کانونهای ادبی در کتابخانه های خوزستان

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي خوزستان گفت: خوشبختانه با گذشت زمان محدودي از شروع به کار کانون‌هاي ادبي در کتابخانه‌هاي عمومي استان، تعداد اين كانون‌ها به 35 کانون رسيده که نسبت به ابتداي سال 90 در استان دو برابر شده‌ است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، از خوزستان، رحيم فضيلت‌پور، گفت: كتابخانه‌هاي عمومي خواستگاه توليد علم، خردگرايي و از نهادهاي تاثيرگذار در تجلي انديشه، فرهنگ و كانون‌هاي شعر و ادب هستند.

وي، تشكيل كانون‌هاي ادبي در كتابخانه‌ها را منشا رشد، پويايي، خردگرايي و هنر دانست و تاكيد كرد: اين نهاد فرهنگي همگام با ارايه خدمات كتابخانه‌اي و توسعه پژوهش‌سراها، افق وسيع‌تري را در گستره فرهنگي ترسيم كرده و تشكيل كانون‌هاي ادبي نقطه عطفي در مسير حركت كتابخانه‌هاست که با حضور فرهيختگان و اهالي شعر، ادب، هنر و اصحاب قلم محل تجلي انديشه، بحث، گفتمان بوده و از ارگان‌هاي تاثيرگذار و پيشرو در عرصه فرهنگ و هنر هستند.

فضيلت‌پور خاطرنشان كرد: امروزه و درحال حاضر با حضور شاعران، نويسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر و تشكيل همايش‌هاي ادبي که بسترساز توجه و استقبال عموم اقشار جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان از كتابخانه‌هاست، شاهد حضور چشمگير و بسيار زياد جوانان خوب اين استان در کتابخانه‌هاي عمومي هستيم که از فوايد تشکيل کانون‌هاي ادبي جذب جوانان به کتابخانه‌هاي عمومي است.

وي اظهاركرد: تعداد کانون‌هاي ادبي استان خوزستان در ابتداي سال 90 حدودا 20 کانون بوده است که تا پايان شهريور90 تعداد کانون‌هاي ادبي به 35 کانون رسيده و عمده فعاليت اين کانون‌ها، جلسات نقد و بررسي رمان، شب شعر، جلسات قصه‌خواني براي کودکان و... با حضور اساتيد و دانشجويان رشته ادبيات و آشنا با مقوله داستان نويسي و نقد رمان است.

فضيلت‌پور توضيح داد: پيش بيني ما در خصوص استقبال اعضاي کتابخانه‌هاي عمومي از کانون‌هاي ادبي به تحقق پيوست و با توجه به استقبال اعضا از کانون‌هاي ادبي تعداد اعضاي کانون‌هاي ادبي نيز رشد تقريبا 4 برابري داشته است. اين کانون‌ها در شهرستان‌هاي آبادان، انديمشک، اهواز (4 کانون)، باغملک، بهبهان، خرمشهر (2 کانون)، رامشير، دزفول (3 کانون)، شوشتر، شوش، دشت آزادگان (3 کانون)، گتوند، مسجدسليمان، آغاجاري، ايذه (2 کانون)، ماهشهر (6 کانون)، لالي، اميديه، انديکا (2 کانون) و کتابخانه مرکزي استان فعال هستند.


لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692