منتقد نماها چرخه توليد اثر شاخص را مخدوش مي‌كنند

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

عتمادي، با اشاره به پيشينه نقد ادبي در تاريخ ادبيات گفت: متاسفانه در نشريات تخصصي ادبي كمتر به نقد علمي و راهگشا درباره آثار جدید برمي‌خوريم و تا به حال بهترين نقدها تنها بر آثار گذشتگان صورت گرفته است.

وي افزود: اين سال‌ها در جلسات نقد با كمبود منتقد حرفه‌اي روبه‌رو بوده‌ايم. جلسات نقد اغلب یا به صحبت‌هاي دوستانه ختم می‌شود یا نظرهای غرض‌ورزانه. همه اين مسايل نشات گرفته از آن است كه منتقدان كمتر بر آنند تا كتابي را به صورت علمي نقد و بررسي كنند. 

نويسنده برگزيده دومين دوره جايزه كتاب فصل با اشاره به رويكرد برخي از محافل رونمايي كتاب گفت: برخي اوقات جلسات رونمايي كتاب با مسايل تبليغاتي غير فرهنگي درآميخته مي‌شود و بعضي اوقات اين برنامه‌ها بي‌توجه به ارزش واقعي كتاب، به موضوعات ديگري معطوف مي‌شوند. 

اعتمادي با بيان اينكه گاهی سرنوشت مجالس ادبي را نه كيفيت كه كميت تعيين مي‌كند، افزود: در اغلب شهرستان‌هاي كشور، با كمبود استقبال‌كنندگان از محافل نقد مواجهيم و بهتر است اين جلسات حاميان جدي‌تري داشته باشند تا بتوانند بر فرهنگ جامعه تاثیر گذار باشند.

نويسنده «مارها تشنه‌اند»، ادامه داد: ضمن آنكه بخش خصوصي مي‌تواند در شكل دادن به اين برنامه‌ها بسيار موثر باشد، مديران فرهنگي نيز باید عزمشان را برای حمایت از جلسات ادبي جزم كند.

اميرمحمد اعتمادي متولد ۱۳۳۹ نوشهر و پزشک است. از اعتمادي تاكنون رمان‌هاي «ژرفاي چاه»، «افسانه‌ي توتل»، «همسفر مرغ عشق» و «مارها تشنه‌اند» از سوي نشر «آگه» منتشر شده است.

رمان «مارها تشنه‌اند» اين نويسنده برگزيده دومين دوره جايزه كتاب فصل و جايزه ادبي اصفهان و نامزد دريافت كتاب سال بوده است. اين كتاب سال 87 از سوي نشر آگه روانه بازار كتاب شد.

link

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692