تاریخ موسیقی کانتری در یک نگاه – بخش نخست

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

Jun 14, 1923: Ralph Peer اولین ترانه موسیقی کانتری را برای Fiddlin’ John Carson در یک اتاق زیر شیروانی در آتلانتا ضبط کرد. این ترانه به محبوبیت محلی دست یافت و تهیه کنندگان را متوجه ظهور بازاری جدید در موسیقی کرد. • Sep 17, 1923: Hank Williams که بعدها تبدیل به سلطان موسیقی کانتری تبدیل شد در Oliva ایالت Alabama متولد شد. • Nov 28, 1925: برنامه رادیویی به نام “barn dance” که بعد ها به Grand Ole Opry تغییر نام داد، کار خود را در ایستگاه رادیویی WSM در شهر نشویل در ایالت تنسی شروع کرد. لازم به ذکر است که Grand Ole Opry تبدیل به پرطرفدارترین برنامه موسیقی کانتری و سکوی پرتاب بسیاری از ستارگان این سبک شد. هم اکنون مقر دائمی این برنامه در سالن Ryman Auditorium در شهر نشویل میباشد. • Jul 1927: در این تاریخRalph Peer آثاری را که امروز به عنوان Bristol Sessions شناخته میشوند را در شهر بریستول ایالت تنسی ضبط کرد وCarter Family و Jimmie Rodgers را به طرفداران موسیقی کانتری معرفی کرد. اینها در واقع اولین افراد تاثیرگذار در موسیقی کانتری بودند. • Nov 1927: در این تاریخ برنامه barn dance به طور رسمی به Grand Ole Opry تغیر نام داد. • Sep 8, 1932: در این روز Virginia Hensley که بعدها با نام Patsy Cline شناخته شد،در شهر وینچستر ایالت ویرجینیا به دنیا آمد. شاید برای طرفداران سبک کانتری نیازی به ذکر نباشد که وی اولین ملکه موسیقی کانتری و تاثیرگذارترین زن در موسیقی کانتری میباشد. • May 6, 1933: اولین سوپر استار موسیقی کانتری یعنی Jimmie Rodgers به علت ابتلا به بیماری سل در نیویورک از دنیا رفت. • در سال ۱۹۳۴ Bob Wills بزرگترین و نامدارترین گروه Western Swing (یکی از زیر سبک های موسیقی کانتری)ا با نام Bob Wills and the Texas Playboys را تشکیل داد. • در سال ۱۹۴۲ Fred Rose به همراه خواننده سرشناس کانتری Roy Acuff ( که برخی وی را پدر موسیقی کانتری لقب داده اند) شرکت نشر آثار کانتری با نام Acuff-Rose را در شهر نشویل تاسیس کردند که باعث شد شهر نشویل به طور دائمی مرکز و پایتخت موسیقی کانتری لقب بگیرد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692