«ژانت ایوانویچ» از «جان گریشام» پیش افتاد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

در هفته ای که گذشت، با ورود «ژانت ایوانویچ» به فهرست کتاب‌های پرفروش آمریکا، رقابتی تنگاتنگ بین این نویسنده و «جان گريشام» صورت گرفت که در نهایت به پیروزی «ایوانویچ» منجر شد. سایر کتاب‌ها نیز در رده‌های مختلف جدول جابه‌جا شدند.-
به نقل از نیویورک تایمز، این بار «تجارت پلید» به قلم «ژانت ایوانویچ»، «جان گريشام» را کنار زد و در صدر جدول قرار گرفت. این کتاب که توسط انتشارات بانتام روانه بازار شده، از مجموعه داستان های لیزی و دیزل محسوب می‌شود. «لیزی تاکر» آشپز است و همراه همسرش «دیزل» در ماساچوست زندگی می‌کند. وی زندگی آرامی دارد ولی ناگهان با سقوط یک پروفسور دانشگاه هاروارد از بالکن طبقه چهارم و مرگ مشکوک وی، زندگی آن‌ها تغییر می‌کند. آن‌ها طی اتفاقاتی مجبور می شوند درخواست قلبی ویژه این پروفسور را برآورده کنند که ...
«دختر گمشده» که هفته پیش سوم بود این بار با یک پله صعود، دوم شد. «گیلان فلین» در این کتاب که توسط انتشارات کراون منتشر شده، یک صبح گرم تابستانی باشکوه را در میسوری به تصویر کشیده که همه چیز برای برپایی مراسم پنجمین سالگرد ازدواج «نیک» و «ایمی» در حاشیه رودخانه می‌سی‌سی‌پی مهیاست ولی ناگهان «ایمی » ناپدید می‌شود و انگشت اتهام به سوی شوهرش می‌رود.
صدرنشین هفته گذشته این بار سوم شد. «جان گريشام» در رمان كوتاه «جوی کالیکویی» به بهانه داستان یک پدر و پسر، بخشش و رستگاري را در ليگ بيسبال آمريكا در سال 1973 بررسي مي‌كند. این کتاب توسط انتشارات «دابلدی» روانه بازار شده است.
«آلن فرست» این بار چهارمین نویسنده برتر هفته شد. داستان «ماموریت به پاریس» که توسط انتشارات راندوم هاوس روانه بازار شده، در سا ل 1938 همزمان با دوران نازی ها می‌گذرد.
پس از پنج هفته ،«کانادا» همچنان پرطرفدار است و پنجمین جایگاه جدول را از آن خود کرده است. «ریچارد فورد» این کتاب را با کمک انتشارات هارپر کالینز روانه بازار کرده و درقالب آن داستان پسربچه‌ای را نقل می کند که زندگی اش پس از خلاف سنگین والدینش تغییر می‌کند. سرقت پدر و مادر و دستگیر شدن آن‌ها روند زندگی وی را عوض می‌کند.
این هفته شاهد بازگشت دوباره «رقص با اژدهاها» به قلم «جی.جی.آر.مارتین» بودیم که فاتح ششمین ردیف جدول شد. این اثر که توسط انتشارات بانتام منتشر شده، پنجمین جلد مجموعه «آواز یخ و آتش» است و به داستان هفت پادشاه و خطراتی که آن‌ها را تهدید می کند می پردازد.
« دیوید بالداچی » یک بار دیگر نشان داد نویسنده محبوب آمریکایی هاست چون پس از 10 هفته همچنان در رده‌های بالایی جدول جابه جا می‌شود. او این بار با کتاب «بی‌گناه» هفتم شد. این اثر که توسط مركز نشر «گرند سنترال» منتشر شده، درباره یک تیرانداز حرفه‌ای است که خودش به هدف مقامات دولتی بدل می‌شود.
هشتمین جایگاه جدول نیز به «توفان» اثر مشترک « کلیو کاسلر» و «گراهام براون» تعلق گرفت.این دهمین کتاب از مجموعه‌ای با شخصیت اصلی «کرت آستین» است.این شخصیت همراه تیمش برای مقابله با نقشه‌ای مرگبار راهی اقیانوس هند می‌شوند تا طرحی را که قرار است برای همیشه باعث تغییر آب و هوای زمین شود خنثی کنند. این کتاب توسط انتشارات پوتنام راهی بازار شده است.
«دروازه سوم» کتابی از «لینکلن چایلد» نیز که توسط انتشارات دابلدی چاپ شده، نهم شد. این اثر ماجرای پروفسور «جرمی لوگان» را به تصویر می‌کشد که برای پرده برداشتن از رازهایی وارد مصر می‌شود. او می‌رود تا از دلیل اتفاقات عجیب و غریبی که در مقبره تازه کشف شده فرعون رخ می‌دهد سردربیاورد.
«چراغ های ایوان » به قلم «دورتا بنتون فرانک» نیز که هفته گذشته پنجم بود این بار عنوان دهمین کتاب هفته را به خود اختصاص داد. وقتی پدر خانواده که یک آتش نشان است در جریان عملیات اطفا و حریق می میرد، پسربچه 10 ساله اش سرخورده و افسرده می شود. مادر تصمیم می‌گیرد وی را به خانه دوران کودکی خودش برد تا شاید روحیه‌اش تغییر کند. مادربزرگ چشم به راه آنان چراغ‌های ایوان را روشن نگه می دارد و البته این مادر و فرزند در طول راه با دنیای افسانه آشنا می‌شوند. این کتاب توسط انتشارات «هارپر کالینز» روانه بازار کتاب شده است.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692