معرفي فيلم «آرتيست» اثر « ميشل هاآزاناويسوس »/ترجمه«نگين كارگر»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

آرتيست فيلم فرانسوي 2011 در ژانر درام، كمدي و رمانتيك است. اين فيلم به شكل سياه و سفيد و صامت توليد شده و با بازي جين دوجاردين و برنيك بژو و كارگرداني و نويسندگي مايكل هازاناويسوس ارائه شده است.

داستان فيلم در هاليوود و در سال 1927 و 1932 اتفاق ميافتد. تمركز فيلم بر ارتباط ستاره فيلم صامت قديمي و بازيگر زن جوان در جهان نو سينماي همراه با صدا است.

كارگردان: ميشل هاآزاناويسوس/تهيه كننده: توماس لانگمن

نويسنده: ميشل هازاناويسوس/بازيگران: جين دوجاردين- برنيس بژو/موسيقي: لودوويك بورس/فيلم بردار: گويلاوم اسكيفمن/تدوين: آن سوفي بژون- ميشل هازاناويسوس/استديو: لا پتايترين- ايآرپي سلكشن- استديو37- لا كلاس آمريكن- فرنس 3 سينما- يو فيلم- جورر پرداكشنز- جي دي پراد- وايلد بانچ/توزيعكننده: وارنر بروس (فرانسه)- كمپاني وينستين (امريكا)- توزيع اينترتينمنت فيلم (انگلستان )

تاريخ اكران: 15 مي 2011 (جشنواره كن)- 12 اكتبر 2011(فرانسه)/ زمان: 100 دقيقه

كشور توليدكننده: فرانسه/ زبان: صامت با نوشتههاي انگليسي/ بودجه: 15 ميليون دلارفروش گيشه: 118066773 دلار

خلاصه طرح داستان فيلم:

در سال 1927، هنرپيشه فيلم بدون سخن با نام جرج والنتين درحال ژست گرفتن براي گرفتن عكس است كه ناگهان خانم جواني با نام پپي ميلر با او برخورد ميكند. والنتين با شوخي خنده با اين مسئله رو برو ميشود.

فرداي آن روز، پپي عكس خود را بر روي روزنامهها با اين تيتر ميبيند «اين دختر كيست؟»

پپي در آزمون هنرپيشگي رقص انتخاب ميشود تا در يك فيلم در نقش حاشيهاي بازي كند. چند سال بعد پپي در اين كار ارتقا پيدا ميكند و تا زمان ظهور فيلم با كلام در يك استديو مشغول به كار ميشود. جرج ولنتاين كه اعتقادي بر فيلم باكلام ندارد از استديو فاصله ميگيرد و تصميم ميگيرد كه يك فيلم بيكلام را كارگرداني و تهيه كند؛ فيلم به يك شكست واقعي تبديل ميشود و ولنتاين ورشكست ميشود. در همين هنگام پپي در اوج خود در استديو كينوگراف است اما او هرگز الگوي خود «جرج ولنتاين» را فراموش نميكند...

جوايز:

اين فيلم جوايز بسياري دريافت كرده و در سطح جهاني موردتوجه منتقدين قرار گرفته است؛ از آنجمله ميتواند به موارد زير اشاره كرد:

نامزد دريافت 11 جايزه اسكار و برنده جايزه بهترين فيلم،بهترين طراحي، بهترين بازيگر نقش مرد و بهترين كارگرداني نامزد دريافت 6 جايزه در گلدن گلوب و برنده در 3 بخش

نامزد دريافت 12 جايزه بفتا و برنده در 7 بخش

نامزد دريافت 10 جايزه در آكادمي اواردز و برنده در 5 بخش

نامزد دريافت 10 جايزه در سزار اواردز فرانسه و برنده در 6 بخش. سگ بازيگر اين فيلم «آگي» نيز توانست جايزه قلاده طلايي بهترين سگ بازيگر سال 2011 را به خود اختصاص دهد. اين سگ سال گذشته نيز بهخاطر بازي در «آب براي فيلها» در جشنواره فيلم كن جايزه دريافت كرد.

منابع:

http://www.imdb.com/title/tt1655442/

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Artist_(film)

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692