مقاله «چرا باید مطالعه کنیم؟» «انسیه تاجیک»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zzzz

مطالعه بر توانایی‌های ذهنی، روحیات و احساسات تأثیر شگفت‌انگیزی دارد. مطالعه فعالیتی است بسیار مفید که می‌توانیم به وسیله آن خیلی از اتفاقات خوب و مهم را برای خودمان رقم بزنیم. هرکسی برای رهایی از استرس به روشی متصل می‌شود. گاهی موسیقی گوش می‌دهد، یا پیاده روی می‌کند، یا قهوه می‌نوشد، یا…اما محققان در تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیده‌اند که در مواقع استرس بهترین راه مطالعه است. مطالعه بی‌خوابی را درمان می‌کند.

جستار «حضور شفاف؛ آگاهی بلورین» «بهمن عباس‌زاده»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

bahman abaszadeh

من عادت دارم- مثل خیلی‌ها- در تنهایی با خودم حرف بزنم؛ مثلاً می‌روم مقابل اینه می‌ایستم و از خودم می‌پرسم: "تو کی هستی"؟ "یا چه هستی"؟، چطور ظاهر شدی؟ البته نه به لحاظ جسمی، بلکه این سئوالی است که از روح و روانِ خود می‌پرسم و یا این‌که، تا حالا کجا بودی؟ و بعدها به کجا خواهی رفت؟

نقد و معرفی نمایشنامه «آهنگ‌های شکلاتی» نویسنده «اکبررادی»؛ «اکرم حسینی‌نسب»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

akram hoseininasabآهنگ‌های شکلاتی نمایشنامه‌ای‌ست از اکبر رادی با مضمون تقابل نسل‌ها دربارۀ جوان تحصیلکرده‌ای که به دلیل اختلاف سلیقه با خانواده‌اش از خانه بیرون می‌زند و اتاقی در خیابان ناصرخسرو اجاره می‌کند و در نیم‌شبی به پارک می‌رود. با پیرمردی هم صحبت می‌شود که طی این گفتمان جوان را مجذوب رفتار پیرمرد می‌کند.

مقاله «چگونه فرزندانی نویسنده تربیت کنیم؟» نویسنده «زهرا علیرضازاده»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zahra alirezazadeh

استعداد نویسندگی یکی از موهبت‌هایی است که معمولاً در سنین مدرسه وپس از یادگیری خواندن ونوشتن خود را نشان می‌دهد. البته اگر والدین دقت کنند بیش ازین سن هم نشانه‌هایی ازین استعداد در کودک خود خواهند دید. دراین مقاله سعی شده است راه کارهایی جهت تشویق نوشتن کودک و تربیت فرزندی نویسنده ارائه شود.

یادداشتی تحلیلی از بر داستان «عصمت» از مجموعه‌داستان‌ «شمع‌ها بی‌صدا آب می‌شوند» نویسنده «شهناز شهبازی»؛ «رؤیا مولاخواه»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

roya molakhah

کتاب شمع‌ها بی‌صدا آب می‌شوند دومین مجموعه‌داستان از خانم نویسنده شهناز شهبازی است که تابستان ۱۴۰۱ از نشر پریسک منتشر شد. این مجموعه مشتمل بر 17 داستان کوتاه می‌باشد. داستان‌های این مجموعه بازخوانی حادثه یا رویدادی است که بر بینش یکی از شخصیت‌ها نوشته شده است.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692