نخستین کنسرت بزرگ موسيقي دفاع مقدس

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، کنسرت بزرگ «موسیقی حماسه» به منظور تجدید احترام به تاریخ‌سازان غیرقابل تکرار حوادث ماندگار سال‌های دفاع مقدس به همت موسسه فرهنگ گستر، انجمن ناشران هنر و ادب و پایداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به اجرا در می‌آید.

این کنسرت به مدت 3 روز در شهرهای مختلف استان گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و 6 بخش خواهد داشت؛ در قسمت نخست، نو همنوازی با عناوین «تابش، بارش و نیایش» براساس اشعاری از عبید زاکانی؛ قسمت دوم موسیقی حماسه، چهارگاه؛ پیش‌درآمد، مقدمه و تصنیف «بهر وطن» با کلام امید داورزنی؛ قسمت سوم، در چهار مضراب و آوا؛ پیش‌درآمد مخالف؛ قسمت پنجم، تصنیف «وطن سرای من» با کلام امید داورزنی و در قسمت ششم، تصنیف «دیده بگشا ای برادر» از استاد محمدرضا لطفی با کلام هـ الف. سایه به مخاطبان ارائه می‌شود.

به گفته متولیان این طرح، سعی شده در کنسرت موسیقی حماسه با همان حال و هوای دفاع مقدس، آهنگ‌ها و اشعاری متفاوت اجرا شود تا در عین پرهیز از تقلید صرف، احیاگر و تداوم‌بخش موسیقی اصیل ایرانی باشد.

نوازندگان این اثر حماسی عبارتند از مینو اصحابی نوازنده کمانچه، سحر حاج‌نصیری؛ نوازنده سنتور، فائزه پورحسینی؛ نوازنده کمانچه آلتو، حمید خوشبختی؛ نوازنده قانون، حامد عرب‌ناجی؛ نوازنده رباب، مجید خوشبختی؛ نوازنده دف، رضا رضایی پایو؛ خواننده آواز، حمید داورزنی؛ تنبک و سازهای کوبه‌ای، سعید فهیمی؛ نوازنده نی، پیمان قدیری؛ کمانچه، امیر خوشبختی؛ نوازنده و سازنده بربط و ویلن، امید بلوچ خسروی؛ تار، امید داورزنی؛ آهنگ‌ساز و نوازنده سنتور و گروه موسیقی ایرانی امید نو. همچنین تهیه کنندگی، سرپرست اجرا و مدیر برنامه‌های فرهنگی ـ هنری این کنسرت را محسن مهرآبادی برعهده دارد.

به گزارش توانا، کنسرت «موسیقی حماسه»، 4 و 5 مهرماه در سالن خاتم‌الانبیاء (ص) شهر رشت، 6 مهرماه در سالن سینما هلال‌احمر بندرانزلی و 7 مهرماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار می‌شود

لينك

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692