذن در مشهد برگزار می‌شود.

در این نشست، که عصر پنجشنبه 7 خردادماه جاری برگزار خواهد شد، استاد محمدباقر کلاهی اهری (شاعر و نویسنده)، رضا یاوری (شاعر)، دکتر یوسف بینا (شاعر و روزنامه‌نگار)، علیرضا جهانشاهی (شاعر)، لیلی طالقانی (شاعر و روزنامه‌نگار) و فریبا شادلو (شاعر)، درباره‌ی تازه‌ترین کتاب «رضا عابدین‌زاده»، ترجمه‌ی هایکوهای غیرژاپنی جهان با عنوان «یک داوودی سپید، فقط یکی»، سخن خواهند گفت.

«یک داوودی سپید، فقط یکی» بیش از 200 هایکو از ده‌ها شاعر جهان را شامل می‌شود که با ترجمه‌ی رضا عابدین‌زاده (شاعر و مترجم)، اخیرا توسط انتشارات آرادمان در تهران منتشر شده است.

مراسم شب هایکو-ذن و رونمایی از این کتاب، عصر روز پنجشنبه 6 خرداد 95 از ساعت 18 در گالری رادین مشهد برگزار می‌شود.

فراخوان ششمین دوره‌ی جایزه‌ی دکتر مجتبایی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جایزه‌ی دکتر فتح‌الله مجتبایی هر ساله در دی ماه به بهترین پایان‌نامه‌ی دوره‌ی دکتری در زمینه‌های «ادیان و عرفان» و «زبان و ادبیات فارسی» با هدف ارتقاء علمی و تشویق دانشجویان دوره‌ی دکتری در رشته‌های مذکور اهدا می‌شود.

دانشجویان دوره‌ی دکتری در این دو رشته که در سال ۱۳۹۴ از پایان‌نامه‌ی خود دفاع کرده‌اند، می‌توانند یک نسخه از پایان‌نامه‌ی خود را تا ۱۵ شهریور به دبیرخانه‌ی این جایزه واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸، مرکز فرهنگی شهر کتاب ارسال کنند.

هیات داوران این جایزه متشکل از فتح‌الله مجتبایی، ضیاء موحد، حسین معصومی‌همدانی، شهرام پازوکی، محمد دهقانی و علی‌اصغر محمدخانی، پس از داوری پایان‌نامه‌های رسیده، پایان‌نامه‌ی برگزیده را معرفی می‌کنند.

در پنج دوره‌ی گذشته‌ی این جایزه، سمیرا بامشکی، علیرضا اسدی، محمدرضا عدلی، سلمان ساکت، ارسطو میرانی، سیده لیلا سیدقاسم، مجتبی مجرد و زهرا زارع برگزیدگان این جایزه‌ بوده‌اند. پایان‌نامه‌‌ی برگزیده به همت انتشارات هرمس به صورت کتاب منتشر می‌شود. گفتنی است پایان‌نامه‌های ارسالی، برگشت داده نمی‌شوند. از ارسال پایان‌نامه‌هایی که پیش از سال ۹۴  یا پس از آن دفاع شده‌اند، خودداری کنید

شب سلینا خونز و آلوئیس کاریجیت - سید اختر حسین در کتابفروشی آینده

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب سلینا خونز و آلوئیس کاریجیت

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۵ عصر
خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی
در این شب که با همکاری سفارت سوئیس در تهران برگزار می‎شود، جولیا هاز ( سفیر سوئیس در تهران)، کریستینا فیشر ( دبیر دوم سفارت سوئیس در تهران)، بابک صابری و سعید فیروزآبادی سخنرانی خواهند کرد و مترجمان کتاب‎های این نویسنده و تصویرگر سوئیسی حضور خواهند داشت.
سلینا خونز در سال ۱۹۱۰ در منطقه آنگادین که در شرق کوه های آلپ در سوئیس واقع شده به دنیا آمد . وی بعد از جنگ جهانی دوم شروع به کار نوشتن کرد، در سال ۱۹۴۵ معروفترین کتاب وی با نام "زنگی برای ارسلی" ( پسر کوهستان) انتشار یافت و سپس کتاب "فلورینا و پرنده وحشی " و بلاخره کتاب "کولاک " منتشر شد. این سه کتاب توسط آلوئیس کاریجیت هنرمند سوئیسی تصویرگری شده است. عشق به طبیعت ، محیط زیست ، دوستی و توجه به حیوانات و از نکاتی است که نویسنده بر آن تاکید داشته است.

سهراب سپهری در کاروان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

کاروان شماره هفت ( فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۵) منتشر شد و از روز سه شنبه ۴ خرداد در دکه‎های روزنامه‎فروشی و کتابفروشی در دسترس علاقمندان قرار می‎گیرد.

در بخش « یک نگاه، یک زندگی» این شماره از مجله کاروان به سراغ سهراب سپهری رفته‎ایم تا به همراه سرمقاله‎ای از آیدین آغداشلو و مقالاتی از محمدرضا شفیعی کدکنی، داریوش آشوری، شاهرخ مسکوب، مرتضی ممیز و .... یک بار دیگر مروری داشته باشیم بر زندگی و آثار این شاعرِ نقاش. و هشت نقاشی رنگی کمتر دیده شده از سهراب سپهری از دیگر ویژگی‎های شماره هفتم کاروان است.

در بخش « کاروان هنر و ادبیات امروز» مقاله‎ای می‎خوانیم از خاطره شیبانی با ترجمه گلبرگ برزین که نگاهی تحلیلی دارد به فیلم «کلاغِ»بهرام بیضایی و نیز گفتگویی با زها حدید را با ترجمه سیما سلطانی می‎خوانیم و داستان «دماغ» از ریونوسکه آکتاگاوا با ترجمه جلال بایرام به همراه سالشمار این نویسنده برجسته ژاپنی از دیگر مطالب این بخش از مجله کاروان است.

اطلاعيه پانزدهمين دوره جايزه ادبي صادق هدايت 1395

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

اطلاعيه پانزدهمين دوره جايزه ادبي صادق هدايت 1395
پانزدهمین دوره " مسابقه ادبی داستان کوتاه نویسی صادق هدایت " از اول خرداد 1395 آغاز می شود.علاقمندان می توانند از ایران و خارج ، داستان های خود را طبق مقررات مسابقه ارسال دارند. در این مسابقه هر نویسنده می تواند یک داستان کوتاه و بِکر خود را بفرستد .موضوع داستان ها آزاد است ."هرچه می خواهد دل تنگت بگو" و آخرین فرصت ارسال آثار اول آبان ماه 1395 می باشد . به چهار نفر نویسنده بهترین داستان ها ، جوایزی اهدا می شود.

برنامه شب بخارا و گفتگوی این هفته

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب محمدعلی امیر جاهد

یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵ عصر
خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی
با سخنرانی: فرهاد فخرالدینی، مهدخت معین ، رضا یکرنگیان،علیرضا میرعلی نقی،منوچهر مشیری و نمایش فیلم «هزار داستان امیرجاهد»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692