«راز کوچه باغ هفت توت» نوشته ی مرتضی حاتمی منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ketab haft tootرمان «راز کوچه باغ هفت‌ توت»، اثر مرتضی حاتمی در انتشارات سرانه منتشر شده است. «راز کوچه باغ هفت توت» اثری در قالب رمان است که در 256 صفحه نوشته شده است.

 

رمان «راز کوچه باغ هفت‌ توت»، اثر مرتضی حاتمی در انتشارات سرانه منتشر شده است.

«راز کوچه باغ هفت توت» اثری در قالب رمان است که در 256 صفحه نوشته شده است و با سرمایه‌گذاری نشر کتاب سرانه کرمانشاه به قیمت 18هزارتومان باتصویرگر روی جلد بشیر نظری، مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان، نقاش وتصویرگر کتاب و از هنرمندان و تصویرگران کرمانشاهی منتشر شده است. 

در این رمان تعدادی نوجوان کنجکاو تلاش می‌کنند که به فرماندهی البزر شخصیت اصلی رمان وارد کوچه باغ هفت توت شوند و به گنجی بزرگی در انتهای آن دست پیدا کنند که در ادامه مسیر حوادثی برای شان رخ می‌دهد. 

رمان «راز کوچه باغ هفت توت» در چهل فصل نوشته شده و مخاطب بامباحث و مفاهیم تربیتی، زاد و بوم و برخی از باورها و مباحث فرهنگی اعتقادی و برخی از خرده فرهنگ های مناطق استان کرمانشاه،خصوصاً شهرستان (صحنه) آشنا می‌شود. این رمان به سبک واقع گرا نوشته شده و مهم ترین و پر رنگ‌ترین عنصری که در نوشتن این رمان از آن استفاده شده و تمام شخصیت‌ها و حوادث را تا پایان اثر به دنبال خود می‌کشاند، «تعلیق» است. تعلیق رمان «راز کوچه باغ هفت توت» در تمام فصل‌ها حضور دارد و موجب کشش و جذابیت متن شده و مخاطب کنجکاو برای رسیدن به پایان و بازگشایی رمز، می بایست کتاب را تا آخر بخواند. 

در فصل آخر (چهل) تعلیق کم کم باز و گره رمان گشوده می‌شود تا لذت کشف و شهود در جان مخاطب ته‌نشین شود. 

مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه نگار ادبی، متولد 1355 شهرستان صحنه(کرمانشاه) و تاکنون بیش از40 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان و بزرگ سالان در قالب‌های بازآفرینی، مجموعه داستان و رمان نوشته و منتشر کرده است. 

در بخشی از این رمان می‌خوانیم

: «گلنوش و کامران به من نگاه می کنند.چشم های شان گرد شده و چیزی نمی گویند. آستین راست البرز را می کشم و او را به شدت تکان می دهم: -

 البرز! البرز! کجایی؟ 

البرز چیزی نمی گوید.ساکت می شود...دست هایش به شدت می لرزد.گلنوش لحظه ای بلند می شود و ناگهان جیغش به هوا می رود. البرز و من و کامران به سرعت بلند می شویم و به طرفش می رویم. لب های گلنوش می لرزد و بریده بریده می گوید: -

 اونجاس، اونجاس... با چشمای خودم دیدم ... می پرسم

: - چی اونجاس؟ 

گلنوش در حالی که هنوز نفس نفس می زند، ادامه می دهد: - 

 اونجاس، اونی که ما رو دنبال می کرد رو دیدم... خودش بود. خودِ خودش.

 به سرعت سر جای اول مان برمی گردیم. گلنوش هنوز می لرزد. البرز، کمی آب به او می دهد. آرام می شود. می پرسم

: - چی دیدی گلی؟ 

- همون ... همونی که ما رو دنبال می کرد. 

البرز چشم هایش گرد شده. بی حوصله می پرسد: -

کی بود؟ قیافه ش چه طور بود؟

«  نشر کتاب سرانه، رمان «راز کوچه باغ هفت توت» را در قالب 264 صفحه و به قیمت 18هزارتومان در شمارگان هزار نسخه برای مخاطبان نوجوان منتشر کرده است.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692