هدف «جایزه ادبی لیراو» معرفی چهره های جدید به جامعه داستانی ایران است

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به گزارش خبرگزاری هنر «آرتنا»، ابتدا بهاره ارشد ریاحی ضمن بیان گزارشی از روند داوری گفت: در این دور از جایزه تصمیم گرفته شد بخش داستان را از شعر جدا شود و دلیل آن هم این بود تا داستان نویسان بهتر دیده شوند و بتوانیم داستان خوانی نیز در برنامه داشته باشیم .
سپس حمید رضا اکبری موسس جایزه ادبی لیراو ضمن بیان مشکلات جایزه های خصوصی ادامه داد: در این دوره ما چهره های جدیدی را به جامعه داستانی ایران معرفی می کنیم و هدف این جایزه نیز همین می باشد.
وی بیان داشت دوستان شهرستانی که دوست دارند این جایزه اختتامیه خود را در شهرستان آنان برگزار شود  به ما اطلاع دهند تا برای این منظور برنامه ریزی شود.
علیرضا خلیفه زاده محقق جنوبی نیز به جایگاه دعوت شد تا راجع منطقه لیراوی استان بوشهر توضیحاتی رابیان نماید. وی مولف کتاب وزین  تحقیقی هفت شهر لیراوی و بندر دیلم می باشد.
در ادامه خانم شکرگزار از طرف هیت داوران به نحوه چگونگی داوری در سه مرحله پرداخت و اسامی داوران و برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام نمود .
داورهای نهائی برای :
1-    قباد آذرآئین
2-    مهستی محبی
3-    علیرضا محمودی ایرانمهر
4-ژیلا تقی زاده
 داورهای نیمه نهائی :
1-    آرش آذرپناه
2-    ضحی کاظمی
3-    فرحان نوری
4-    منصور علیمرادی
داستان های تقدیری:
1-    سعید صحت پرچینی
2-    مهدی شریفی
داستان ( جایزه ویژه هیئت داوران ):   ایمان احمدزاده خلیفه
داستان برگزیده: کاظم هلیلی موگوئی
ناشر برگزیده: نشر نون - سید محسن بنی فاطمه
سایت برگزیده: دوشنبه - امیرحسین شربیانی
حمید رضا اکبری شروه در پایان دلیل انتخاب ژیلا تقی زاده به عنوان چهره ادبی برتر جایزه بدین شرح بیان داشت : خانم تقی زاده بدلیل بیماری سختی که داشتند و به دلیل ناراحتی جسمی هیچ وقت دست از نوشتن و نقاشی نکشیدند و در این دوران آثاری نیز چاپ نمودند که جای تقدیر داشت. و این مهمترین موضوعی بود تا در جلسه به این اجماع برسیم.
وی همچنین از همراهی موسسه بهاران و سرکار خانم شیوا مقانلو و دیگر دوستان که همت نمودند و برای اختتامیه چهارمین دوره جایزه ادبی لیراو دست یاری هیئت موسس را به گرمی فشردن تشکر کرد.
در ادامه به برگزیدگان چهارمین دوره جایزه ادبی لیراو تندیس و لوح تقدیر به همراه بسته فرهنگی اهداء شد.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692