داستانك«خارج از کادر» سيد محسن حسيني

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

داستان نويسي، آموزش داستان نويسي، مهدي رضايي دبيركانون فرهنگي چوك، مهدي رضايي مدرس داستان نويسي، داستان‌ نويس، كارگاه داستان، داستان زيبا، كارگاه داستان نويسي، جلسه داستان نويسي، آكادمي داستان نويسي، رمان نويسي، آموزش رمان نويسي، كارگاه رمان نويسي، رمان نويس، داستانك نويسي، كارگاه داستانك نويسي، كارگاه ميني‌مال نويسي، ميني مال، مباني داستان نويسي، مقاله ادبي، مقاله علمي، مقالات مفيد، مقالات اجتماعي، جملات زيبا، جملات خنده دار، جوك، اس ام اس، ارتباط جنسي، روابط جنسي، جايزه ادبي شعر، جايزه ادبي صادق هدايت، جايزه گلشيري، شعر طنز، كلاسيسيم، مدرنيسم ادبي، پست مدرن، رئاليسم ادبي، رئاليسم، سوررئاليسم، عكس هنرمندان، عكس هنري، مكتب هاي ادبي، ناتوراليسم، رئاليسم جادويي، سبك مكتب هاي فرانسوي، مكتب پارناس، دادائيسم، نويسنده،‌شاعر، اجتماع، ماهنامه ادبي، ماهنامه ادبيات داستاني چوك، ماهنامه ادبيات داستان، ماهنامه ادبي، ماهنامه فرهنگي، هفته نامه ادبي، هفته نامه فرهنگي، سبك ادبي، سبك هاي ادبي، داستان كوتاه،فيلمنامه، نمايشنامه، طرح رمان، ماهنامه ادبيات داستاني چوك، سينماي جوان، كانون ادبيات ايران، حوزه هنري، گالري عكس، گالري نقاشي، ادبيات، عشق، ماهنامه ادبیات داستانی چوک، زيبا، شعر زيبا،

پسربچه دست از بازی کردن کشید. روی نیمکت کنار نامادری‌اش نشست. از نامادری‌اش خواست با دوربینش از او عکس بگیرد. نامادری کادر را در جهت در خروجی پارک تنظیم کرد و از پسربچه خواست تا در کادر بایستد. پسر چند گام به عقب برداشت. زن با اشاره دست علامت داد عقب‌تر برود. پسر چند متر عقب‌تر رفت. زن با تشر از پسر خواست چند گام دیگر به عقب بردارد. پسر عقب‌تر و عقب‌تر رفت تا اینکه از کادر دوربین خارج شد. نامادری دوربین را خاموش کرد و در کیفش قرار داد. دخترش که در سوی دیگر پارک در حال بازی کردن بود را صدا کرد. او را بوسید و همراه هم از در دیگر پارک خارج شدند.

دیدگاه‌ها   

#4 م.ن 1393-04-07 04:49
با درود.
- دوستان قبلی به نکات خوبی اشاره کرده اند. اینکه منظور از داستانک چیست و داستان های نامادری هم تا اندازه ای نخ نما شده. هرچند ممکن است هنوز کسانی رنج و زخم آن را بر جسم و جان داشته باشند.
- اما بنظرم زاویه ی نگاه نویسنده در این داستانک مهم است که هم زیباست و هم خوب به تصویر کشیده شده است. لحن و نثر هم خوب است. دوربین و کادر و از کادر بیرون رفتن و پارک و.. نمادهای خوبی هستند. اما متاسفانه همه در خدمت ایده ای ابتدایی و حتی غلط.
- یادمان باشد که سال ها طول کشید و زحمات های زیادی کشیده شدتا دشمن خواندن نامادری وقسی القلب بودن آن از صحنه ذهن و اندیشه مردم و داستان های صد تا یک غاز بین عوام پاک شود.
بدرود. م.ن
#3 محمد کیان بخت 1392-12-27 06:28
داستان را خواندم؛ جالب بود.
#2 مصطفی میرزایی 1392-12-06 17:59
داستانک شاید به نوعی به گونه های ادبی اضافه شد تا در لحظه تلنگری را بزند که داستان کوتاه در ساعت ها و رمان در روزها باعث میشوند . به قول دوست عزیزمان باید نگاهی منطقی به انچه با نام سوژه به ذهنمان می اید داشته باشیم که آیا اوردن چنین داستانی به منطق نزدیک است یا خیر . یا در نهایت به این سوال می رسیم " حالا که چی ؟ " کمی داستانک دوستمان تحت تاثیر یک سوژه برق آسا قرار گرفته و راحت ترین نوع پرداخت و نگاه را نیز انتخاب نموده اند . واقعا دنیای امروز جایی برای گفتن این پیام نیست که نا مادری بد است یا خوب . به هر حال در مجموع میتواند در ویرایشی بنیادین داستانک قوی داشته باشیم .
#1 مینو کلانتر مهدوی 1392-11-09 19:54
سلام
واژه ی نامادری دیگر این روز ها خیلی نا مانوس است.
همه ی نا مادری ها اینقدر بد نیستند در عوض خیلی وقت ها ممکن است مادر های واقعی همچون نامادری رفتار کنند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692