جستار «تأیید اجتماعی» «سپیده جنیدی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

sepideh joneidi

خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو

  در مسیر به محل کارت سر یک چهارراه، گروهی از آدم‌ها به آسمان خیره شدند. بدون اینکه فکر کنی، تو هم به آسمان زل می‌زنی... چرا؟ تأیید اجتماعی!

جستار «دیگر نمی‌خواهم مادر خوبی باشم» «فرشته جلالی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

fereshteh jalali

مادر ...

 دوست دارم بدانم که هر سال چند روز قبل از روز مادر، چه کسی متن‌هایی که احساسات همه را برمی‌انگیزد طراحی کرده و به معرض نمایش قرارمی‌دهد؟ مردم هم آن را دست به دست می‌چرخانند و برای لحظه‌ای به یاد رنج‌هایی که مادرشان از بابت آنها متحمل شده می‌افتند و احساس شرم و پشیمانی دارند، اما با خاموش کردن صفحه موبایلشان دوباره همه چیز را فراموش می‌کنند.

جستار «اندر احوالات لعبتی به نام شانس» «زویا قلی‌پور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zoya gholipoorr

شانس واژه‌ای‌ست که در مواقع مختلف معانی متفاوتی پیدا می‌کند. گاهی ماهیتش فریب می‌شود گاهی گوهری نایاب و گاهی عاملی برای توجیه نقصان‌های انسان در زمانی که نمی‌خواهد عیوب خود را بپذیرد و گاهی آبی است که بر اندامهای سوخته می‌ریزند تا از سوزش حسادت کم کنند.

ناداستان «انتظار» «سپیده جنیدی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

sepideh joneidi

از صبح با لباسهایِ شیک خیلی آراسته با عصایِ قد یمیش جلوی ِ پنجره نشسته بود وبیرون را نگاه می‌کرد. حتی صبحانه‌ای که برایش آورده بودند دست نخورده مانده بود. فقط کمی از چایش را خورده بود بدون چشم بر داشتن از پنجره.

ناداستان «سمبوسه‌ای پر از حرف» «فرشته جلالی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

fereshteh jalali

چند روزی می‌شد که از دوخت اولین مانتویم گذشته بود. چقدر خوشحال و سرخوش، آن را تن کردم و برای خرید مایحتاج آشپزخانه به بیرون رفتم. اتفاقی دوستم را دیدم که او هم به خرید آمده بود؛ بعد از احوالپرسی گفت: «چه مانتوی زیبایی!»

«قبل ازاینکه صبحانه تو بخوری و توی تخت بخوابی این متن را بخوان» نویسنده «جولیا یانگ»؛ مترجم «عبدالمطلب برات‌نیا»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

abdolmotaleb baratnia

نوشته: جولیا یانگ[1]

22 نوامبر 2023

از اینکه ملک من را با شرایط صبحانه و خوابیدن در تخت برای یک تا سه شب آینده اجاره کردید، متشکرم. من صاحب این خانه‌ام و می‌خواهم قبل از اینکه از درب ورودی رد شوید، چند قانون اساسی ساده را به شما یادآوری کنم—البته با کفش‌ها و جوراب‌هایتان!

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692