همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ» برگزار می‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ»، هفته آینده در مرکز فرهنگی شهر کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز فرهنگی شهر کتاب با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه‌ دانشنامه‌ فارس و به مناسبت یادروز حافظ، همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ» را در روزهای دوشنبه ۱۸ و سه‌شنبه‌ ۱۹ مهر ساعت ۱۵ با حضور اصحاب اندیشه، ادب و هنر برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش این همایش به بررسی تطبیقی چگونگی شناخت حافظ در زمانه خود و فعلی می‌پردازد.

در روز نخست این همایش، رضا داوری ‌اردکانی درباره «تثلیث زبان، هنر و اندیشه در شعر حافظ»، غلامحسین ابراهیمی‌دینانی درباره «حافظ به روایت حافظ»،  سعید حمیدیان درباره «سخنی درباره سمبولیسم حافظ» و دکتر حسن بلخاری در باب «عکس رخ یار» به سخنرانی می‌پردازند.

همچنین در روز دوم همایش نیز با سخنرانی ضیاء موحد درباره «زبان حافظ» آغاز و با سخنرانی فرزان سجودی درباره «نقش رمزگان مکان در پویایی معنایی غزلیات حافظ»، مریم حسینی درباره «مارپیچ عرفانی در سلوک حافظ»، حمیدرضا شایگان‌فر درباره «بررسی ساختاری اولین غزل حافظ» و اعظم حیدری درباره «آشنایی‌زدایی در شعر حافظ» ادامه می‌یابد.

همچنین در راستای برگزاری این همایش، درسگفتارهای هفتگی عطار در این مکان و در روز چهارشنبه ۲۰ مهر با سخنرانی نسرین فقیه‌ملک به موضوع «عشق در غزلیات عطار و حافظ» اختصاص یافته است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه سوم مراجعه کنند

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692