داستان «غروب خورشید» نویسنده «آرنابا ساها» مترجم «امیررضا رحیم بخش»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

amirreza rahimbakhshنزدیک پرتگاه تپه ایستادم تا زمانی که خورشید در افق در غروب فرو رفت. می دانم که نباید اینجا باشم. همه در خانه منتظرم هستند. هنوز این خورشید قرمز و نارنجی با ترکیبی عجیب از فام طلایی تخیلات مرا تسخیر کرده و وادار به ماندن می کرد. سعی کردم آخرین باری را که شاهد غروب بودم به خاطر بیاورم. آخرین بار زمانی بود که با مادربزرگم شش سال پیش به اینجا آمدم.

از دیدن این مکان با مادربزرگم لذت می بردم. به خاطر می آورم که چقدر لبخند روی چهره اش مرا به وجد می آورد؛ وقتی که بی وقفه به غروب خیره می شد تا زمانی که خورشید در خط آسمان ازنظر پوشیده شود.

صورتش در اثر آن ترکیب عجیب فام طلایی می درخشید. محبوب ترین مکان زندگیم بود. روزی به من گفت که دوست دارد درحال تماشای این لحظه ی دل انگیز بمیرد. چه کسی می دانست که روزی آرزویش به واقعیت می پیوندد.

یک روز درحال بازگشت از پرتگاه تپه دچار سکته شد. پیش از اینکه به بیمارستان برسد فوت کرد. این اتفاق ضربه ی روحی به من وارد کرد. آن روز حتی نمی توانستم گریه کنم. شخصی که کل دنیای من حول محور او درگردش بود دیگر وجود نداشت.

از آن زمان نفرت از این مکان در ذهنم رخنه کرد. با این حال، امروز مجاب شدم تا دوباره به این دامنه ی تپه بیایم. این دامنه ی تپه مرا یاد او می انداخت. اینجا حضورش را حس می کردم. این غروب برایم یادآور لبخندش بود. می توانستم به وضوح لبخند طلایی ای را تصور کنم؛که غروب خورشید بر چهره ی پرچین و چروکش می آورد.

می دانم که او دیگر نیست اما خاطراتش برای همیشه با من خواهد ماند. چراکه هرروز این خورشید غروب می کند و مرا به یاد لبخند پرحرراتش می اندازد.

آرام آرام و به آهستگی این فام طلایی به ترکیب آبی و بنفش مبدل شد و تجدید خاطراتم به پایان رسید.  قدم زنان سراشیبی تپه را که به خانه ام منتهی می شد طی کردم.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

داستان «غروب خورشید» نویسنده «آرنابا ساها» مترجم «امیررضا رحیم بخش»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692