12 هفته هنري استان ها تا پايان سال 90 برگزار مي شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

تهران - معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از ابتداي سال 90 تاكنون، شش هفته هنري استان ها در تهران برگزار شده است كه اين رقم تا پايان سال جاري به 12 هفته افزايش خواهد يافت.
12 هفته هنري استان ها تا پايان سال 90 برگزار مي شود

'حميد شاه آبادي' روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا افزود: برگزاري هفته هاي هنري استان ها در راستاي سياست معاونت امور هنري و بمنظور شناسايي، استفاده از ظرفيت هاي هنري و رشد و اعتلاي ظرفيت هاي فرهنگي و هنري درون استاني انجام مي شود.
وي افزود: اگر امكانات لازم فراهم شود تا پايان سال 91 همه استان هاي كشور ‌و ظرفيت هاي گردشگري و هنري آنها در قالب برنامه هاي هنري معرفي خواهند شد.
معاون امور هنري وزير ارشاد ادامه داد: گرچه فعاليت هاي گردشگري برعهده سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است، اما برگزاري هفته هاي هنري به معرفي جاذبه هاي گردشگري استان ها و افزايش بازديد كننده از مراكز مختلف ايران مي انجامد.
به گفته شاه آبادي، تمام شهرها و استان هاي كشور از ظرفيت بالاي هنري برخوردارند، اما به علت آنكه مولفه هاي هنري و فرهنگي آنها پيش از اين كنار يكديگر قرار نگرفته بودند، بازدهي مطلوب را نداشتند.
وي درباره دستاوردهاي برگزاري هفته هاي هنري استان ها افزود: در اين هفته هاي هنري، هنرمندان استان هاي مختلف به تهران مي آيند و موقعيت هنري و آثار خود را با هنرمندان تهراني مقايسه مي كنند و از اين طريق به ارزيابي صحيح تري مي رسند.
به گفته شاه آبادي، تقدير از چهره هاي شناخته شده و برگزيده هر استان نيز فرصت مناسبي براي تكريم از هنرمندان و فعالان علمي و ادبي كشور است.
معاون امور هنري وزير ارشاد، برگزاري هفته هاي هنري را زمينه مناسبي براي محك زدن نقاط ضعف وقوت هنرمندان استاني دانست و گفت: افراد بسياري نيز از شهرستان ها در تهران ساكن و به فعاليت هنري مشغول هستند و برگزاري اين هفته هاي هنري با حضور هنرمندان بومي و نمايش خاطرات و تعلقات، براي آنها خوشايند است.
شاه آبادي در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري هفته فرهنگي چين اشاره كرد و گفت: از كشورهاي مختلف به فراخور مناسبات سياسي و ارتباطات بين كشوري براي حضور در برنامه هاي فرهنگي هنري دعوت شده است، كه در نخستين برنامه هفته فرهنگي چين در فرهنگسراي نياوران برگزار شد.
به گفته وي، تا پايان سال 90، حداقل دو هفته فرهنگي كشورهاي مختلف در ايران برپا مي شود.

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692