دردنامه اي براي يك سرقت ادبي/ آيدا مجيد آبادي

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

(تولدی دیگر، سیر اندیشه مرگ در اشعار فروغ) عنوان مقاله ایست در باب مرگ اندیشی فروغ فرخزاد که من در تاریخ پنجم فوریه ی 2013 در سايت چوك، منتشر کردم.

چند روز پیش به صورت تصادفی در یکی از سایت ها:

Asre-nou.net

به مقاله ای برخوردم تحت عنوان ( شعر فروغ در ساختار مغز .دکتر بیژن باران )

که بخشی از آن به مقاله ی من ارجاع داده شده بود، همین موضوع میل من را برای مطالعه ی این اثر بیشتر کرد، ولی متأسفانه بعد از مطالعه متوجه شدم که نویسنده با وجود قید نام من در بخشی از مقاله، بدون هیچ اشاره و ارجاع خاصی، منابع ( تولدی دیگر ) یعنی مقاله ی من را عیناً در بخش منابع اثرشان آورده اند و در متن مقاله نیز هیچ گونه ارجاع و رفرنسی به این منابع وجود ندارد.

فکر می کنم گاهی همینطور می شود که یک نفر در طول یک سال چندین اثر ادبی به دوست داران و شیفتگان ادبیات ارائه می دهد و مورد لطف به به ها و چه چه ها قرار می گیرد و در عین حال نیز یک نفر خودش را می کشد و در طول یکی دو سال تنها می تواند یک اثر ادبی منتشر کند و بعد مورد لطف بی نهایت دوستان پژوهش گر دیگرش قرار می گیرد و خلاصه ی اثرش در مقاله ی آنها قید می شود.

نمی دانم در جامعه ی ما چه قانون خاص و بی نظیری جریان دارد که در زیر نور درخشان خورشید، دست به کیف هم دراز می کنیم و بعد سرمان را بالا می گیریم تا با یک لبخند دوستانه به خورشید بگوییم: « ضایع شدی عزیزم؟! »

اين هم لينك دو مقاله منتشر شده بخوانيد و خود قضاوت كنيد.

1.    شعر فروغ در ساختار مغز :
www.asre-nou.net/php/view.php?objnr=28405

1.    تولدی دیگر، سیر اندیشه‌ی مرگ در اشعار فروغ فرخزاد/ آيدا مجيد
آباديhttp://www.chouk.ir/maghaleh-naghd-gotogoo/3474-2013-02-02-09-04-51.html


نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692