شماره جدید بخارا

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

بخارا از صبح چهارشنبه یکم آذر ماه در دکه‎های مطبوعات و کتابفروشی‎هاتوزیع می‎شود.این شماره مجله بخارا ( با 640 صفحه) که تصویر محمدعلی فروغی را بر روی جلد آورده است، حاوی بخش ویژه محمدعلی فروغی به همراه بخشی از خاطرات منتشر نشده وی است. bokhara 141

شب تعزیه

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

shabe taziyeh

مجله بخارا با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی (خیابان نجات اللهی . نبش خیابان ورشو. سالن فردوسی) در ساعت پنج بعداز ظهر شنبه بیست وهفتم ابان 1396 شب تعزیه را برگزار می کند .
مجله بخارا پیش ازین در ابان 1393" شب پرده خوانی" را با سخنرانی دکتر سهیلا نجم و پرده خوانی مرشد رسول میرزا علی در کانون زبان فارسی برگزار کرده بود.
پیدایش تعزیه از ماجرای کربلا و به شهادت رسیدن امام حسین و یارانش اغاز شد و از دوران ال بویه تا کنون این سنت ادامه داشته و در دوره ناصرالدین با تکیه دولت به اوج خود رسیده است.
در " شب تعزیه " که ساعت پنج بعد از ظهر شنبه 27ابان برگزار می شود ابتدا دکتر ناصر تکمیل همایون سخنرانی خود را درباره سنت تعزیه خوانی در فرهنگ ایرانی ارایه می کند و سپس استادان تعزیه خوان که نامشان بر روی پوستر قید شده است؛ به اجرای چند بخش از تعزیه می پردازند.
خیابان نجات الهی . نبش خیابان ورشو. خانه اندیشمندان . سالن فردوسی . (شنبه 27ابان ) ساعت پنج بعد از ظهر

اختتامیه دومین جشنواره کشوری "رویای کهکشانی من" در تبریز برگزار شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ekhteteem

اختتامیه دومین جشنواره کشوری "رویای کهکشانی من" در قالب داستان‌نویسی علمی تخیلی و نقاشی توسط انجمن نجوم آیاز در 27 مهر 96 در تبریز برگزار شد. این جشنواره  تلاشی  برای بیدار کردن رویاهای جوانان و نوجوانان ایران،  و در پی ترویج ادبیات علمی‌تخیلی و دانش نجوم و فضا در کشور بود. فراخوان این جشنواره در 26 تیر منتشر و تا 27 شهریور آثار داستان و نقاشی توسط دبیرخانه آیاز دریافت شد.

"پژواک دف و گورانی..." معرفی مجموعه شعری از مریم ذوالفقاری , شاعر و کودک پژوه

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ketab asemaan

آسمان خانه من است » مجموعه سوم شعر های کوتاه شاعر و کودک پژوه معاصرما مریم ذوالفقاری است . این کتاب که توسط انتشارات آشیان به بازار کتاب ارائه شده است در روند اندیشه ورزی شاعرانه ذوالفقاری در مجموعه های قبلی اش ، کتابی کوچک و روراست

«علی‌اشرف درویشیان» درگذشت

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

darvishian

کانون فرهنگی چوک، درگذشت علی اشرف درویشیان نویسنده پیشکسوت ایرانی را به جامعه هنر تسلیت می گوید... عکس سال نود و دو، روز جهانی داستان و شب جمال میرصادقی با همکاری کانون فرهنگی چوک و مجله بخارا...

در نشست «یاد تو» بررسی شد؛ همگرایی مبارک سینما، موسیقی و شعر/ تهیه و تنظیم: رضا میرمحرابی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

yade to

نشست بررسی آلبوم صوتی «یاد تو»، عاشقانه‌های علیرضا بهرامی با صدای مهرداد اسکویی، که چندی پیش ازسوی واوبوک (واوخوان) انتشار یافت، در خانه هنر برگزار شد.در این نشست علیرضا بهرامی (شاعر)، مهرداد اسکویی (فیلمساز و گوینده اثر) و مسعود شهریاری (مدیر تولید کتاب صوتی) حضور داشتند.

رونمایی از رمان (راز کوچه باغ هفت توت)نوشته ی:(مرتضی حاتمی)در دانشگاه رازی کرمانشاه

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ronamei henattiونمایی از رمان (راز کوچه باغ هفت توت)نوشته ی:(مرتضی حاتمی)در دانشگاه رازی کرمانشاه

به گزارش سرویس چاپ و نشر کانون فرهنگی چوک-روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مراسمی که در کتابخانه ی مرکزی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، رمان نوجوان (راز کوچه باغ هفت توت) نوشته ی:(مرتضی حاتمی)نویسنده،بازنویس و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران و ۴عنوان دیگر از کتاب های نشر سرانه؛ رونمایی شد.
در این مراسم، حاتمی نویسنده ی کتاب به ارائه ی مقاله ای با عنوان (نگاهی به تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در استان کرمانشاه) پرداخت.
رمان (راز کوچه باغ هفت توت)در ۲۶۴ صفحه،۴۰ فصل و به قیمت ۱۸۰۰۰تومان با سرمایه گذاری نشر سرانه در ۱۰۰۰جلد منتشر و توزیع شده است.
در این اثر،مخاطب نوجوان با بخشی از فرهنگ، آداب و رسوم و ... غرب کشور آشنا می شود.
از 《مرتضی حاتمی》 نزدیک به ۴۰ عنوان کتاب در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال منتشر شده و ۶ کتاب دیگر زیر چاپ دارد و ۵ عنوان از کتاب هایش به زبان های فرانسوی،ترکی آذری و ترکی استانبولی ترجمه شده است.
حاتمی،متولد ۱۳۵۵ در صحنه (کرمانشاه) است.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692