بررسی اشعار فروغ فرخزاد از منظر جامعه‌شناختی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

حسین ابوالحسن تنهایی مولف و جامعه‌شناس از بررسی اشعار فروغ فرخزاد، از دید جامعه‌شناختی و اجتماعی در یک کتاب ‌خبر داد.

این مدرس جامعه‌‌شناسی و مولف در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)اظهار کرد: در کلاس‌های دانشگاه در کنار جامعه‌شناسی معرفت، جامعه‌شناسی ادبیات نیز تدریس کرده‌ام و به اشعار شاعران معاصر مانند احمد شاملو، مهدی اخوان‌ثالث و فروغ فرخزاد پرداخته و اشعار آنان را که سرشار از حس و شور  و اعتراض و عشق بوده بررسی کرده‌ام.

تنهایی ادامه داد: اشعار شاعران نام‌برده از جمله فروغ فرخزاد تاثیر بسزایی بر من داشته است.

این مولف با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر اشعار فروغ فرخزاد از منظر روانشناسی نیز بررسی شده است افزود: در این کتاب نگاهی متفاوت به اشعار فروغ داشته‌ام و بیشتر تمرکزم روی بررسی اشعار این شاعر از منظر جامعه‌نشاختی و تحلیلی است.

تنهایی ادامه داد: به‌عنوان مثال باید بگویم در برخی اشعار فروغ تحلیل‌های اجتماعی از طبقات فرادست و فرودست موج می‌زند که من نیز آنها را در کنار اعتراض به سنت‌گرایی و مرد‌سالاری و فوران انقلابی در اشعار فروغ از نظر گذرانده‌ام.

این جامعه‌شناس گفت: کتاب حاضر با انجام ویرایش از سوی انتشارات بهمن‌برنا در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

تنهایی، دوره تخصصی دوره دکترای خود را در رشته‌های روانشناسی اجتماعی و نظریه‌های جامعه‌شناسی درسال ۱۹۸۰ میلادی از دانشگاه بین‌المللی ایالات متحده گذرانده است و دارای توصیه‌نامه علمی و حرفه‌ای (مجوز تدریس) از پروفسور جرج هربرت بلومر، بنیانگذار مکتب کنش متقابل نمادی است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692