«سینمای ایران، یک جریان مهم، در جهان است»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

صبح روزپنجشنبه،هجدهم شهریورماه سال یکهزار و سیصد ونود و پنج،کتابفروشی آیندهدرشصت و دومیننشست خود، با همراهی مجلۀ بخارا، میزبان «رضا کیانیان»،بازیگر سینما، نویسنده، مجسمه ساز، عکاس و طراح صحنۀ ایران بود.

در ابتداعلی دهباشی،ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در جلسه، به شرح مختصری از زندگینامه و فعالیت های هنری رضا کیانیان پرداخت و گفت:

مصاحبه اختصاصی با «هوشنگ چالنگی» «آیدا مجیدآبادی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

درباره شعر حجم و یدالله رؤیایی

هوشنگ چالنگی، زاده ۱۳۲۰ خورشیدی در مسجد سلیمان)، شاعر معاصر اهل ایراناست. او در کنار شاعرانی چون احمدرضا احمدی، بهرام اردبیلی، مجید فروتن، پرویز اسلامپورو بیژن الهی «شعر موج نو» و در ادامهٔ آن «شعر دیگر» را پایه‌گذاری کردند.

از آغاز کار شعر دیگر و شعر حجم برایمان بگویید. آیا رابطهٔ مستقیمی بین این دو جریان شعری وجود داشته است؟

یادداشتی بر رمان «سلاخ‌خانه شماره 5» نویسنده «کورت ونه‌گات»؛ «عباس پورهمرنگ»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

سلاخ خانهٔ شماره پنج، رمانی شاخص و پر از المان‌های پست مدرنیستی و هوشمندانه است که هر یک درست در جای خود نشسته و خواننده را پای کتاب میخکوب می‌کنند. در ابتدای کتاب با شخصیت نویسنده آشنا می‌شویم و روایتی که می‌خواهد از جنگ بگوید، اما هنوز نمی‌داند چطور شروع کند. در جایی کار خود را بی ارزش می‌نمایاند و از دسترنج خود به زباله‌ای یاد می‌کند و در جایی به شخصیت داستانش قول می‌دهد که این کتاب بی گمان کتابی ضد جنگ خواهد بود. بی شک داستان با طنز تلخ و تند و تیز خود جنگ را به سخره می‌گیرد و نکوهش می‌کند و می‌کوشد با آوردن شاهد به آن سندیت ببخشد مانند بخشی که از زبان همسر دوستش به سیناترا و جان وین اشاره می‌کند و با این کار علاوه بر نشان دادن زمان داستان پایه‌های رئال آن را نیز بر زمین می‌کوبد.

یادداشتی بر رمان «خط چهار مترو» نویسنده «لیلی فرهادپور»؛ «سمیه سیدیان»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

رمان خط چهار مترو از لیلی فرهادپورکه توسط (نشرثالث) منتشر شده است. رمان واقع گرای اجتماعی با چاشنی وقایع تاریخی، رمان روایت تصادف زنی 48 ساله که دبیر ادبیات می‌باشد در یکی از ایستگاه‌های مترو در تونل قطار است. لیلی راوی داستان است که به کما رفته و زمان وقایع حاضر و گذشته در طی سه هفته‌ای که لیلی در کما به سر می‌برد، اتفاق می افتد. در واقع، لیلی در زمانی که در کماست با کمک مردی به نام آقای رهنما که نه مشخص می‌شود فرشته است یا عزراییل نه حتی مأمور مرگ، به گذشته‌اش برده می‌شود. وی بازخوانی خاطرات خودش را از کودکی تا زمان تصادف مترو شروع می‌کند. وقایعی که اتفاق افتاده در گذشته.

امر به نوشتن به مثابه تولید اندیشه نویسنده «علی رزم‌آرا»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

اشاره: نویسنده این نوشتار پیش از این نیز پیرامون موضوع نوشتن و صورت نوشتاری زبان و نیز حول محور تفکر زبانی در جهان نوشتاری متن، دست به قلم برده و مطالبی را از زوایه دیدهای مختلف به قلم سپرده است. موضوع نوشتن و صورت نوشتاری زبان و دقیق‌تر نوشتارشناسی و متن‌شناسی از چندین جهت در روزگار معاصر ما دارای برد عمیق و از تأثیرگذارترین مبانی ادبیات و زبان‌شناسی است. دایره گسترده حوزه جامعه‌شناسی ادبیات نیز از جمله میدان گاه‌ها و عرصه گاه‌هایی است که در بررسی‌های مربوط به آفرینش‌های ادبی در زمان و مکان مشخص و نیز در بررسی مبانی زیبایی‌شناسی امر نوشتن دارای دغدغه تام است.

شعر و موسیقی از عناصر اصلی ما ایرانیان است/ پریسا احدیان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

عصر یکشنبه، چهاردهم شهریور ماه سال یکهزار وسیصد و نود و پنج، دویست و پنجاه و هشتمین شب از مجموعه شب های بخارا، با همراهی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، میزبان شب «کامبیز روشن روان»، موسیقی دان و آهنگساز ایرانی بود.

این جلسه با حضور اساتید و هنرمندانی از جمله: محمد سریر، داریوش طلایی، کیوان ساکت، اسماعیل واثقی، فریدون شهبازیان، اسماعیل تهرانی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی، کارن همایونفر و وحید تاج، کوروش بزرگ پور برگزار شد.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692