«بچه‌های ژیواگو» و افشای آمال جریان چپ در راه انتشار

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

کتاب «بچه‌های ژیواگو» نوشته «ولادیسلاو زوبوک» با ترجمه غلامحسین میرزاصالح به زودی از سوی نشر معین منتشر می‌شود. نویسنده در این اثر به نقد فضای فرهنگی و هنری و وضعیت نویسندگان و هنرمندان دوره استالین در روسیه پرداخته است.-

صالح رامسری،‌ مدیر انتشارات «معین» و ناشر این کتاب، با اعلام خبر انتشار قریب‌الوقوع «بچه‌های ژیواگو»، ‌گفت: این اثر درباره وضعیت و زندگی نویسندگان و هنرمندان دوران استالین در شوروی در شرایط سخت و محدود نظام بلشویکی است.
وی افزود: از آن‌جایی که کتاب «دکتر ژیواگو» از کتاب‌های معترض به این دوران بود و در زمان استالین همراه با بسیاری از آثار این چنینی به آن اجازه انتشار داده نشد، نویسنده «بچه‌های ژیواگو» با الهام از دکتر ژیواگو این کتاب را در فضای باز سیاسی دوره خروشچف نوشته است. رامسری ادامه داد: این کتاب نقد مفصلی بر جریان چپ و وضعیت نویسندگان تحت سلطه و استبداد این جریان دارد و از سوی دیگر به وضعیت نویسندگان مهاجر به این کشور نیز نظری افکنده؛ ‌چرا که این نویسندگان کعبه آمال خود را در این کشور می‌دیدند، ‌در حالی که حرف‌هایی که در کشور خودشان می‌توانستند بزنند، در شوروی اجازه بیان آن را نداشتند و این جریان فقط از دور نقشی تبلیغی و کاذب را در اذهان انواع تولیدکنندگان بخش‌های فرهنگ و اقتصاد جهان به وجود آورده بوده است.
به گفته رامسری این کتاب تا یک ماه آینده راهی کتابفروشی‌ها می‌شود.

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692