نگاهی به فیلم «وکیل مدافع شیطان» کارگردان «تیلور هاکفورد»؛ «مجید رحمانی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

نویسنده فیلمنامه: جاناتان لیمکین، تونی گلوری

بازیگران: آل پاچینو، کیانو ریوز، شارلیز ترون، جفری جونز، کانی نیلسن، کریگ تی. نلسن، جودیت ایوی، سال 1997

بودجه ساخت 57 میلیون دلار

فروش 152.9 میلیون دلار

"کوین که قبلاً بازپرس بوده و حالا وکیل بسیار موفقی است. در یک دادگاه او وکالت مردی که به اتهام تجاوز به یک دختر در حال محاکمه است به عهده دارد و موفق می‌شود به رغم گناهکار بودن مرد او را تبرئه کند. جان میلتون رئیس یک شرکت بزرگ حقوقی در نیویورک که یک شیطان مجسم است او را جذب شرکت خود می‌کند و با پیشنهادهای مالی‌اش او را اغوا می‌کند. میلتون در راس سازمانی قرار دارد که به دفاع از حقوق مجرمان می‌پردازد نه متهمان. کوین به طور ناخواسته وکیل مدافع شیطان می‌شود و این آغاز همراهی این وکیل جوان با شیطان است. او در شرکت به موفقیت شغلی می‌رسد در حالیکه همان اول راه همسرش مری را از دست می‌دهد.

یادداشتی بر سریال «شهرزاد» کارگردان «حسن فتحی»؛ «سپیده ابرآویز»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

بشقاب عاشقی با سس مصدق

1-  اینکه تاسیس شبکه نمایش خانگی در تمام دنیا بازار دارد و در ایران اجبار، خود داستانی است که می‌شود روزی دستمایه ساخت یکی از سریال‌های موفق این مارکت باشد.

وقتی سینما در آستانه ورشکستگی بود و تهیه کنندگان و سرمایه گذاران چاره ای جز واگذاری پخش خانگی این آثار و فروش امتیاز، به جماعتی تحت عنوان بانیان شبکه خانگی- که خود هنوز در ابتدای راه ناشناخته‌شان گیج می‌خوردند- نداشتند، محصولی وارد سبد (به اصطلاح فرهنگی) خانه‌ها شد تحت عنوان فیلم‌های نمایش خانگی یا ویدیویی یا سینمایی یا حتی سوپر مارکتی.

یادداشتی بر فیلم «در مدت معلوم» کارگردان «وحید امیرخانی»؛ «مرضیه فروزنده»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

تهیه کننده: سید محسن جاهد و رویا شریف

بازیگران: جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سیدی، اکبر عبدی، علی اوسیوند، طوفان مهردادیان، صبا گرگین پور، شهره قمر، گوهر خیراندیش، مهدی فقیه، مجید شهریاری، علی سلیمانی، سلمان فرخنده، اصغر کرد بچه

خلاصه داستان: آنچه از گفتنش شرم داریم بی شرمانه بر ما می‌تازد. میثم دربه در گرفتن مجوز چاپ کتابشه؛ کتابی که میخواد معضلات بلوغ و جنسی دختر و پسرا را حل کنه.

نگاهی به رمان «روزگار فراموش شده»/ سیدحسین موسوی نیا

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «روزگار فراموش شده» رمانی است که انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کرده در ادامه یادداشتی بر این رمان منتشر شده است.

قصه: رضا، اسحاق و اسماعیل، شکور و بقیه بچه­‌های مسجد همراه سیدکاظم که نقش بزرگتر آنها را دارد در قالب یک گروه مبارزاتی انقلابی در قم به فعالیت‌های فرهنگی علیه حکومت طاغوت می‌پردازند و با پخش اعلامیه و نوار و ... سعی در روشن کردن چهره­ حکومت طاغوت دارند.

نقدی به رمان «وارونگی» ‌ نویسنده «عطیه راد»؛ «مصطفی سلیمی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

رمان "وارونگی" با راوی اول شخص روایت می‌شود. افسانه، زنی سی و دو ساله. "صبح چهاردهم آبان، وسط عروسی گرگ‌ها یک آن تصمیم گرفتم به جای رفتن به سونا و راه رفتن در عمق آب‌های سرشار از کلر استخر، بروم روی زمین‌های یک محله راه بروم و دنبال یک گمشده بگردم. رضا پسرِ خاله نگار. می‌گویند گم شده." تمام داستان روایت‌های سیال از کودکی و گذشته شخصیت است. گذشت‌ای که تمام افسانه را در بر‌گرفته. گذشته‌ای که سر شار از نن تاجی مادر بزرگ راوی. عشق نافرجام رضا. و سنت‌هایی که راوی در آن زندگی کرده. راوی زنی است منفعل و سنتی که فقط خواب آرزوهایش را می‌بیند." دیشب باز خوابش را دیدم. خواب دیدم نن تاجی مرده و رضا توی باغ است. مادرم که زنگ زد خوابم را نگفتم. می‌دانستم اگر بگویم زیر چشمش را پاک می‌کند و می‌گوید: با خواب دیدن، آبستن نشده کسی، عمر نن تاجی هم بلنده. اما خواب‌ها راهی برای رسیدن به آرزوهاست."

بزرگترین شاعر پاکستانی در شب بخارا/ پریسا احدیان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

عصر دوشنبه، هفدهم اسفند ماه سال یکهزار و سیصد و نود و چهار، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار با همراهی گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار، مرکز دایرة المعارف بزگ اسلامی، بنیاد ملت، مؤسسۀ فرهنگی اکو و مجلۀ بخارا در دویست و سی و هفتمین نشست از مجموعه شب های بخارا میزبان «شب افتخار عارف»، شاعر اردو زبان کشور پاکستان بود.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692