داستانک «لکسوس لطفاً!» نویسنده «رئوف شهسواری»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

raeof shahsavari

با اعتماد به نفس بی سابقه‌ای وارد بزرگ‌ترین و گران‌ترین نمایشگاه اتومبیل شهر شد. یک فقره چک یکم تومنی را روی میز مدیر نمایشگاه گذاشت و با تبختر عجیبی که برای خودش هم غریب می‌نمود گفت: "شاسی بلند می خوام، لکسوس باشه لطفاً!"

نگاه مدیر نمایشگاه که با احترام و به آرامی از چهره مرد برای رویت چک پایین آمده بود به سرعت به چهره مرد برگشت و با لبخند مرموزی که بر گوشه لبش نشانده بود، از پشت میزش بیرون آمد. دست بر شانه مرد گذاشت و با وقار خاصی درآمد که: "پیشنهاد می‌کنم شمابه فکر سفارش یک دستگاه هواپیمای خصوصی باشید آقا! آخر عزیز جان چک شما یکم تومن و لکسوس ما ۹۴۵ تومنه جانم!"

من که به شدت برای خوش بختی افسانه‌ای مرد غبطه می‌خوردم و در هاله‌ای از رمانتیسیسم همذات پندارانه با او هیچ انگیزه‌ای برای سرکوب قطره اشک شوقی که بر گونه داشتم، نداشتم؛ دست مدیر نمایشگاه بر شانه‌ام نشست. وقتی که از تأثیر نگاهش بر من مطمئن شد برگشت و چند قدم به طرف لکسوس رفت، در برگشت اما دو انگشت شستش در دو جیب جلیقه‌اش، در همنوایی خاصی با انگشت‌های دیگر که بر طبل شکم می‌نواختند، گفت: "شما خودتان را ناراحت نکنید! او را هر سال بعد از دریافت چک عیدی‌اش ملاقات می‌کنیم. جالب این که سال به سال تورم سالیانه هم بفهمی‌نفهمی گزینه‌های خریدش را کاور می‌کند! یادم می‌آد پارسال دست روی بام دبلیو گذاشته بود و سال قبل‌تر، قلبش برای جنسیس می‌تپیدد.!" چه تفاهم شگفتی! این که آرزوهای زیسته مرا او هم تجربه کرده و به یاد داشت، عجیب سر ذوقم می‌آورد... و در حالی که مرا به آرامی روی صندلی کنار دستش می نشاند خطاب به شاگرد نمایشگاه درآمد که: " مهندس! یه لیوان بزرگ آب قند بیار؛ فشارش افتاده!"

 وقتی که چک یکم تومنی تاکرده را توی جیب پیراهنم می‌گذاشت شنیدم که گفت:" لیوانش لکسوس باشه! "

دیدگاه‌ها   

#1 جهان 2020 1399-01-12 23:21
با درود بیکران از نثر معلومه زحمت زیاد کشیدید برای نویسندگی. امتیاز داستانتون استفاده از جریان سیال ذهن است. ولی بطور کلی خیلی کم نوشتید میشد بیشتر بنویسید تا اون چیزی که هدف داستانه شکل بگیره. البته این نظره منه بعنوان یه خواننده ناشی. درود به شما که می نویسید. پایدار باشید

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

داستانک «لکسوس لطفاً!» نویسنده «رئوف شهسواری»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692