چمدانی پر از دلتنگی /رضا فضل ا... نژاد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

فخرالدین احمدی سوادکوهی که پیش از این آثار خود را با انتشار در نشریات و سایت های تخصصی ادبیات به مخاطبان عرضه می کرد ، با انتشار از شش جلد ، داستان و اشعارخود ، زمینه را برای مطالعه و بررسی بهتر این آثار فراهم ساخته است. (چمدانی پر از دلتنگی) (آدم های توی مه) (طبل، باران، بابا) (کاغذهای خط خطی) و ( شوکا نباید بمیرد ، مجموعه داستان کوتاه ) ( برترین سخن ها ، سخنان بزرگان جهان) که به زودی منتشر می شود، آثار فخرالدین احمدی سوادکوهی است.

در مجموعه آثار این هنرمند که ( چمدانی پر از دلتنگی ) را بر پیشانی دارد، می توان عناصر اصلی شعر از جمله، معنا ، خیال، زبان ، آهنگ و فرم را به خوبی درک کرد. او با انتخاب زبانی انتقادی و فرمی را بخوبی درک کرد. او با انتخاب زبانی انتقادی و فرمی متناسب با شرایط اجتماعی روز، تلاش کرده معانی انسانی را با آهنگ و لحنی انسانی به مخاطب عرضه کند. درون مایه ، حال و هوا و پیام اشعار منتشر شده ی این شاعر جوان، مخاطب را در شرایطی قرار می دهد تا با تفکر و تامل ، نسبت به ویژگی های انسانی ، توجه محسوس تری داشته باشد.انتخاب کلمات که ابزار ساخت شعر به شمار می روند، هوشمندانه صورت گرفته و نشان از اشراف شاعر به ادبیات و شعر روز دارد، ضمن آنکه جنبه ی تصویری آنها ، مخاطب را در موقعیتی هم ذات پندارانه قرار می دهد. به عنوان مثال            می توان به این شعر اشاره کرد:

چه زود سر از داستان ها درآوردیم

چند قدم مانده بود تا افسانه شدن

که کوچ تو

همه ی قصه ی ما را

پوچ کرد

آنچه اشعار احمدی سوادکوهی نمود عینی دارد، تاکید وی بر مفاهیم انسانی است. او معنا را قربانی فرم و آرایه های ادبی نکرده، هر چند از آنها نیز غافل نبوده است.

در میان آثاراخیر منتشر شده از این هنرمند می توان به داستان بلند با عناوین ( آدم های توی مه ) ( طبل ، باران، بابا) نیز اشاره کرد که جنگ ایران و عراق، مضمون هر دو اثر را به خود اختصاص داده است. در این آثار داستانی تلاش شده تا لایه های ذهن و زندگی قشری از جامعه که به طور مستقیم با مساله جنگ درگیر بودند مورد کنکاش قرار بگیرند. به نحوی که در ( طبل، باران، بابا) و در ( آدم های توی مه) با شرایط زندگی و روحیات یک جانباز که در خلال جنگ در معرض موج انفجارقرار گرفته می شویم.

انتشارات دانشیاران ایران ، نشر آثار فخرالدین احمدی سوادکوهی را بر عهده داشته و علاقمندان می توانند برای خرید اینترنتی این آثار به فروشگاه پایابوک به نشانی www.payabook.comفروشگاه اینترنتی مراجعه کنند.

گفتنی است در آینده ای نزدیک مجموعه داستان کوتاه ( شوکا نباید بمیرد) ( برترین سخن ها ) از همین قلم منتشر خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692