معرفي فيلم «جوان بالغ» كارگردان «جيسون ريتمن»، «امين شيرپور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جوان بالغ (Young Adult) محصول آمریکا در سال 2011 به کارگردانی جیسون ریتمن (Jason Reitman) است. ریتمن پیش از این سه‌فیلم موفق و تحسین‌شده‌ی‌Thank You for Smoking ،Juno وUp in the Air را کارگردانی کرده بود. Young Adult به‌عنوان چهارمین فیلم ریتمن با بازی فوق‌العاده‌‌ی چارلیز ترون و پاتوناوس والت همراه می‌شود و از دل یک داستان روزمره و عادی، یک ماجرای درگیر کننده و اعصاب خوردکن به مخاطب می‌دهد. از اول تا آخر این فیلم شما از چالیز ترون بدتان خواهد آمد! نه به‌خاطر اینکه بد بازی می‌کند، بلکه به‌خاطر اینکه یک نقش بد را توانسته خیلی عالی اجرا کند. میویس زن بسیار زیبایی است که بی‌وقفه تلاش می‌کند بتواند زیبایی ظاهریش را حفظ کند و با استفاده از آن در زندگیش به موفقیت برسد، مخصوصاً در روابطش با مردها. اما وقتی این تلاشش بی‌فایده می‌ماند ماجرا کاملاً عوض می‌شود. اونکه قبلاً زیباترین دختر دبیرستانشان هم بوده حالا از راه نوشتن کتاب برای نوجوانان امرار معاش می‌کند. موفقیت فیلم در گرو بازی پاتوناوس والت است. او توانسته نقش کسی‌که مشکل فیزیکی دارد و این باعث ناامیدی و واقع‌بینی‌اش شده را کاملاً عالی اجرا کند. اوس والت، میویس را با یک چهره‌‌ی دیگر دنیا آشنا می‌کند و باعث می‌شود که او بیشتر از این چیزی که هست خودش را بدبخت نکند. با دیدن این فیلم شاید تا ساعت‌ها دلتان برای او سوالتومیویس بسوزد که بی‌دلیل و فقط از بد روزگار طعم خوشبختی را نچشیده‌اند.

کارگردان: جیسون ریتمن، تهیه‌کنندگان: دیابلوکودی، جان مالکوویچ، جیسون ریتمن، نویسنده: دیابلوکودی، ژانر: درام‌‌کمدی، بازیگران: چارلیزترون، پاتریک ویلسون، پاتوناوس والت، الیزابت ریزرو...، موزیک: رولف کنت، فیلمبرداری: اریک استیلبرگ، تدوین: داناگل برمن، استودیو: Mandate Pictures و Mr. Mudd ، توزیع‌کننده: پارامونت پیکچرز

تاریخ اکران: 9 دسامبر 2011

مدت زمان: 94دقیقه/ محصول کشور: آمریکا/ زبان: انگلیسی

بودجه‌ی ساخت: 12,000,000دلار/ فروش باکس آفیس: 22,654,650 دلار

خلاصه‌ی داستان فیلم: میویس گری (چارلیزترون)، نویسنده رمان‌های نوجوانان است که بعد از طلاق گرفتن و سرخوردگی در زندگیش تصمیم می‌گیرد به زادگاه خودش هرمرکوری برگردد تا با بادی (ویلسون) دوست‌پسر دوران دبیرستان خود، مجدداً رابطه ایجاد کند. اما این زمانی است که بادی ازدواج کرده و درحال بچه‌دار شدن است. میویس با کمک دیگر دوست دوران دبیرستان خود مت (اوس والت) تلاش می‌کند تا ازدواج بادی را به‌هم بزند و...

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692