«دنیای کتاب» نویسنده «مهناز پارسا» اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

mahnaz parsaaدنیای کتاب، دنیایی پر از زیبایی است. کتاب‌ها همیشه ما را به خود می‌خواند. کتاب جاذبه‌ای دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشید.  قصه‌ها و افسانه‌ها ریشه در نهاد و کودکی ما دارند، وقتی شب به آسمان سرک می‌کشد و ستاره‌ها در شبهای تابستان پر نور می‌درخشد، همۀ ما به افسانه‌های زیبای مادر، دل می‌سپاریم. افسانه‌هایی از جنس پری، جن و دیو، افسانه‌هایی که ریشه در اسطوره‌ها و فرهنگ مردم سرزمینمان دارد.

دنیای کتاب، دنیایی است پر از خلاقیت، وهم، جادو، شادی، زیبایی و عشق.. گاه داستان با تیر زخم‌های نفرت، سیاهی، تباهی، جنگ و حقایقی دیگر از زندگی آدم‌ها درهم آمیخته و به زندگی ما رنگ تلخی می زند و احساسات ما را جریحه دار می‌کند. گاه داستان عشق و شادی را به دل ما می نشاند، تیرگی و روزمرگی دنیای ما را از بین می‌برد.

داستان چه شاد و چه پر اندوه باشد، دریچه‌ای از تجربیات تازه را به روی ما می‌گشاید و باعث می‌شود که زندگی‌های مختلف را زندگی کنیم و ایده‌ها، ارزش‌ها و باورهای شخصیت‌های داستانی را حس و درک می‌کنیم و دایرۀ تجربیاتمان را گسترش بدهیم.

 داستان‌ها همچنین باعث انبساط خاطر، سرگرمی و گشایش فکری و ذهنی و افزایش خلاقیت ما می‌شود. با هر داستان که می‌خوانیم بر دایرۀ واژگانمان و دانستی ها ی ما افزوده می‌شود. داستان‌ها باعث رشد و پیشرفت ذهنی خواننده

 می‌شود، باعث می‌شود که به دنیا نگاهی تازه داشته باشیم. تجربه‌ای هر چند تلخ و زننده در داستان باعث می‌شود که دریچه ی ذهن ما بر روی مشکلات زیستی و مخاطرات زندگی

باز شود و به دنیا با دیدی تازه نگاه بکنیم و زندگی را بهتر حس و لمس کنیم.

دنیای کتاب پر از گفتنی‌ها، خواندنی‌ها، پاراگراف‌های زیبا و پر مفهوم، حرف و حدیث‌های تازه، آشنایی با روایت‌ها، افسانه‌ها، اسطوره‌ها و در نهایت درک بی نهایت زندگی می‌شود. دنیای کتاب دنیایی است که هر کسی که با آن آشنا می‌شود هرگز ضرر نمی‌کند. می‌تواند این دنیا را داشته باشد و کتابها را بخواند و با شخصیت‌های داستان ارتباط خوبی برقرار کند. بعضی شخصیتها مثل هلکبری فین، هرکول پوآرو، شرلوک هلمس و اسکارلت اوهارا برای ما جاودانه شده‌اند. هیچ می دانید مارال توی داستان کلیدر را هر کسی می‌شناسد؟ یا داش اکل در داستان صادق هدایت؟ یا زری در داستان سووشون؟

بعضی شخصیتها جذابیت‌های ویژه‌ای دارند و همیشه بیاد ما خواهند ماند.

 گاهی کتابها به ما شوک می‌دهند و ذهنمان را به دنیایی باز می‌کنند که از آن بی خبر بوده‌ایم. کتاب‌ها جهانی هستند پر از شگفتی...

دنیای کتاب دنیایی است گسترده.. زیبا و گشوده به هزار رویای ناگفته.  این دنیا را دریابیم تا بهتر زندگی کنیم. بتوانیم که زندگی را از زوایای مختلف ببینیم و این گشایشی باشد به درک بهتر دنیا و آدم‌هایش. ■

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

«دنیای کتاب» نویسنده «مهناز پارسا»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692