معرفي فيلم «هفت رواني»،كارگردان «مارتين مك‌دوناف»،«امين شيرپور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

هفت روانی(Seven Psychopaths) یک کمدی سیاه محصول بریتانیا در سال 2012 به کارگردانی مارتین مک‌دوناف (Martin McDonagh) است. این فیلم که به‌شدت به بازی کالین‌فارل، سم‌راکول، وودی‌هارلسون و کریستوفر والکن وابسته است با هزینه‌ی کمی ساخته شده اما فروش خوب و استقبال منتقدین از آن نشان‌دهنده‌ی موفقیت دیگری برای ماترین مک‌دوناف است. هرچند که مک‌دوناف پیش از این اسکار را برای فیلم کوتاه Six Shooter در سال 2004 دریافت کرده بود و با این فیلم نتوانست موفقیت‌های قبلی خود مثل فیلم در بروژ را تکرار کند اما یک دیوانه‌بازی تمام‌عیار در این فیلم وجود دارد که می‌تواند قسمت دیوانه‌ی وجودتان را از خواب بیدار کند. تقریباً تمام منتقدین کارِ مجموعه‌ی بازیگران این فیلم را بی‌نظیر و کمدی خاص این فیلم را دلپذیر و جذاب خواندند. هرچند خیلی‌ها معتقدند مک‌دوناف برای فیلمنامه و مخصوصاً دیالوگ‌ها معجونی از تارانتینو، گای‌ریچی و برادران‌کوئن را استفاده کرده اما در عین حال کسی از این کار گله‌ای هم ندارد. ضمن اینکه شاید تا مدت‌ها درگیر بازی سم راکول در این فیلم باشید!

کارگردان: مارتین مک‌دوناف/ تهیه کنندگان: مارتین مک‌دوناف- گراهام برودبنت- پیتر زرنینگ/ نویسنده: مارتین مک‌دوناف/ ژانر: کمدی- جنایی/ بازیگران: کالین فارل- سم راکول - وودی هارلسون- کریستوفر والکن و... / موزیک: کارتر بورول/ فیلمبرداری: بن دیویس/ تدوین: لیزا گونینگ/ استودیو: فیلم4، انستیتو فیلم بریتانیا و Blueprint Pictures‌/ توزیع‌کننده: CBS Films (آمریکا) و ‌Momentum Pictures (بریتانیا)/ تاریخ اکران: 7 سپتامبر 2012 (جشنواره فیلم تورنتو کانادا)، 12 اکتبر در آمریکا/ مدت زمان: 110دقیقه/ محصول کشور: بریتانیا/ زبان: انگلیسی/ بودجه‌ی ساخت: 15,000,000دلار/ فروش باکس آفیس: 23,492,318 دلار

 

خلاصه‌ی داستان فیلم:

فیلمنامه‌نویسی به‌نام مارتی، به دنبال نوشتن فیلم‌نامه‌ای به‌نام هفت‌روانی است اما مشکل اینجاست نمی‌داند این هفت شخصیت باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند. بیلی، همکار مارتی، در این راه به کمک او می‌آید تا این هفت شخصیت را پیدا کند. شغل بیلی دزدیدن سگ‌های مردم و سپس بازگرداندان آنها توسط دوست پیرش چارلی پس از تعیین جایزه از سوی صاحبانشان است. مشکل از جایی آغاز می‌شود که بیلی سگ گانگستر بی‌رحمی را می‌دزدد که صاحبش، آن سگ را از جان خود نیز بیشتر دوست دارد و تصمیم می‌گیرد هرطور شده قضیه را با سگ دزد یکسره کند! در همین حین بیلی یک آگهی در روزنامه منتشر می‌کند که در آن اعلام می‌کند به‌دنبال هفت بیمار روانی است و...

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692