یادداشتی بر کتاب «من نویسنده این کتاب نیستم» نویسنده «مصطفی عظیمی‌فر»؛ «سارا محمدی نوترکی»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

saraa mohamadiاز نگاه باشلار ساز و کار قوۀ تفکر؛ تولید «مفاهیم» است و محصول قوۀ تخیل نیز صُورِ خیال. اما گاستن باشلار هرگز این دو حوزه را از هم جدا نمی‌پندارد و نشان می‌دهد که مفاهیم؛ بازنمودی از صور خیال هستند و نه چیزی بی‌واسطه برآمده از دنیای بیرون.

«دنیای کتاب» نویسنده «مهناز پارسا» اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

mahnaz parsaaدنیای کتاب، دنیایی پر از زیبایی است. کتاب‌ها همیشه ما را به خود می‌خواند. کتاب جاذبه‌ای دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشید.  قصه‌ها و افسانه‌ها ریشه در نهاد و کودکی ما دارند، وقتی شب به آسمان سرک می‌کشد و ستاره‌ها در شبهای تابستان پر نور می‌درخشد، همۀ ما به افسانه‌های زیبای مادر، دل می‌سپاریم. افسانه‌هایی از جنس پری، جن و دیو، افسانه‌هایی که ریشه در اسطوره‌ها و فرهنگ مردم سرزمینمان دارد.

جستار «خورده فرهنگ‌های بی‌دلیل» «زویا قلی‌پور»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zoya gholipoorr

در بسیاری از جوامع یک سری خصوصیات اخلاقی جنبۀ فرهنگی و عمومی پیدا می‌کند و تبدیل به فرهنگ ساختاری جامعه می‌شود و در ناهوشیار جمعی نهادینه می‌شود.

نگاهی به داستان «اجاره‌نامه» نویسنده «بزرگ علوی»؛ «نوشین جم‌نژاد» اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

nooshin jamnejad

داستان اجاره‌نامه داستانی است که با واقع‌گرایی انتقادی و اجتماعی و به تصویر کشیدن جامعۀ سنتی آن دوران به نگارش در آمده است. از طرفی توصیف زندگی مردم فقیر به وضوح در آن دیده می‌شود که همین باعث شده رنگی از ناتورالیسم به خود بگیرد.

آشنایی با برنده جایزه نوبل ادبیات «ایوو آندریچ» «گیتا بختیاری»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

gita bakhtiarii

ایوو آندریچ (به زبان سیریلیک صربیИво Андрић) زادۀ ۹ اکتبر ۱۸۹۲ – درگذشتۀ ۱۳ مارس ۱۹۷۵) رمان‌نویس، شاعر و داستان‌نویس یوگسلاوی بود که در 1961 برندۀ جایزهۀ نوبل ادبیات شد "به خاطر قدرت حماسی که با آن مضامین را شکل داد و سرنوشت مردم را در طول تاریخ کشورش به تصویر کشید" نوشته‌های او عمدتاً به زندگی در بوسنی بوسنی تحت سلطه عثمانی می‌پردازد.

فیلم نامه تنگراه منتشر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ketab tangrag

ناهید،فرهادومجیدمعلمهایروستاییهستندکهبرایعبوراز  تنگراهیبهکوهمیروند. دردلکوهودراینتنگراهباپیرمردیروبرومیشوندکهمتحیروماتنشستهوهیچ  سخنینمیگویدوانگارگنگولالاست.

ناهید،درکنارپیرمردمیماندتابهدلایلماندناودرکوهوسخننگفتنشپیببرد

فرهادومجید،راهراادامهمیدهندوبایکشکارچیروبرومیشوند… 

 اینفیلمنامهبوسیلهانتشاراتبامدادنوچاپشدهو پخش کنندگان متعددی کتاب را عرضه می کنند.

برایساختهشدنتنگراهاقدامشدکهبهبنبسترسیدواکنونبصورتکتابمنتشرشدهاست.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692