دكتر عزيزالله بيات، استاد تاریخ ایران درگذشت

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دكتر عزيزالله بيات، عضو هيأت علمي و استاد تاریخ دانشگاه شهيد بهشتي در سن 90 سالگی درگذشت. وی کتاب های بسیاری در زمینه تاریخ و جغرافیا به رشته تحریر درآورده است. «آثار باستاني كرمانشاه»، «تاريخ ايران»، «جغرافياي محلي كرمانشاه» از جمله آثار اوست.
 دكتر عزيزالله بيات در سال 1299 در شهر نهاوند به دنيا آمد. وی تحصيلات مقدماتي را در شهر نهاوند گذراند و تحصيلات متوسطه را در همدان طی کرد و موفق به اخذ ديپلم شد. بیات تحصيلات دانشگاهي خود را در دانشسراي عالي تهران گذراند و مدرك كارشناسي تاریخ را در سال 1323 گرفت. وی در سال 1323 به شهر کرمانشاه رفت و به مدت 20 سال در اين شهر زندگي كرد، چند كتاب هم درباره تاريخ و جغرافياي كرمانشاه نوشت و منتشر كرد. دكتر بيات با استفاده از بورس تحصيلي عازم فرانسه شد و در سال 1348 دكتراي رشته تاريخ و جغرافيا را از دانشگاه پل ساياته فرانسه دریافت کرد. بيات در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا، دروس تاريخ تمدن اسلام، تاریخ ایران، گاه شماري و... را در دانشگاه هاي شهيد بهشتي (به عنوان عضو هيأت علمي )، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه تربيت مدرس و دانشگاه الزهرا تدریس می کرد. «آثار باستاني كرمانشاه»، «از ظهور اسلام تا ديالمه»، «تاريخ ايران»، «تاريخ ايران از آغاز تا انقراض پهلوي با تجزيه و تحليل منابع و ماخذ»، «تاريخ تطبيقي ايران(از سلسله ماد تا پهلوي) با تمام دنيا»، «تاريخ مختصر ايران»، «تاريخ منابع و ماخذ ايران»، «تحرير و تحشيه تاريخ گيتي گشاي نامي»، «جغرافيا براي دانشسراها و دبيرستان ها»، «جغرافياي محلي كرمانشاه»، «زمينه هاي پيشرفت و پيروزي ها و شكست هاي ايران»، «كتب درسي تاريخ براي دانشسراها و دبيرستان ها»، «كليات جغرافياي طبيعي و تمدني ايران»، «كليات گاه شماري در جهان» و «نهاوند» از جمله آثار این استاد تاریخ است. مراسم تشييع پيكر اين استاد برجسته تاریخ صبح جمعه (15 مهر) ساعت 9 صبح از مقابل بيمارستان شهداي تجريش برگزار مي شود.
 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692