معرفي كتاب نوجوان «جوينده يابنده است» نويسنده «اميلي رودا»، «فرخنده حق‌شنو»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دوست عزیز نوجوان تصمیم دارم برای تنوع هم که شده، این‌بار شما را به دیدار دوستانتان در خارج از کشور بفرستم. یعنی شما را با کتابی‌که نویسنده‌اش در خارج از ایران زندگی می‌کند و برای نوجوانان هم‌سن شما در خارج از ایران می‌نویسد، آشنا کنم. این نویسنده اهل استرالیا است و نامش امیلی رودا است که کتاب «جوینده یابنده است» را نوشته است.

داستان کتاب جوینده یابنده است، درباره پسر نوجوانی به‌نام پاتریک است که خیلی دوست دارد رایانه داشته باشد، اما نمی‌تواند آن‌را بخرد. علاقه او برای داشتن رایانه به این دلیل است که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارد. او مرتب به فروشگاهی که رایانه می‌فروشند، می‌رود و به رایانه‌های فروشگاه نگاه می‌کند. او در فروشگاه در برنامه‌ای‌که از تلویزیون پخش می‌شود، به‌طور مستقیم شرکت می‌کند و به مسابقه مربوط به آن برنامه دعوت می‌شود.

پاتریک از جمله نوجوانانی است که در دنیای مدرن خود احساس تنهایی و انزوا می‌کند. او در شهری زندگی می‌کند که تلویزیونش، کانال هشت را نمی‌گیرد و ارتباط گرفتن با مجریان برنامه سخت است. ولی با این‌حال خود را به تلویزیون می‌رساند و در مسابقه شرکت می‌کند و برنده هم مي‌شود و اتفاق جالب اینکه یکی از جوائز او، رایانه‌ای است که او دوست داشته و در فروشگاه مرتب آن‌را زیر نظر داشته است.

باید به یک مطلب در مورد این کتاب اشاره کنم که خیلی مهم است و آن این است که تخیلات نویسنده در این اثر، نقش مهمی ایفا می‌کند و داستان فضایی واقعی، با ماجراهایی غیرواقعی و تخیلی دارد. یکی از کدهایی که درباره تخیل در این داستان می‌توانم به شما بدهم، سفر در زمان است.

داستان کتاب جوینده یابنده است، درباره پسر نوجوانی     به‌نام پاتریک است که خیلی دوست دارد رایانه داشته باشد، اما نمی‌تواند آن‌را بخرد.

با تعریف‌هایی که کردم متوجه شدید که این کتاب بیشتر مناسب دوستان نوجوانی است که به داستان‌های تخیلی علاقه دارند. یکی از موضوع‌های مهمی که این داستان علاوه بر سرگرمی به آن اشاره دارد، این است که اگر کسی تصمیم بگیرد چیزی به‌دست آورد، با سعی و تلاش و صبر، خلاصه می‌تواند آن‌را به‌دست آورد.

دوست عزیز این کتاب را محبوبه نجف‌خانی ترجمه کرده و توسط انتشارات مدرسه، در سال 1387به‌چاپ رسیده است.


دیدگاه‌ها   

#1 حسین 1394-01-03 05:39
سلام
من وقتی نوجوان بودم این کتاب رو خریدم و خوندم
واقعا داستان جذابی دارد و مثل یک فیلم آدم رو دنبال خودش می کشه البته باید تخیلتان رو بکار بیاندازید و بعضی صحنه ها رو تصور کنید.
داستان با وجود قصه تخیلی ولی به دلیل استفاده از شخصیت های واقعی ، باورپذیر شده است
من چاپ دومش مربوط به سال ۱۳۷۸ رو دارم چاپ اولش مال سال ۱۳۷۷ است و فکر نکنم کسی بتونه پیداش کنه
البته خلاصه اش اینجوری که تو متن بالا نوشته نیست و با حال تره

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692