کتاب «راهنمای نگارش گفت‌وگو» تجدید چاپ شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

چاپ چهارم کتاب «راهنمای نگارش گفت‌وگو» اثر ویلیام نوبل با ترجمه عباس اکبری کار به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، گفت‌وگو نویسی در داستان و نمایش یکی از مشکل­‌ترین مهارت­هایی است که نویسندگان بایستی با آن آشنا شوند. هیچ یک از وجوه رمان، هیچ­یک به اندازه گفتگو در برقراری ارتباط با تماشاگر و خواننده نقش ندارد. هنر گفتگو در این امر نهفته است که خواننده را به این فکر هدایت می­کند که شخصیت ­ها همان­طور که در زندگی روزمره حرف می­زنند، سخن می­گویند، در حالی­که این عمل آنها هیچ ربطی به زندگی روزمره ندارد.

موقیعت‌های کاربرد گفتگو در آثار ادبی و غیر ادبی مثل تخیل آدم نامحدود است. اما در موقعیت‌های خاصی  بارزتر است یعنی در بعضی مواقع بیشتر استفاده می‌شود و تاثیر بیشتری بر خط داستانی دارد.

به کارگیری درست گفتگو یا به کارگیری غلط آن در موثر واقع شدن داستان نقش تعیین کننده‌ای دارد. اگر از آن استفاده نشود نتیجه رضایت بخشی نخواهیم گرفت.

ویلیام نوبل با شیوه بیانی خودمانی ­اش در سراسر این کتاب، شاه­ کلیدهای گفتگونویسی و جزئیات گفتگوی موفق را در نگارش داستان و نمایشنامه تشریح کرده است و این اثر با آنکه ترجمه است ولی مضمون آن به کار نویسندگان ایرانی و فارسی­زبانان و حتّی ویراستاران داستان­های فارسی هم می­آید.

چاپ چهارم این کتاب در 238صفحه، با قیمت 85000 ریال از سوی انتشارات سروش و اداره کل پژوهشهای سیما در اختیار علاقمندان هنر نویسندگی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان دفترم رکزی سروش، تلفن 88310610-021 و یا به مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، مراجعه یا با تلفن 66973203 (20خط) تماس حاصل نمایند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692