شب ایران و چین

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

از آنجا كه روابط فرهنگی ديرينه ى دو كشور ايران چين و حوزه زبان فارسی و ترجمه ادبیات فارسی به زبان چینی همواره مورد توجه دانشجویان و استادان زبان فارسی بوده است .و همزمان چند تن از استادان ایران شناس چین به ایران سفر کردند . شبی به همین مناسبت در کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات محمود افشار) در ساعت پنج عصر پنجشنبه نوزدهم مرداد ماه برپا میگردد. در این مراسم همچنین چند شعر به زبان چینی توسط بنین واصف قرائت  خواهد شد.

در شب ايران و چين

سخنرانان درباره موضوعات زير صحبت خواهند كرد:

چى كاى يو

ايران شناسى در چين و چگونگى ارتقا سطح آن

چن جون خوا

آشنايى با ايران شناسى دانشگاه جنوب غربى چين

يو گويى لى

ضرورت تبادلات فرهنگى ايران و چين

آزاده باقرى

شناخت طرح "يك كمربند يك جاده" با رويكرد چينى

سيد جواد حسينى

ايرانشناسى در چين بموازات چين شناسى در ايران

خیابان ولی عصر . سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب . پلاک 12

«روزی می‌روی» در اردبیل رونمایی می‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

آیین رونمایی از کتاب «روزی می‌روی» نوشته‌ی عادل قلی‌پور، شنبه در اردبیل برگزار می‌شود.

در آیین رونمایی و جشن امضای این مجموعه داستان که به‌همت مؤسسه‌ی مطالعاتی عصر پژوهش برگزار خواهد شد، صالح عطایی، مظاهر شهامت، وحید علیرضایی و ابراهیم عادل‌نیا درباره‌ی این اثر داستانی سخن خواهند گفت.

این برنامه شنبه 14 مردادماه جاری از ساعت 17:30 در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل (نگارخانه‌ی قوام‌الدین) برگزار خواهد شد.

مجموعه داستان «روزی می‌روی» را انتشارات آرادمان از عادل قلی‌پور، نویسنده‌ی اهل اردبیل، شامل داستان‌های شب گرگ، خانه‌ی پدری، چهار قدم مانده به درخت، تصادف، تیرهای برگ، قضیه‌ی مرگ آرش، اسب‌های بخار، روزی می‌روی، بازرس ژاور، سیم خاردار و کلونازپام 1، در 120 صفحه منتشر کرده است.

شب دکتر مهدی حمیدی شیرازی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دکتر شفیعی کدکنی : " اگر ارتباط نسلهای آينده با شعر گذشته فارسی حفظ شود ، شعر حمیدی در آينده میتواند یکی از مظاهر جمال هنری زبان فارسی در عصر ما باشد."

شب دکتر حمیدی شیرازی در ساعت پنج بعداز ظهر سه شنبه دهم مرداد در کانون زبان پارسی برگزار میشود. در این مراسم دکتر سید مصطفی محقق داماد. دكتر امیر بانو کریمی. ناهید افخم. نوشیار حمیدی. دكتر مهدی فیروزیان و محمد خلیلی سخنرانی خواهند کرد. همچنین شعر "قو" با صدای دکتر حمیدی پخش خواهد شد.

خیابان ولی عصر .سه راه زعفرانیه. خیابان عارف نسب پلاک12

فراخوان ششمین دوره جشنواره داستان جایزه ادبی «هزار و یک شب»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

با موضوع : آزاد
و با محوریت « صلح جهانی »

(ویژه نویسندگان فارسی زبان سراسر جهان)

 *_مهلت ارسال اثر تا پایان مهر ماه جاری می باشد،


نفرات اول تا سوم این جشنواره در مراسم اختتامیه اعلام و به برگزیدگان جشنواره جوایزی تعلق خواهد گرفت.
همچنین از پنج نویسنده شایسته تقدیر نیز با اهدای لوح جشنواره تقدیر خواهدشد.

http://1001dastan.blogfa.com/post/132

فراخوان ششمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

«ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ. ﺷﻬﺮﯼ ﻧﯿﮑﻮ ﺑﺎ ﺁﺏ ﺭﻭﺍﻥ ﻭ ﻧﺨﻠﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﻧﺎﺭﻧﺞ ﻭ ﺑﺎﺭﻭﯼ ﺣﺼﯿﻦ ﻭ ﺩﺭﯼ ﺁﻫﻨﯿﻦ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺁﺏ ﺭﻭﺍﻥ ...»

با تفألی از ناصرخسرو بار سفر ببندید و قصه‌ای همراه‌تان کنید و به جشن ما بیایید تا نارنج زرین و بنفشه بر طبق بگذاریم و به پیشبازتان بیاییم. حالا ششمین دوره‌ی این جشنواره، ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺩوازدﻫﻤﯿﻦ ﺳﺎﻝ ﺗﺄﺳﯿﺲ ﮐﺎﺭﮔﺎﻩ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﺎﺭﺍﻥ بوسیله‌ی انجمن اهل قلم و ﺑﺎ ﻫﻤﯿﺎﺭﯼ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻓﺎﺭﺱ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ﺟﻬﺮﻡ ﻭ نیز همراهی ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ و ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﻭﯾﮋﻩ‌ی ﺟﻬﺮﻡ ﻣﻤﮑﻦ ﺷﺪ.

از پوستر ششمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج رونمایی شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

صبح امروز در محل کارگاه داستان باران جهرم با حضور دکتر «سیدهادی حسینی» معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر «محمدرضا رضایی» نماینده مردم شریف جهرم در مجلس شورای اسلامی، مهندس «معمار» مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «بهزاد مریدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مهندس «علیرضا صحرائیان» معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم، مهندس «سیاوش قزلی» شهردار جهرم، «بهرام بشیرزاده» و استاد «نبی‌ سلامی» مشاوران مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، «محسن نعمت‌اللهی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم، سایر مسئولین استانی و محلی و برخی از اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان از پوستر ششمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج رونمایی شد.

فراخوان ششمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج بزودی منتشر می‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به گزارش پایگاه فرهنگی نارنج فراخوان ششمین دوره‌ی دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج اوایل مردادماه 1396 منتشر خواهد شد.
مدیر اجرایی این دوسالانه گفت: دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج اولین‌بار در 29 آذر 1386 به همت کارگاه داستان باران و به صورت استانی درشهرستان جهرم برگزار شد.
محمد بادپر با اشاره به اینکه خوشبختانه این دوسالانه با سابقه‌ی خوب توانسته جایگاه خوبی در بین علاقه‌مندان ادبیات داستانی به دست بیاورد افزود: امسال نیز با استفاده از تجربیات دوره‌های قبل و با کمک گرفتن از بزرگان ادبیات داستانی در تلاشیم ششمین دوره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.
وی یادآور شد: دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج بوسیله کارگاه داستان باران و به همت انجمن اهل قلم جهرم و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.
گفتنی است شما برای آگاهی از اطلاعات بیشتر می‌توانید به پایگاه فرهنگی این دوسالانه به آدرس www.naranj.org نمایید.

 

دیدار و گفتگو با محمدحسین خسروپناه

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

نود و پنجمین جلسه دیدار و گفتگو در کتابفروشی آینده اختصاص یافته به محمدحسین خسروپناه. این نشست با همکاری مجله بخارا ساعت نه ونیم صبح پنج‌شنبه بیست ودوم تیر ماه در باغ بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌شود. محمدحسین خسروپناه سالهاست که درباره تاریخ معاصر ایران پژوهش می‌کند و حاصل کارهایش در شکل کتاب و مقاله منتشر شده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

کتابها:

سازمان افسران حزب توده ایران (۱۳۲۳-۱۳۳۳)، تهران: شیرازه، 1378

هدف‌ها و مبارزه زن ایرانی از انقلاب مشروطه تا سلطنت پهلوی، تهران: پیام امروز، ۱۳۸۱

سازمان افسران حزب توده ایران از درون و درباره سازمان درجه‌داران حزب توده ایران، محمدحسین خسروپناه، تهران: پیام امروز، ۱۳۸۳

تجربه‌ای از همگرایی زنان آسیایی: کنگره نسوان شرق، تهران، انجمن زنان پژوهشگر تاریخ، ۱۳۸۵

فرقه عدالت ایران از جنوب قفقاز تا شمال خراسان ۱۹۲۰ - ۱۹۱۷، محمدحسین خسروپناه، الیور باست، تهران: شیرازه، پردیس دانش، ۱۳۸۸

نقش ارامنه در سوسیال دموکراسی ایران (۱۹۰۵-۱۹۱۱)، خسرو شاکری، آرشاویر چلنگریان، تیگران درویش، محمدحسین خسروپناه (به اهتمام)، تهران: شیرازه، پردیس دانش، ۱۳۸۸

شبهای شاعران و نویسندگان ایران (انستیتو گوته تهران: 18 27 مهر 1356)، تهران: پیام امروز، 1396

پنجشنبه 22 تیر ساعت نه ونیم. خیابان ولی‌عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، پلاک دوازده

شب هوشنگ مرادی کرمانی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

از زمان چاپ اولین داستان مرادی کرمانی چهل وهفت سال میگذرد. او موفق شده است در طی سالهای متمادی آثار در خور ستایشی در عرصه رمان و داستان کوتاه خلق کند که مورد استقبال دوستداران داستان فارسی قرار گرفت. قلمرو خوانندگانش اینک در چهارده زبان آثارش را میخوانند. " قصه های مجید "  و دیگر آتارش برنده جوایز جهانی همچون یونیسف و هانس کریستن سن و..‌‌‌‌.....شده است. چندین سریال و فیلم سینمایی بر مبنای داستانهایش بر روی پرده رفته است.

" شب هوشنگ مرادی کرمانی"  به همت ناشر آثار ایشان: انتشارات معین و مجله بخارا در پنج بعد از ظهر سه شنبه سیزدهم تیر ماه در کانون زبان پارسی(بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) برگزار می شود. در این مراسم دکتر ژاله آموزگار ، دکتر نوشآفرین انصاری، حسن میر عابدینی ، صالح رامسری، آرمان لام کوانگ و علی دهباشی درباره وجوه گوناگون آثار و زندگی مرادی کرمانی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم مستندی از زندگی مرادی کرمانی به نمایش در می‎آید.

خیابان ولی عصر . سه راه زعفرانیه. خیابان عارف نسب . پلاک دوازده

جشن سی‎امین سالگرد انتشار «صد سال داستان‎نویسیِ ایران»با حضور نویسنده در کتابفروشی آینده/پریسا احدیان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

صبح روز پنجشنبه، یکم تیرماه سال یکهزار و سیصد و نود و شش، نود و دومین نشست کتابفروشی آینده با همراهی مجلۀ بخارا به دیدار و گفتگو با «حسن میرعابدینی» اختصاص یافت. در این جلسه که به مناسبت سی امین سالگرد انتشار کتاب «صد سال داستان نویسی ایران» برگزار می‎شد، ابتدا علی دهباشی ضمن خوشامدگویی به میهمانان، درباره انتشار تاریخ داستان‎نویسی مدرن در ایران چنین گفت:

تازه ترین کتاب مرتضی حاتمی نویسنده ی کرمانشاهی منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

سرویس کرمانشاه_کتاب «قصه های بهارستان»، مجلدی از 5 کتاب توسط «مرتضی حاتمی»، بازنویسی و در نشر نارنج در 60 صفحه منتشر شد.

به گزارش کردپرس_(قصه های بهارستان) مجموعه ی 5 کتاب(پند روباه چه بود؟ دو پرنده ی مغرور، دوستی دزد و کک، روباه دوراندیش و عاقبت موش طمع کار) است که توسط (مرتضی حاتمی) نویسنده و روزنامه نگار کرمانشاهی انتخاب و بازآفرینی شده در 60 صفحه و به قیمت 15هزار تومان از سوی نشر نارنج در 1500جلد منتشر شد. این کتاب که به صورت تمام رنگی و گلاسه و با جلد سخت (گالینگور) منتشر شده، به زبانی ساده و روان و زببا 5 حکایت از حکایات بهارستان جامی را برای گروه سنی (ج) (چهارم تا ششم) در خود جا داده است.

زمان رو نمايى آثار، برابر با روز "قلم" ١٤ تير ماه خواهد بود "با حضور اساتيد و پيشكسوتان هنر و ادبيات مازندران و ايران

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

قابل توجه نویسندگان گرامی

دانی چرا در سیر خود بر خویش میلرزد قلم
ترسد که ظلمی را کند در حق مظلومی رقم
مرحوم صغیرکه

"سیر قلم"
مرکزآموزش هنرهای تجسمی اهورا قصد دارد دریک اقدام فرهنگی . دربرنامه ای ویژه،  از کتابهای که درسال 96-95 توسط نویسندگان مازندرانی به نگارش در آمده است رو نمایی نمایید.
لذا ازکلیه  نویسندگان محترم (که به تازگى اثرى از آنها به چاپ رسيده است، ) دعوت مى شود تا با هماهنگی دبیرخانه این گروه
ازشرایط شرکت در رونمایی مطلع گردند
زمان رو نمايى آثار، برابر با روز "قلم" ١٤ تير ماه خواهد بود
"با حضور اساتيد و پيشكسوتان هنر و ادبيات مازندران و ايران"
اميد است در جمعى صميمى و فرهنگى، با حضور دوست داران هنر و فرهنگ اين مرزو بوم، روز پر بارى را براى يكديگر خاطره ساز شويم
"حضور براى عموم دوست داران هنر و فرهنگ آزاد است" ( بجهت محدودیت با اطلاع قبلی)

زمان:١٤ تير ماه
مكان: مازندران-سارى-خ مازيار-مازيار٦"موسسه فرهنگى هنرى اهورا"
جهت هماهنگی
01133321342‌
09353441340
09114767841
آی تلگرام جهت تماس برای ثبت نام    @ArashTarane

دیدار و گفتگو با حسن میر عابدینی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

نود و یکمین جلسه دیدار و گفتگوهای کتابفروشی آینده اختصاص یافته است به حسن میر عابدینی. این نشست ساعت نه صبح پنجشنبه یکم تیر ماه با حضور نویسندگان و سردبیران ادبی و علاقمندان به ادبیات داستانی برگزار می شود.

حسن میرعابدینی ، منتقد و مورخ ادبیات داستانی ایران.

کتاب‌های منتشر شده :

صدسال داستاننویسیِ ایران، چهار جلد در دو مجلّد، نشر چشمه، 1366 تا 1383، چاپ هفتم 1396 (ترجمه به تُرکی استانبولی از سوی استادان دانشگاه آنکارا،2 جلد، 2002)؛

فرهنگ داستان‏نویسان ایران، ویرایش جدید، نشر چشمه، 1386؛

هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی ، 3جلد ،کتاب خورشید، 1384؛ چاپ ششم در دو جلد، 1393؛

سیر تحول ادبیات داستانی و نمایشی، دو جلد،  فرهنگستان زبان و ادب فارسی، 1387 و 1391؛

مروری بر تاریخ نگاریِ ادبیات معاصر، چهار دفتر، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، 1388و1389 و1394؛

در ستایش داستان- مقالهها و گفت‌وگوها، نشر چشمه 1389؛

تاریخ ادبیات داستانیِ ایران، انتشارات سخن، 1392.

تک چهرۀ نویسنده، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دفتر اول، 1395.

شهروند شهرهای داستانی- تحلیل زندگی و آثار محمدعلی جمال زاده، دنیای اقتصاد، 1396  1

فعالیت‌های آموزشی :

مدرس ادبیات معاصر در دانشگاه زنجان (1382 تا 1385) و دانشگاه حافظِ شیراز (1392)، دوره‌های آموزشیِ مرکز نشر دانشگاهی (1379، 1380،1381، 1385، 1386)، المپیاد ادبی (1384 تا 1389)، دوره‌های فوق برنامۀ دانشگاه امیرکبیر (1380 و 1382) و دانشگاه تربیت معلم (1380) و انجمن نقد ادبی ایران(1393) جلسه دیدار و گفتگو با حسن میر عابدینی به دعوت کتابفروش آینده در خیابان ولی عصر . سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب پلاک  12(بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) برگزار می شود

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692