اسکندری «زار» را آماده انتشار کرد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

سومین مجموعه شعر سعید اسکندری با عنوان «زار» و دربرگیرنده سروده‌های شاعر در قالب سپید در سه دفتر آماده انتشار است.-

اسکندری درباره سومین مجموعه شعرش توضیح داد: سومین مجموعه شعرم با عنوان احتمالی «زار» آماده انتشار است. این مجموعه در برگیرنده حدود 50 تا 60 قطعه شعر نو با موضوعات مختلف است. هریک از این شعرها حجمی در حدود یک تا سه صفحه دارند.
وی افزود: اغلب این شعرها از سال 1388 به بعد سروده شده‌اند. این شعرها را در سه دفتر گرد آورده‌ام. بخش نخست به «شعرهای دوشنبه» (پایتخت تاجیکستان) اختصاص دارد. بخش دوم با عنوان «زار» شعرهای عاشقانه من هستند و بخش سوم را «شعرهای دیگر» نامیده‌ام.
این شاعر درباره تفاوت سومین مجموعه شعرش با دو دفتر پیشین خود گفت: نخستین دفتر شعرم با انتخاب خودم و در 30 صفحه منتشر شد. شعرهای این مجموعه را با وسواس بسیاری انتخاب کرده بودم و برهمین اساس هنوز هم شعرهای آن مجموعه را بیش از دفتر دوم دوست دارم.
وی ادامه داد: در دومین مجموعه شعرم زبان و فرم اهمیت بیشتری پیدا کرد و تاحدودی شعرهای این مجموعه متاثر از فضاهای جنوب و آمریکای لاتین بود.
اسکندری درباره مجموعه سومش توضیح داد: حدود یک سال و نیم در شهر دوشنبه تاجیکستان ساکن بودم، برهمین اساس تاحدودی فضای آن محیط بر شعر من هم اثر گذاشته است؛ چراکه از یک سو مردم تاجیکستان هم‌زبان ما هستند و از سوی دیگر آن‌جا کشوری چند فرهنگی است.
وی افزود: از سوی دیگر تاحدودی زبان شعرهایم در این مجموعه ساده‌تر شده است و معناگرایی بر تصاویر شعری و دیگر ویژگی‌های آن‌ها غلبه کرده است.
این شاعر یادآور شد: ویژگی‌‌هایی که برای سومین مجموعه شعرم برشمردم، همگی از دیدگاه خودم هستند و البته تمامی این‌ها زمانی معنا می‌یابند که کتاب پس از طی مراحل اداری و اخذ مجوز نشر راهی بازار کتاب شده باشد.
مجموعه شعر «زار» آماده انتشار است؛ البته هنوز ناشر قطعی این مجموعه مشخص نشده است.
سعید اسکندری متولد 28 اردیبهشت 1360 و دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد رشته علوم سیاسی است. سرودن را از دوره نوجوانی آغاز کرده و آثارش در نشریات ادبی چون کلک، نافه، گوهران، شوکران، بایا و پایاب به چاپ رسیده است.
نخستین دفتر وی با عنوان «صفحاتی از تو در کتابخانه من نفس می‌کشند» در سال 1387 از سوی نشر بن روانه بازار کتاب شد. این کتاب گزیده‌ای از شعرهای وی طی سال‌های 1380 تا 1385 را شامل می‌شد.
«دستم ستاره ای دریایی ست» عنوان دومین دفتر شعر این شاعر است که از سوی نشر آهنگ دیگر در سال 1388 راهی بازارکتاب شد.

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692