صلوات وآثار آن دررشد اخلاقی ومعنوی بشر پروانه صمدی افشار)

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

چکیده :

   شناختن صلوات و فضیلت پربارش درحقیقت توازن سپاس و درود از درگاه حق می باشد که از طریق کلمه ی عمیق و دقیق صلوات می توان به آن درجه ی اخلاص از حق و بهترین بنده ی برحقش نائل آمد؛ چرا که وجود نازنین و پر برکت انسانی چون محمد (ص) که مظهر تمام نیکی ها و سجایای پسندیده ی انسانی است، اساسی ترین پایه ی توجه و عنایت حق برآفریده هاست که اینگونه به منصه ی ظهور رسیده است. هماهنگی دقیق نظامحکیمانه ی خلقت و علت قانون آفرینش به وجود جمیل او برمی گردد که دنیا و آخرت را از فیض انوارش آکنده نموده است. کسی که در چنین مکتب اسلامی رشد می کند جسم وروحش نیز با تعالیم مهرگستر پیامبرسرشارمی شود واز مزایای تمام یک زندگی دنیوی و اخروی برخوردار می گردد .

یادداشتی بر سینمای جنگ ایران و عراق «زینب گلستانی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

با نگاه به کتاب «تصویر، رزمندگان و شهدا، جنگ ایران و عراق در قاب سینمای ایران» از انییس دو ویکتور

هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانندت و... مبدأ و منشأ حیات آنانند که چنین مرده‌اند. (سید مرتضی آوینی)

بررسی ادبیات فمینیستی؛ نقد ادبی و نگارش زنانه از منظر «الاین شوالتر» «فاطمه همدانیان»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

الاین شوالتر[1] منتقد ادبی آمریکایی، فمینیست و نویسنده مباحث اجتماعی و فرهنگی است. او یکی از بنیانگذاران نقد ادبی فمینیستی در دانشگاه‌های آمریکا است. شوالتر اکنون منتقد مجله مردم[2] و تحلیل‌گر رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی است. همچنین شوالتر سبب ارتقا و بسط مفهوم نقدهای زن‌محور[3] در تئوری و عمل شد. شوالتر به نگارش کتاب‌های متعددی در زمینه نقد ادبی فمینیستی پرداخته است. در اینجا به مدل‌های نگارش ادبی فمینیستی از منظر شوالتر می‌پردازیم. این جستار برآیند خوانش مقاله شوالتر تحت عنوان «به سوی فنون شعری فمینیستی: نوشتن زنان و نوشتن درباره زنان[4]» است، شوالتر در این مقاله به تحلیل و بررسی نقد و متون ادبی زنانه از منظر تقسیم دوره‌ها و چگونگی نگارش زنانه و زبان نگارشی ایشان می‌پردازد.  

گزارش دیدار و گفتگو با محمدتقی غیاثی/پریسا احدیان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

صبح روزر پنجشنبه، نوزدهم فروردین ماه سال یکهزار و سیصد و نود و پنج، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار با همراهی مجلۀ بخارا و کتابفروشی آینده در چهل و نهمین نشست از مجموعه جلسات کتابفروشی آینده، میزبان دکتر محمد تقی غیاثی مترجم و منتقد زبان و ادبیات فرانسه و فارسی بود. در ابتدا علی دهباشی ضمن خوشامدگویی از دکتر فضل الله قدسی دعوت کرد تا از کارنامۀ دکتر غیاثی در تدریس و ترجمه و تألیف سخن بگوید.

نقدی به مجموعه داستان «جایی به نام تاماساکو» ‌ نویسنده «فلامک جنیدی»؛ «سعیده مختاری»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

«جایی به نام تاماساکو» مجموعه داستانی هشتادوپنج صفحه‌ای نوشتهٔ فلامک جنیدی است که توسط نشر چشمه در سال ۹۰ به چاپ رسید و همان سال کاندید بهترین کتاب سال جایزهٔ گلشیری شد. فلامک جنیدی متولد بهمن 1351 است. او مدتی به آموختن نقاشی نزد آیدین آغداشلو پرداخته و مدتی هم در کانون سینماگران جوان عکاسی آموخته است. در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرده، نمایشنامه رادیویی نوشته و مدتی هم به عنوان منتقد تئاتر در روزنامه آفرینش فعالیت کرده است. با بازی در مجموعه تلویزیونی 77 بازیگری را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون نقش‌های بسیاری را مخصوصاً در کارهای مهران مدیری ایفا کرده.

نکات و همانند‌یابی در رمان کلیدَر «ابوذر آهنگر»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

محمود دولت آبادی، زادروز           ۱۰ مرداد ۱۳۱۹، دولت‌آباد (از توابع شهر سبزوار)، همسر    خانم مهرآذر ماهر، فرزندان    سیاوش، فرهاد، سارا، جملهٔ قصار نوشتن برای من «همواره با درد و رنج همراه بوده» است. وی مدت‌های مدیدی است که به کرار نامزد جایزهٔ نوبل ادبیات می‌شود.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692