فارابي ديدگاه‌هاي صريحي در باب هنر دارد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

نويسنده كتاب «فارابي و مفهوم‌سازي هنر ديني»      

  1. نويسنده كتاب «فارابي و مفهوم‌سازي هنر ديني» گفت: فارابي ديدگاه‌هاي صريحي درباره تعريف و فلسفه هنر دارد كه مي‌توان آنها را مبناي نظريه‌پردازي در اين حوزه قرار داد
  2. ناديا مفتوني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: مبحثي نظير تعريف هنر، به مباني منطقي روشني نياز دارد. بنابراين، بخشي از اين اثر به منطق تعريف اختصاص يافته است. در اين بخش، مقدمات منطقي مورد نياز را به اجمال توضيح داده‌ام.

    وي يادآور شد: گزارش كوتاهي درباره ديدگاه‌هاي موجود درباره تعريف هنر نيز در اين بخش گنجانده شده‌اند تا مقدمه لازم براي ارايه و شرح تعريف فارابي از هنر فراهم شود.

    به گفته مفتوني، تاكنون شاهد اشاره‌اي جدي به تعريف فارابي از هنر از سوي پژوهشگران نبوده‌ايم، در حالي كه از اين طريق مي‌توان تعريف هنر ديني را نيز از ميان نوشته‌هاي فارابي استخراح كرد.

    وي با اشاره به استخراج اين تعريف از آثار فارابي گفت: هنر ديني براي جامعه ايراني، هم جاذبه دارد و هم بحث‌انگيز است. اين كه بزرگان فلسفه ما درباره هنر ديني و فلسفه آن حرفي براي گفتن داشته باشند، به ويژه با صراحتي كه فارابي دارد، برايمان راهگشاست.

    مفتوني ادامه داد: مي‌توان بر اساس ديدگاه‌ها و نظريات گذشتگان‌مان درباره فلسفه هنر ديني، نظرياتي جديد ارايه كنيم. من معتقدم در فضايي خالي نمي‌توان نظريه‌پردازي كرد، بلكه بايد مبنايي اساسي داشت و در فضاي آن به نظريه‌پردازي و ارايه ديدگاه بومي دست زد.

    كتاب «فارابي و مفهوم‌سازي هنر ديني» از سوي انتشارات سوره مهر منتشر مي‌شود.
  3. لينك


 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692