«پدر یتیم» به کتابفروشی‌ها رسید

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

رمان تاریخی «پدر یتیم» نوشته مریم سادات رضاقدیری، اثری است که در آن زندگی و سفرهای شخصیت اصلی داستان از پنج نسل قبل در قالب یک داستان و سفر‌نامه روایت شده است. این رمان به تازگی به بازار کتاب راه یافته است.-

 «پدر یتیم» جلد نخست رمانی با رویکرد داستانی، تاریخی است که نویسنده آن را بر اساس خاطرات پدر و پدربزرگ خود نوشته و در آن داستان زندگی افرادی از پنج نسل قبل روایت می‌شود.
مریم‌سادات رضا قدیری، مولف این اثر، کتاب «پدر یتیم» را داستانی بر اساس سفرهای پدربزرگش دانست و گفت: ماجرا‌های این رمان در سفر و کاروان‌های مختلف می‌گذرد و کتاب روایت دو سفر راوی آن از نطنز به مشهد و کربلاست. در جلد نخست این کتاب کوشیدم علاوه بر روایت ماجراهای مختلف، جغرافیای تاریخی مسیر را نیز به مخاطب بشناسانم.
وی درباره منابعی که برای نگارش این اثر به کار برده، گفت: اساس این کتاب بر مبنای موضوع پایان‌نامه‌ام بوده و بخشی از اطلاعات تاریخی را از مطالعات تاریخی‌ام به دست آوردم. علاوه بر مطالعه، مصاحبه و مشاهده نیز دیگر منابعی بودند که برای نگارش این رمان از آن‌ها بهره بردم.
رضاقدیری افزود: نگارش چنین کتابی همواره دغدغه من بود. سال‌ها آرزو داشتم خاطرات پدر و پدربزرگم را در کتابی منتشر کنم. در جلد نخست این کتاب، از مستندات تاریخی بیشتری استفاده شده و ماجراهای آن از اواخر دوره قاجار آغاز می‌شود و با مرگ پدربزرگ به پایان می‌رسد.
به گفته رضا قدیری، نگارش جلد دوم این رمان نیز به پایان رسیده و در مرحله ویرایش قرار دارد.
رمان «پدر یتیم» نوشته مریم سادات رضا قدیری، در 441 صفحه، با شمارگان 500 نسخه و به بهای 9 هزار و 800 تومان از سوی نشر «ارمگان» منتشر شده است.

لینک

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692