با چتر به خواندنم بیا مجموعه شعر سروده دکتر مینا آقازاده/فخرالدین احمدی سوادکوهی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دکتر مینا آقازاده هیجده سالی است که شعر و شاعرانگی را تجربه می کند و محصول این همه سال مجموعه هایی ست که منتشر کرده و هر کدام در وقت خود زیبا ، تاثیر گذار و خواندنی ست. اولین مجموعه شعر ایشان ( از من کوچ نکن ) که اولین تجربه ی شاعر در این عرصه بوده است و دومین اثر ایشان ( باید ستاره ای روشن کنم ) که شاعرانگی دکتر مینا آقازاده را تثبیت کرده است.
سومین مجموعه شعر ایشان که به زودی رونمایی خواهد شد ( با چتر به خواندنم بیا ) مجموعه شعرهای هایکویی است با درونمایه ای عاشقانه که قابل تامل می باشد. شعرهایی با زبان و ساختاری محکم و جاندار. با واژه ها تصویر سازی کرده و قدرتت خیل شاعر را نشان می دهد و که تا نوک قله ی خیال اوج می گیرد. شاعر از وسعت خیال بالایی برخورداراست و با واژه ها نقاشی می کند و مخاطب را غرق تصاویر خود می کند و اینگونه شاعر با دنیای اطراف خود ارتباط  برقرار می کند.
گویا عاشقی زیباترین سرودها را با خود زمزمه می کند بی آنکه بداند زیباترین سروده ها به گوش و دل جهانیان خوش آمده است.  گاهی شاعر از درد همنوع فریاد می کشد. فریادهای شبانگاهی که از بی عدالتی دنیا می نالد. نمونه بارز آن:
(عشق)
وسط خیابان
رها شده بود
شب، پوشش  نمی داد
عریانی ِ این فاجعه را . . .
یا
شاخه هایم را بتکان
نه برگی مانده
نه آشیانه ای !
من در آستانه ی ( قلم ) شدنم . . .
در نهایت آخرین مجموعه شعر دکتر مینا آقازاده نشان می دهد که شاعر به پختگی شاعرانگی رسیده و دیگر با اشعار خود آبستن تفکر و اندیشه ای ناب است. دردهای و ناله های عشاقانه ای با فرم و زبانی نو بیان می شود. دکتر مینا آقازاده متولد 1354  دارای دکتری ادبیات و استاد دانشگاه که به کارهای تحقیقاتی نیز مشغول است.
 انتشارات فصل پنجم

 

 

دیدگاه‌ها   

#2 مهسا محمد 1393-10-23 16:35
سلام جناب سواد کوهی شعر شما را نیزدوست دارم. به ویژه اشعاری که در سایت نودارد.
موفق باشید
کوچک شما مهسا
#1 محمد 1393-10-23 16:32
سلام
اتفاقن چندی پیش نقد بسیار جانداری از سرکار خانم سلبینازرستمی بر مجموعه شعربا چتر به خواندنم بیا . اثر مینا آقازاده.خواندم من فکر می کنم این نقدنمی تواند جوابگوی مخاطب باشد .
کوچک شما مهسا

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692