انتشار كتاب‌هاي كودك و نوجوان بیست و یک درصد رشد یافت

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان در پنج ماه نخست سال 21 درصد افزایش یافت. از ابتدای سال جاری تاکنون 3937 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است که 1348 عنوان آن کتاب‌های ترجمه‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آمار تطبيقي نشر كتاب‌های کودک و نوجوان در پنج ماه نخست سال 1393 و 1392 به انضمام وضعيت آماري نشر در مرداد ماه سال جاری توسط خانه کتاب منتشر شد. این آمار بر اساس اطلاعات ثبت شده در بانك اطلاعات خانه كتاب است که وضعيت نشر کتاب‌های کودک و نوجوان را در سطح ملي و استانی مورد بررسي قرار داده است.

بر اساس این اطلاعات تعداد كتاب­‌هاي كودك و نوجوان در پنج ماه نخست سال 1393، 3937 عنوان کتاب بود که این آمار در در پنج ماه نخست سال 1392، 3243 عنوان اثر ثبت شده است. این آمار نشان از افزایش 21 درصدی کتاب‌های کودک و نوجوان در پنج ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته دارد.

این اطلاعات نشان می‌دهد شمارگان متوسط كتاب­‌هاي كودك و نوجوان 9 درصد کاهش و قيمت ميانگين كتاب­‌هاي اين حوزه 18 درصد افزايش داشته است و كتاب­‌هاي ترجمه شده در زمينه كتاب كودك در پنج ماه نخست 1393، تعداد 1348 عنوان بوده كه نسبت به سال گذشته (به تعداد 1033 عنوان) در حدود 30% افزایش يافته است. همچنين شمارگان متوسط كتاب­‌هاي ترجمه كودك حدود 7% کاهش داشته است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692