بزرگداشت مولانا سه شهر را با هم خواهر خوانده می​کند

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

همایش «مولانا در آینه‌ی شمس» با محوریت خواهرخواندگی شهرهای نیشابور ـ محل آرامگاه عطار ـ، شهر خوی ـ محل آرامگاه شمس تبریزی ـ و قونیه ـ محل آرامگاه مولانا ـ 14 مهرماه در جوار آرامگاه شمس تبریزی در شهر خوی برگزار می‌شود.

در این همایش، علاوه بر سخنرانی‌های علمی، کنسرت جلال ذوالفنون اجرا خواهد شد. همچنین عقد خواهر‌خواندگی شهرهای نیشابور، قونیه و شمس برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و علمی - آموزشی، بین دانشگاه‌ آزاد اسلامی خوی و دانشگاه‌های نیشابور و قونیه خوانده خواهد شد.

 به گفته‌ محمدباقر محسنی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوی و از اعضای هیأت برگزارکننده‌ی همایش ((مولانا در آینه‌ی شمس))، انتظار می‌رود با برپایی این همایش با محوریت خواهرخواندگی بین شهرهای یادشده و از سویی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک، زمینه‌های توجه بیش‌تر به مفاخر فرهنگ و تمدن ایران فراهم آید.

 او عنوان کرد: ((اهمیت شاعران بزرگ ایرانی مانند مولانا، شمس تبریزی و عطار نیشابوری در جهان بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین باید دانشگاه‌ها بتوانند بر پایه‌ این منابع سرشار و غنی، فرهنگ متعالی ایرانیان را به جهانیان معرفی کنند.))

 از سویی، سیدفتاح کبیری ـ رییس شورای اسلامی شهر خوی و دیگر همکار برگزارکننده‌ این همایش، گفت: ((ضرورت توجه به شمس تبریزی، عطار نیشابوری، مولانا و دیگران بزرگان فرهنگ ایرانی بیش‌تر از گذشته است و باید با اهتمامی جدی، آموزه‌های عرفانی فرهنگ ایران تبیین و استفاده شود.))

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692