معرفي كتاب گلهايي براي خانم هريس نويسنده پل گاليكو/ ريحان ظهيري

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

همان‌طور که معتقد هستم هیچ انسانی بی دلیل پا به این ورطه و مخصوصاً زندگی فردی نمی‌گذارد و حتماً پشت این آمدن‌ها رسالتی است همچنین بر این باور هستم که هیچ کتابی بی دلیل به دست انسان نمی‌رسد.
روزی که به طور معجزه آسا یک سری کتاب فارسی در اختیارم قرار گرفت،کتاب «گل‌هایی برای خانم هریس» نوشته پل گالیکو با ترجمه هوشنگ هوشیدر توانست با نثر گیرا و فضا سازى فوق العاده خود من را تا مدت‌ها درگیر و مجذوب زنی کند باریک اندام و ریزنقش با گونه‌هایی به رنگ سیب سرخ و موهای خاکستری و چشم‌های کوچک که از آن‌ها زیرکی و تا حدودی شیطنت نمایان است.خانم هریس با همان اندام ظریفش به راحتی قادر است مخاطب را از لا به لای گرد و خاک روى اسباب و اثاثيه و ظرف‌های تلنبار شده درون سینک های ظرفشویی خانه های انگلستان به فروشگاه دیور با نمای بسیار بزرگ و تیره رنگش که در واقع قلب فرهنگ مد و مدپرستی جهان غرب است بکشاند تا بتواند یک دست لباس دیور محبوبش را به چنگ بیاورد.
چاپ اول کتاب "گل هايى براى خانم هريس"با کاغذهای کاهی‌اش به سال هزار و سیصد و شصت و پنج که توسط انتشارات خامه به چاپ رسیده است بر می‌گردد.
از دل این کتاب اپیزود اول فیلمنامه "سرزمین کاغذ رنگی" من با نام "زمانی برای خرید یک رویا" که توسط انتشارات اچ اند اس مدیا به چاپ رسید بیرون آمد.
پل گالیکو زاده شده نیویورک در سال هزار و هشتصد و نود و هفت از پدر و مادر ایتالیایی و اتریشی است.
او توانست در سال هزار و نهصد و چهل و یک با انتشار کتاب غاز برفی به شهرت برسد و همچنین پرفروش‌ترین اثر او داستان کوچک و کلاسیکی است از بندر «دونکرک».
کلیه کتاب‌های پل گالیکو چندین بار و حتی بعضی از آن‌ها در یک سال چندین بار تجدید چاپ شده است.
کتاب حاضر از سال هزار و نهصد و پنجاه و هشت که انتشار یافت تا سال هزار و نهصد و هشتاد و دو شانزده بار تجدید چاپ شده و اکثر آثار او موضوع فیلم‌های متعدد و موفق سینمایی قرار گرفت

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692