«در غرب خبری نیست» به بازار کتاب ایران رسید

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

رمان «در غرب خبری نیست» اثر اریش ماریا رمارک، نویسنده آلمانی با ترجمه پرویز شهدی منتشر شد. این رمان یکی از آثاری است که در دوران حکومت نازی‌ها توقیف شد و روایتگر سختی‌هایی است که سربازان آلمانی در دوره جنگ جهانی اول تجربه کرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «در غرب خبری نیست» به قلم اریش ماریا رمارک، یکی از سربازان حاضر در جنگ جهانی اول نوشته شد و در سال 1928 میلادی به چاپ رسید. نویسنده در این داستان فشار روحی و جسمی وارد شده بر سربازان آلمانی و همچنین دور شدن آن‌ها از زندگی شهری را نشان ‌داده است؛ سربازانی که حتی بعد از بازگشت به خانه‌هایشان نیز احساس غریبگی می‌کنند.
این رمان یکی از آثاری است که در دوران حکومت نازی‌ها توقیف شد؛ هرچند در 18 ماه نخست بعد از چاپش با ترجمه به 25 زبان مختلف دنیا در دسترس مردم کشورهای مختلف قرار گرفت. بر اساس این کتاب در سال 1930 فیلمی سینمایی ساخته شد که توانست برنده جایزه اسکار نیز بشود.
شخصیت اصلی رمان که روایت داستان را بر عهده دارد، جوانی 19 ساله است که با قرار گرفتن نامش در لیست ارتش آلمان، به جنگ می‌رود و به تدریج تاثیراتی که وی از جنگ گرفته به موضوع اصلی رمان تبدیل می‌شود. پیش از جنگ، او جوانی خلاق و حساس بود که وقت خود را به سرودن شعر می‌گذراند و عاشق خانواده‌اش بود اما جنگ او را به شخصیتی متفاوت تبدیل کرد.
در توضیح این کتاب آمده است: «شگفت‌آور این‌که میان همه آفریدگان، فقط برگزیده‌ترینشان، یعنی انسان است که دست به کشتار هم نوعش می‌زند. آتش جنگ را عده معدودی می‌افروزند و عده بیشماری تاوانش را پس می‌دهند. جنگ افروزان برای توجیه عمل وحشیانه‌شان همیشه آن را اقدامی قهرمانانه و افتخارآمیز جلوه داده‌اند. اریش ماریا رمارک با این کتاب مهر ابطال به همه این عوام‌فریبی‌ها زد و چهره واقعی جنگ را آن‌گونه که هست به همه مردم دنیا نمایاند.»
رمارک در سال 1898 به دنیا آمد و در سن 72 سالگی از دنیا رفت. نویسنده‌ای آلمانی كه مطرح‌ترین رمانش در ایران با نام‌های «در غرب خبری نیست» و «در جبهه غرب خبری نیست» ترجمه شده است. اثری كه بسیاری، آن را یكی از شاهكارهای منتشر شده درباره موضوع جنگ می‌دانند. رمارک كهنه سرباز جنگ جهانی اول است و در داستان‌هایش از تجربیات خود بهره زیادی می‌گیرد و فشارهای روحی و جسمی وارد شده بر انسان‌ها را در طول جنگ به تصویر می‌كشد. او در دوران جنگ پنج بار مجروح شده كه آخرین جراحتش بسیار شدید و خطرناک بود.
ترجمه پرویز شهدی از رمان «در غرب خبری نیست» نوشته اریش ماریا رمارک در 248 صفحه و به بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی نشر «صدای معاصر» منتشر شده است.

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692