• خانه
  • جوایز ادبی
  • در حوزه ی ادبیات پایداری و دفاع مقدس؛ دو کتاب از (یاسر بابایی) نویسنده و روزنامه نگار ایلامی منتشر شد.

در حوزه ی ادبیات پایداری و دفاع مقدس؛ دو کتاب از (یاسر بابایی) نویسنده و روزنامه نگار ایلامی منتشر شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

در حوزه ی ادبیات پایداری و دفاع مقدس؛ دو کتاب از (یاسر بابایی) نویسنده و روزنامه نگار ایلامی منتشر شد.

(یاسر بابایی) نویسنده، روزنامه نگار و شاعر ایلامی گفت:

کتاب های: در امتداد زخم (خاطرات سردار شهید عبدالرضا اسماعیلی)و دشت گل(نمایش نامه رادیویی) به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، مرکز حفظ آثار سپاه امیرالمومنین استان ایلام و انتشارات سوره های عشق در نوبت اول چاپ منتشر شدند.

این شاعر و رورنامه نگار ایلامی ادامه داد:

کتاب(در امتداد زخم)مجموعه ای از خاطرات سردار رشید اسلام شهید عبدالرضا اسماعیلی اولین فرمانده گردان استان ایلام است که حاصل مصاحبه های جستجوگرانه ام است که سعی نموده ام تکه هایی پراکنده در خاطرات متکثر اطرافیان شهید اسماعیلی را به رشته ی تحریر در آورم. در گردآوری این کتاب تلاش داشته ام تصاویری روشن از زندگی و افکار شهید والامقام به مخاطبان ارائه دهم.

سردبیر فصل نامه ی (فصل قلم) ادامه داد:

برای تحریر این کتاب، ساعت ها مصاحبه با نزدیکان و همرزمان و ...شهید داشتم که در آن مصاحبه ها لحظه هایی ناب و اغلب نادیدنی را از زندگی سراسر مجاهدت و خدمت به مردم اسلام و انقلاب شهید نشان دهم.

نویسنده ی داستان بلند (خش و خاطره) ادامه داد:

زندگی نامه ی شهدا از آن جا که از یک طرف با تاریخ معاصر گره خورده و از سویی دیگر روز به روز زندگی شهدا با حادثه ای از تقویم انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله عجین است، اگر نوشته شوند می تواند فرازهایی از تاریخ انقلاب اسلامی را از دل تاریخ شفاهی بیرون بکشد. این زندگی نامه ها چنان بکر و تازه و لبریز از عرفانیات انسان ساز انقلابی و روزشمار دفاع مقدس است که موجب می شود مخاطب را به شناخت بهتری از خود برساند.

سراینده مجموعه شعر(موعود نمی میرد.)در پایان با اشاره به انتشار کتاب(دشت گل) گفت:

این کتاب که در قطع پالتویی و در ۳۲ صفحه منتشر شده، نمایش نامه ای رادیویی است با درون مایه ی دفاع مقدس که چندین شخصیت دارد و بخشی از دلاوری ها و رشادت های زنان و مردان دلیر و غیور در دوران دفاع مقدس را به تصویر می کشد. این کتاب با زبانی ساده و روان نوشته شده و می تواند با اجرای رادیویی تاثیرا بسزایی در مخاطبان و شنوندگان به وجود بیاورد.

●●●

(یاسر بابایی) متولد ۱۳۵۸ در ایلام است.وی علاوه بر نویسندگی و روزنامه نگاری، در عرصه ی ادبیات شعر صاحب نظر و پر تلاش و در جشن واره های دانشجویی رتبه های برگزیده کسب کرده است.

وی مدیر مسئول و سردبیر فصل نامه ی دانشجویی فصل قلم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام است و تاکنون چهار شماره از این مجله ی صرفا ادبی را منتشر کرده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692